Le Mans '66

89%

Komentáře a recenze 65

mojmir.sedlacek
6 049 bodů
8
James Mangold zase dokázal své řemeslné kvality, ale přesto se vtírá pocit, jestli jeho příspěvek není trochu zaměnitelný. Podle očekávání tahle dvě a půl hodiny dlouhá jízda nohu z plynu moc nesundává a hlavně pasáže závodů jsou zpracované velmi kvalitně - jenže inovátorsky jen minimálně. Příběh namísto psychologie hlavních figur a jejich vzájemných soubojů (jak jsme se dočkali v Rivalech) stojí na konfliktu talentovaných jedinců s tupým korporátem a asi si dokážete představit, jak to vypadá - a přesne to se také děje. V tomhle soukolí hraje prim Christian Bale, jehož ostrovní přízvuk a lícní kosti si kradou film pro sebe. Oceňuji, že se Mangold podobně jako v Loganovi pokouší uchopit mainstreamové téma komornějším způsobem, leč ani tentokrát si mě úplně nezískal. Benzínem provoněný výlet do šedesátek tak pro mě představuje jen špičku hollywoodského řemesla, ale v hlavě se nijak hluboko neusadí.
Toren
Toren
5 185 bodů
10
9/10. Čekal jsem hodně... a dostal ještě víc. Film jak víno. Technicky precizní, scénářem vypiplaný, režisérky pevně uchopený a herecky přirozeně spjatý. Nic tu není navíc, nic tu není jen tak. Každý dialog rezonuje a vzájemá chemie dvou ústředních protagonistů dělá radost po celou stopáž. Závody jsou správně napínavé, plné kamerových nápadů a zvukově vytuněné do maxima. Jsou tu chvíle kdy nedýcháte, kdy se upřímně smějete a kdy nevěřícně kroutíte hlavou. Životopis, který překračuje klasické mantinely a servíruje plnohodnotný filmový zážitek. Jen by to možná chtělo sešlápnout pedál u závěrečné katarze, která mohla přijít s nosnějším završením. Ale to je čistě osobní pocit. Jinak bezchybný projekt. Více: https://www.youtube.com/watch?v=D7w9fKJJEP4
Floridsky
4 376 bodů
10
Jsem plný emocí. Pro mě velice očekávaný snímek. James Mangold se opět chopil skvělého tématu a udělal z něj boží dílo, podobně jako Ron Howard Rivaly. Ústřední duo je parádní, záporák správně slizký, kamera úžasná, jak jde o jakýkoli záběr, soundtrack vybraný skvěle a krásně se povedlo zapadnutí do té doby, takže jsem se cítil, jako bych byl přímo na závodišti. Těch 152 minut jsem si vychutnával každý záběr. Na konci nejeden človíček uroní slzu. Za mě rozhodně nejlepší film roku a doufám, že si odnese pár těch zlatejch Oscárků. Chci víc takových filmů!
10
10/10. Takový ten film od kterého moc nečekáte a odcházíte s kina uspokojeni prvotřídním zážitkem. Pane Mangold na vás si začnu dávat doopravdy bacha, protože vy umíte. Chemie mezi Damonem a Balem je neskutečná. Po opakovaném zhlédnutí se tenhle film stává srdcovou záležitostí.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
10
Tohle se nedá srovnávat s Rivalama. Muškátový hoši nedokážou mít stejnou chemii jako Christian Bale a Matt Damon. Díky tomuhle filmu budete mít ještě víc rádi auta, než jste doteď měli. Slibně natočená podíváná, která vás jen tak nenechá oči otrhnout od plátna. Možná bych vytknul příčku v nejlepších filmech, myslím to tím, že 11. nejlepší film je až moc přehnaný, ale asi nejlepší film o rychlých autech, bez debaty. Sice víc holduju Ferrari než Fordovi a jiným značkám, ale stejně, vyhraje jen ten nejlepší.. popravdě, nikdy jsem neslyšel o velkém závodu Le Mans. Možná jsem ještě nedozrálý, že bych to nedokázal ani pochopit. Teď jsem zas o něco víc chytřejší. Podle mě nejvíc tomu dává plus, asi ta krásná doba hezkých dobových aut. Nevím, možná jsem z toho ujetej z Tarantinovek. Překrásné laky, vůně vyhořelých pneumatik a vrnění leoparda.. to je moje, tady jsem doma. Film pro chlapy a kluky jak vyšitej. Zlatého Frantu si to určitě zaslouží. Má sice hodně konkurentů pro tento rok, ale bude něco znamenat, když bude aspoň v nominaci. Bomba! Plný počet.
kknk2
kknk2
2 989 bodů
8.5
Nejsem sportovní nadšenec, už vůbec ne do aut, ale i přes to jsem měla od Le mans '66 vysoká očekávání. A byla překonána! Christiana Bale i Matt Damon jsou úžasní herci, přidáme-li k nim napínavou a opravdu pěknou pointu, která zasáhla i mě, tak ve výsledku není, co pořádně kritizovat.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 835 bodů
9.5
Jen vnější podobnost s Rivaly – rychlá auta a dva závodníci. Le Mans je o přátelství dvou nádherných magorů zblázněných do superrychlých aut. Neskonale nádherný záběr na okamžiky, kdy největší mezek na světě ustoupí kvůli kamarádovi ze své tvrdohlavosti a tiše spolkne pár slz. Výborně zpracována dobová atmosféra, perfektní záběry z kokpitu, jen v prostřední části malinko povolilo tempo. Solidně funguje také zobrazení těžkopádnosti korporace a intrik kravaťáků. Celkově výborná klasika, která hladí po duši.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
9
Nevím proč, ale začínám si myslet, že nejlepší biografické filmy jsou ty o závodnících. A to se v autech vůbec nevyznám. Před lety mne dostali vynikající Rivalové, kteří ukazovali příběh Hunta a Laudy. A dnes? Ford v Ferrari. Christian Bale si roli Kena Milese naprosto dává, Damon mu skvěle sekunduje a pak tu máme Joshe Lucase, který hraje parchanta tak perfektně, že jsem měl několikrát chuť vstát ze sedadla a praštit ho do zubů. Po skvělém obsazení tu máme také výborný soundtrack a velmi dobře zvládnutou práci s akčními scénami a kamerou. O skutečném dění jsem si před filmem samozřejmě nic nezjišťoval, takže jsem byl na konci trochu zdrcen, ale i o tom jsou filmy podle skutečnosti. A pokud tenhle film nedostane minimálně nominaci na Oscara, tak se budu pěkně divit. Daleko lepší než Joker z minulého měsíce. 90%
Edward
Edward
2 487 bodů