74%

Komentáře a recenze 50

marie-kolarova
marie-kolarova
2 829 bodů
8
Linklater hladí po duši. Tam, kde mohl rozvíjet dramata, zasunuje bolest a trauma do pozadí a používá velmi civilní, nenápadné prostředky. Nerve duši, ale spíše povzbuzuje. Obliba filmu nepochybně spočívá v jeho pozitivním ladění. Jednotlivé epizody by v jiném pojetí mohly být těžkým dramatem. Nadhled, úsměv, netrápit se tím, co nejde změnit a prožít každou chvíli života.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
7
Po prvním shlédnutí jen tolik bodů . Herecky skvělé , dobře zvládnuté postavy které nám dorůstají a stárnou před očima , ale stopáž , i když jsem ze staré školy je přespříliš a těžko mohl režisér udržet diváka v pozoru . Škoda...
sporkaska
sporkaska
2 358 bodů
4
Nechápem…. Aký je význam tohto filmu? Nekonečne dlhý film tvorený obyčajnými momentami zo života obyčajného chlapca. Možno aj niečo v živote zažil, ale vo filme to určite nebolo. Bola to len ukážka všedného života – dialógy s matkou, sestrou, otcom, nejaké to spievanie, omša, bowling – nič, kvoli čomu by sa oplatilo pozrieť si to. Možno len preto, aby člověk videl starnúť postavy. Pokial si ale dali tolko práce, aby tento film točili v priebehu 12 rokov, mohli z toho vytrieskať oveľa viac!
  • Ethan Hawke
skylark13
skylark13
2 087 bodů
10
Neskutečný film, který se docení až v pozdějších letech, nějaký Birdman se může zahrabat, tohle mělo dostat hlavního oscara.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
8.5
Fanda dlouhých dramat jsem nikdy moc nebyl. Ale když se do toho někdo vrhne s takovým sofistikovaným a výjimečným způsobem, navíc s natolik uvěřitelnými dialogy a scénami, že člověk přestane loupat zrníčka, tak se tím fandou tuze rád stanu. Krásnej film.
beseda
beseda
1 931 bodů
8
Já takové nadšení s ostatními sdílet nemohu. Richard Linklater zajisté natočil vynikající film, který svým zanícením natáčet po dvanáct let hlavního hrdinu, další členy rodiny a přátelé málokdo napodobí či překoná, ale na absolutní vrchol to určitě dosahovat nemůže. Užití metody, která se využívá zejména u časosběrných dokumentů, je v hraném celovečerním snímku určitě velice originální, prospěšná a měly by se takto natáčet asi všechny filmy, ve kterých tvůrci plánují zachytit vývoj postavy v určitém časovém období a samozřejmě v dětství a dospívání je ten rozdíl nejmarkantnější. Samotný příběh určitě nepostrádá dramatičnost, herci ve svých postavách působí naprosto věrohodně a civilně, ono herci si na sebe jistě za dvanáct let dokonale zvyknou, ale pořád je to pouze lehký nadprůměr toho, co můžeme vidět v jiných, podobně laděných filmech zachycujících prostředí americké rodiny. Mé hodnocení: 80%. MFF KV.
orionn
orionn
1 289 bodů
10
Najít tak krásný a přirozený film jako je Chlapectví musí být opravdový oříšek. Mistrovské dílo plné krásných, smutných, „lidských“ momentů, které se zapsalo jak do filmových dějin, tak do mého srdce. Manson se setkává s objevováním světa, s první láskou, konflikty s lidmi, prvními koníčky a životními otázkami, u nichž nezná odpověď. Vyvolává to ve vás ojedinělé emoce, nostalgii, lásku, či uvědomění nad sebou samým. Není divu, že je film kritiky řazen na nejvyšší příčky.
Profilová fotka
Smazaný uživatel
764 bodů
9
Skvělý film. Důkaz toho, že pokud věnujete dobrému nápadu energii (a tady je to nezpochybnitelné), tak se to zkrátka na výsledném díle projeví. Baví mě i číst si reakce diváků, kteří nezřídka čekají, že se víc šlápne do pedálů, že se trochu bude stříhat, že se konflikty prohloubí, vyostří, ale ono to vůbec nebylo nutné a Linklater to dobře ví. Zachycuje zkrátka jakýsi extrakt obyčejných životů, rozštěpených manželství, bolesti i radosti dospívání a to, že film natáčel po kouskách 12 let je "jen" třešnička na dortu. Pokud si odmyslím, že sleduji hlavního hrdinu v jeho reálném stárnutí-dospívání a že by tuto postavu hrálo několik různých - věku postavy odpovídajících herců - fungovalo a působilo by to na mě stejně hypnoticky, nenásilně, dlouhodobě. Ale kdoví, možná, že alchymie tohoto filmu je právě v té třešničce, možná je v ní celý Vesmír ingrediencí, které pak prosakují do všech sfér vyprávění.
EXpenzza
EXpenzza
747 bodů
10
Skvost, který by měl vidět úplně každý. Mezi filmy, jsem nepotkal jsem nic, co by dokázalo tak skvěle zachytit etapy v životě nejen dospívajících, ale i dospělých (vynikající Patricia Arquette a Ethan Hawke), tak jako to zvládl zde Richard Linklater. Tohle je film, ke kterému se budu vracet celý život.
hrona
615 bodů
3
Musím se zeptat ihned na začátku, proč je k sakru tohle tak úspěšné (Globy a minimáílně nominace na Oskary) . Ano jde jednoznačně o zajímavý nápad, 12 let pracovat s hercema a vytvářet něco, co by mělo dávat dohromady nějaký příběh? Problém je v tom, že to žádný příběh vlastně nedává, za celou dobu stárnutí hlavního hrdiny se k němu člověk ani jednou pořádně nedostane, když už se načne nějaký minipříběh, ihned zase o kousek zestárne a začne se opět plácat v ničem. Hlavní hrdina nezajímavý, čím je starší, tím je už od pohledu na pěst, jeho sestra jakbysmet, matka jakž takž, Hawke jako občas se objevbující otec vynikající. Očekával jsem od tohoto první lásky, zklamání, pusa, škola, kamarádi atd.. zkrátka novodobější Báječná léta. Místo toho absolutně bezdějové, nic neříkající, prázdné a k tomu všemu příííšerně dlouhé. Obrovské zklamání.