To

77%

Komentáře a recenze 79

8
Po shlédnutí snímku jsem dostal neodolatelnou chuť přečíst si Kingovu knižní předlohu a to z jednoho prostého důvodu - snímek ve mne totiž vyvolal řadu otázek na které nebyl schopný po celou délku filmu odpovědět. Vůbec jsem se tak nedozvěděl kde se vlastně TO vzalo a proč má podobu klauna. I proto jsem šel s hodnocením mírně dolů,ale i tak jsem více než spokojený. TO je podle mne po řemeslné stránce takřka dokonalým snímkem kde Muschietti dokázal skvěle zachytit 90tkovou atmosféru. Casting byl zvolen parádně a všichni dětští herci se svých rolí chopily na výbornou. Po celý snímek panuje velmi hutná atmosféra a i když Pennywise vyloženě neděsí,tak o napětí zde není nouze. Navíc snímek má spád a než se nadějete,tak bude film u konce.
29 851 bodů
8.5
Velmi dobrý horor. Bál jsem se sice přiměřeně, ale některé scény byly slušné. Příběh hodně připomíná Noční můru v Elm Street, akorát se to neděje ve spánku. Podobný pocit jako u Noční můry jsem měl i u tohoto snímku. Dobrá volba pro ty, kteří se rádi bojí.
22 283 bodů
6
Rozhodně jsem nečekal, že by tak mainstreamově úspěšný horor mohl být výrazně dobrý - ne že by to bylo nemožné, jen to je v dnešní době (na rozdíl od dob minulých) nepravděpodobné. Nečekal jsem ale až takový přeplácaný bordel, který má v sobě asi tolik děsu jako FX seriál, ale bohužel o dost míň charismatu. Hádám, že komu chutná popcorn s příchutí Stranger Things, může být spokojený. Mě to nezajímá nad rámec pár hezkých záběrů.
8
Celovečerní Stranger Things. Děsivé moc ne, ale o to tady až tak nejde. Muschietti vytvořil ze skupiny dětských herců upřímnou partu kámošů, a hlavně díky tomu tady ta atmosféra přátelství a dospívání z plátna doslova sálá. Mám chuť si znovu přečíst knížku.
9
Děti se chovají racionálně a vše od začátku logicky směřuje k velkolepému finále, které zakončí nápisem IT: Chapter One. Čtenáři předlohy ví moc dobře, co následuje, protože román je rozdělený do dvou polovin a příběh navazuje po 27 letech. Stejně tak udělali i filmaři a bylo to dobře. Na druhou stranu, kdyby film propadl, měli by uzavřený příběh, a to je z mého pohledu také moc dobře. Filmařům se skvěle podařilo navodit atmosféru roku 1989, a to i za pomoci nostalgických momentů jako jsou programové poutače nad městským kinosálem, kde odehrávaly letní blockbustery roku 89 jako pokračování Noční můry z Elm Street nebo Smrtonosná zbraň 2. Soundtrack zní také velmi solidně a trikově dávám filmařům obrovské plus zato, že jejich efekty vypadají jakoby je někdo dělal v osmdesátých letech! S tímhle filmem si prostě dali všichni obrovský kus práce a zároveň srdce filmových fandů. Pro mě je tohle předčasný vánoční dárek a pro milovníky žánru naprosto povinný kousek k návštěvě kina.
8
Ve výsledku nic převratného či blížícího se genialitě knižní předlohy, ale jisté je, že takhle promyšleně odvyprávěných a řemeslně krásně nostalgických hororů v Hollywoodu moc nevzniká, a že se rozhodně vyplatí na tenhle kousek vyrazit do kina. A kdyby nic jiného, tak mě Muschiatti svým šikovným režisérským dotykem a upřímným přístupem k obsáhlé látce donutil k tomu, abych si v nejbližší době knižní verzi příběhu přečetl už potřetí. A to s velkou chutí... Více zde: http://www.subsvet.cz/2017/09/recenze-to-dustojny-uryvek-z-kingova.html?m=1
