74%

Komentáře a recenze 50

javor6
javor6
530 bodů
4
Chápu, že tenhle film si najde cestu k různému publiku. Ale já zhruba od půlky trpěl. Nesnesitelně dlouhé, bezobsažné. Snaží se to vystihnout různou dobu, snaží se vystihnout problémy nás obyčejných lidí. Zhruba od poloviny jsem ale začal Masona vyloženě nesnášet... prázdný "just cool" kluk. Za každou scénou jsem hledal, kdy ho něco srazí nebo mu někdo něco udělá. Chlapeče to byl roztomilý. Ale teenager na jednu mířenou :-). Teď potřebuju nějaký hodnotnější a spádovitější film :-).
dancemusic2012
466 bodů
5.5
Bohuzel pro mne nudny film. Cekal jsem vic..
milda.sleha
411 bodů
7
velmi netradičně pojatý film... 12leté natáčení je jednoznačné plus celého filmu... opravdu nabízí pohled, který žádný jiný film dosud... ale co si nalhávat, občas je to i za cenu toho, že je to rozvláčné, pomalu plynoucí a chvilkami i trošku nudné... ale konec tomu dá smysl, který přece jen dovolí tento film nezatratit a poslat ho mezi ty dobré, co za vidění rozhodně stojí... :m)
polopaticky
361 bodů
9
Revoluční snímání Chlapectví ovlivní budoucnost kinematografie, zvláště poté, co si za měsíc odnese Oscara pro nejlepší film roku 2014.
kijifa
kijifa
335 bodů
4.5
Nemůžu si pomoct, ale Chlapectví mě prostě nebavilo. 163 minut, během kterých se nestane vlastně nic převratného. Vlastně jsem jsem celou dobu čekal, kdy se stane něco, co dá filmu trochu spád, ale nic takového nepřišlo. Vlastně je to ukázka toho, proč je důležité vymýšlet smyšlené příběhy, protože když natočíte život, bude to nuda. Navíc mě neskutečně štvali časové skoky, nebo spíš to, že nebylo jasné, o kolik dní/měsíců/let ten který skok je. Vlastně jediné, co mi na Chlapectví přijde zajímavé je to, že ho autoři vydrželi natáčet celých 12 let.
filip-stich
312 bodů
7.5
Velice zajímavý snímek o chlapci, který prožívá v průběhu svého mládí nejrůznější trable.
  • Režisér
  • Dlouhé
Marator
Marator
269 bodů
8
edokáži si představit, jak muselo být nesmírně těžké sestříhat materiál točený 12 let. Byla by škoda udělat devadesátiminutový film i tak to mohlo být o něco kratší, a nebo jinak provedené. Byla tam občas hluchá místa v dialozích, která jsou Linklaterovi tak vlastní. Co bylo však zajímavé sledovat, v tomto triviálním příběhu ze života, jak protagonisti stárli. U dětských rolí mně to tak nepřišlo, jak u těch dospělých což se může jevit jako paradox. Každopádně se jedná o ojedinělý projekt, kdy se nejen herci zavázali na několik let tomuto filmu a to z něj dělá něco vyjímečného v historii kinematografie.
Wasper
Wasper
225 bodů
8
12 let natáčení příběhu jednoho chlapce. Tento fakt sám o sobě stojí za docenění, které se mu mimochodem dostává. Tento projekt je určitě velmi výjimečným počinem. Je zajímavé sledovat, jak se postavy časem mění, dospívají, stárnou. Ovšem, co se týče děje jako samostatného hodnotícího kritéria, nejsem nijak zvlášť nadšen. Přestože filmová délka dosahuje bezmála tří hodin, dějové zvraty, náhlá nepředvídatelná rozhodnutí se nekonají. Je ale zajímavé, že i přesto mě film nenudil. Navíc musím vyzdvihnout roli druhé manžela, přednášejícího psychologie, alkoholika. V momentech, kdy byl na platně jsem byl nejvíce vtažen do děje. Za pozitivní zmínku stojí ještě moudré dialogy, jak otce Ethana Hawkea s dětmi, tak Masona s dalšími postavami.
whenry
150 bodů
5.5
Forma zcela jednoznačně předčila obsah. Sebrat pár lidí a během třinácti let natáčet fiktivní příběh kombinovaný s jejich zcela opravdovým a přirozeným stárnutím je počin bezesporu obdivuhodný. Ale síla příběhu či sdělení je mizivá, osudy hlavních hrdinů nejsou natolik strhující, tudíž stopáž je čím déle tím méně snesitelná. Rád jsem Chlapectví viděl, ale jednou prostě stačilo.
Jančača
64 bodů
7.5