65%

Komentáře a recenze 52

stantheman
stantheman
2 399 bodů
7
Docela slušně zpracovaná látka z bible...i když stále čekám kdy někdo opravdu uchopí geniálně nějaké biblické téma. Scénář zručně napsaný , leč mohlo to být mnohem lepší. Moje obavy se nesplnily , ale nenaplnilo se také očekávání něčeho oslňijícího...snad příště.
farb
farb
2 064 bodů
8
Jako zapřísáhlého ateistu mě oslovil nečekaně chytrý scénář, který ukazuje Boha v mnohdy nelichotivém světle a z Mojžíše (mimochodem FANTASTICKÝ Bale!) dělá muže rozumu a zdravé skepse. A byť v určitém bodu musí dojít k následování "vyšší moci", děje se tak stále v určitých mezích onoho zdravého rozumu( víceméně:-). Navíc Zaillian skvěle pracuje se sympatiemi k oboum zúčastněným stranám ( Ramses nabídne několik velmi přesvědčivých a hlavně rozumných argumentů). A Scott? Tak ten by to nedokázal špatně zaranžovat, ani kdyby chtěl - jinými slovy : vizuál skvostný, bitvy a bitky skvělé, měřítko patřičně velkolepé a rány egyptské jsou v jeho podání vyloženě slastí. 80%. A pokud jde o možnou režisérskou verzi, jistě přinese určité rozšíření (především asi víc z egyptského dvora - že by něco z Ramsesova tokání a nějákých intrik jeho drahé matinky?), ale mě vykreslení postav a jejich motivů ve verzi v kinech promítané příjde zcela dostačující - tj. v žádném případě se neopakuje situace, jenž nastala u Království nebeského.
Pajmen
1 204 bodů
4.5
Tento příběh zná v Evropě kdekdo. Obzvlášť po invazi blízkovýchodních imigrantů. Já osobně jsem od filmu očekával mýtický nádech a velkolepost, ale bohužel jsem byl trpce zklamán. Nemastné, neslané. U Ridleyho Scotta to pro mne ale není poprvé.
Teresie
Teresie
1 187 bodů
4.5
Je šílené vidět, když ani herec kalibru Christiana Balea nemá co hrát ...
Rapaport
Rapaport
1 016 bodů
7.5
Čekal jsem podobnou hrůzu jako Noe, ale naštěstí se nekonala. Vcelku se povedlo zpracovat takovou látku. A ještě se tvůrci snažili, aby to vyznělo reálně. Pěkně vizuálně zpracované.
Sheemas
Sheemas
737 bodů
6.5
Epicky film s úžasnými kostýmy, kulisami i skvělým obsazením. Deset ran egyptských dopadajících na Egypt efektně natočených, jen měly být možná víc vysvětleny pro neznabohy je to spíš jen hádání, co se teď asi děje, beru kobylky poznají všichni, ale umírající děti, a další...kdo ví? Film měl byt kratší, dvě a půl hodiny bylo zbytečně moc.
Pája DJ
Pája DJ
681 bodů
7
Život Mojžíše v podání R. Scotta. Již jméno samotného režiséra napovídá charakteru podání samotného snímku. Film oproti svým předešlým adaptacím představuje pouze zásadní část života Mojžíše a náboženský duch celého filmu pokůlhává díky komerčnímu a akčnějšímu podání. Psychologický a duchovní rozměr celého filmu tak nedokáře zachytit skutečný rozměr samotného příběhu. Po vizuální stránce je film velmi dobře zpracován. 3D pak dávám všemu ještě další rozměr.
Judinka
Judinka
627 bodů
6
Pro mě byl tento film poměrně zklamáním. Připadala jsem si jako na graficky a vizuelně povedené hodině dějepisu. Diváku je překládán příběh hlavního hrdiny, který ale, minimálně u mě, nevzbudil absolutně žádné emoce. Vše je takové zvláštním způsobem odosobněné a pokud by divák neznal dnes už snad notoricky známý příběh, tak si nejsem jistá, zda by z děje tohoto filmu odtušil podstatu. Osobně jsem absolutně postrádala duchovní hloubku, vykreslení vztahů hlavních postav a jakýkoliv náboženský přesah. Škoda.
Alienka2014
Alienka2014
364 bodů
7
Na film jsme se na základě excelentních ukázek těšili a asi i proto nás příběh i celé jeho zpracování dost zklamali. Opět jeden z filmů, kdy do thrilleru narvou vše a ve filmu pak o moc víc není. :/ popravdě nevím, kam si film zařadit. Nebyl ani přímo akční, ani výpravný... začátek se dost dobře rozjížděl, ale ani ne v půlce jako by se zpomalil, namísto, aby gradoval. Postava Mojžíše nás dost zklamala. Namísto Vůdce s velkým V působil jen jako zblblá loutka, která povětšinu času ani neví, co vlastně dělá a proč. S přítelem jsme se shodli, že ani jeden z nás nebyl do filmu emočně vtažený a to je prostě špatně.
  • dobří herci, kteří se snažili zachránit, co šlo, ale moc to nešlo ;)
  • hudební podkres seděl
  • délka je úmorná (od druhé půlky to vůbec neutíká)