sabule
14 227 bodů
9
Co k této Kingově klasice doplnit.Je to velmi dobře a precizně udělaná lekačka a kdo také viděl předchozí dvoudílné ztvárnění této knižní předlohy,tak zajásá.Klaun je opravdu děsivý a vypadá to,že TO je vlastně celé město,které vše přehlíží a dělá,že se vlastně nic neděje.
bayern
13 716 bodů
8
Tak na tuto Kingovu klasiku jsem se velmi těšila a vůbec mě to nezklamalo.Kdo zná již zpracování,které mimochodem není vůbec špatné a řekla bych,že vraždící klaun v něm vypadá o chlup odporněji než ten novější,tak děj se drží super knižní předlohy a je to prostě jízda .
10
Knihy Stephena Kinga jsou super ale jaksi jim chybí důstojná předělávka. Jediné Kingovské adaptace které mám v lásce byli film Zelená míle a seriál 11.22.63. S adaptací TO z roku 1990 mám několik problémů. Za některé může až levný televizní rozpočet kdy tato adaptace občas vypadá až směšně, nevyvolává žádné mysteriozní pocity a Tim Curry je sice v roli Pennywise úctihodný ale nejde z něj úplně ten správný respekt. Trvalo několik let než se k nám dostala tato nová verze- A dopadla totálně úžasně TO prozatím řadím k nejlepším filmům tohoto roku a mezi nejlepších horrory všech dob. Byl to pro mně opravdu silný zážitek včetně toho, že jsem snad poprvé viděl slyšel hlasitý potlesk v kině po začátku titulků. A pořád se z toho nemůžu vzpamatovat. TO má všechno co by měl správný horror mít- Geniální atmosféru. Pennywise Billa Skarsgarda je úžasný a občas máte opravdu chuť rozmlátit mu ciferník kdyby nebyl tak roztomilý. Bill Skarsgard si se svým klaunem geniálně vyhrál a dokázal zastínit Tima Curryho. Dětští herci jsou totálně úžasní a dokonce jsem díky nim měl radši části kdy spolu děti prostě tráví čas, prožívají veselé prázdniny a dokazují si pravou sílu přátelství. TO celkově hraje na emoce. Například Bill (Jaeden Lieberher) se v podstatě celý film vyrovnává se zmizením a pravděpodobnou smrtí svého bratra Georgieho (Jackson Robert Scott) a jeho kamarádi to nemají o moct lehčí. Výraz parta ztroskotanců je všeříkající avšak právě celé dětské obsazení dodává filmu to správné tempo. Nepamatuji si jedinou scénu kterou bych vystřihnul, nepamatuji si kdybych se přestal děsivě usmívat a stále si pamatuju scénu která mě dohnala k slzám- protože něco tak emočně silného jsem dlouho neviděl. Bavil jsem se, brečel jsem, byl jsem napjat a po začátku titulků (kdy jsem měl chuť vykonat standing ovation kdybych nebyl tak psychicky rozemletý) jsem si říkal, že čekání na TO 2 bude hodně těžké. Andy Muschietti který před TO natočil průměrnou Mamu mě odrovnal. Vyklubal se z něj talent s řemeslnou práci na jedničku. Horror roku 2017 je zatím rozhodně TO. A lepší už se bude hledat velmi těžko. Stephen King může být rád, že se konečně zase jednou dočkal geniální adaptace (a navíc jeho nejlepší!). Přeju TO obrovské peníze. A po druhém shlédnutí můžu říct, že do sebe vše ještě lépe dokonale zapadlo. Začal jsem číst knihu a z čekání na TO 2 mi asi hrábne. Viděno v kině:2x
8.5
Nejzdárnější a nejpovedenější adaptace. Film plný napětí a krve. Souměrně se dostavovalo krvavé i napínavé řádění, které postupem stupňovalo bez zdlouhavých keců. Rozhodně se TO povedlo a při tom udrželo krok s předlohou. Konečně zdárný výsledek. Takhle to mělo vypadat.
  • Napětí
  • Krvavé scénky
  • Celkový vizuál