-
90%
-
85%
Zapomeňte na lásku. Dánský provokatér Lars von Trier vám ukáže opravdové porno. Minimálně to slibují propagační texty k očekávané Nymfomance. Příběh ženy, která v dialogu se starším mužem postupně odhaluje svůj pokroucený sexuální život, si ovšem nálepku porno nezaslouží. Vyjma dvou explicitních scén má film spíše nádech vztyčeného prostředníčku směrem prudérní společnosti. A hlavně jde o, jak bývá u Triera zvykem, velmi dobře napsaný film, s řadou památných scén, dialogů a vynikajících herců. Oproti Melancholii a Antikristovou tu dominuje i černý humor, jehož jednoznačným vrcholem je kratičká etuda s Umou Thurman. Rozdělení na dva díly mi nicméně přijde zbytečné, protože bych rád ten příběh "dojel" na jeden zátah. Ale chápu, že čtyřhodinový ukecaný film o "dvou rybářích" by byl na diváky asi trochu moc.
- herci (překvapil hlavně Christian Slater)
- černý humor
- nápad s rybařením
- odvaha šokovat
- některé "porno" záběry působí nadbytečně a samoúčelně
- rozdělení na dva díly
-
85%
Když už to rejža von Trier rozdělil na dva díly, tak ten první tedy poctivě okomentuju dřív, než se podívám na druhý. Trierovy filmy mě baví od prvního setkání s nimi, takže snad ani nemůžu být objektivní, ale na Nymfomanku jsem slyšela dost kritiky i od jinak skalních obdivovatelů režiséra, tudíž jsem k ní přistupovala s pochybnostmi. Zatím je to příjemné překvapení. Možná mám trochu problém, že mě to nikterak nešokuje, takže některé (porno)scény považuju za nadbytečné - tohle vyprávění by dost dobře fungovalo i bez nich. Naopak jiných scén není nikdy dost (ne, nikdy se nikoho nesnažte zbavit s tím, že ho milujete:-)), baví mě všechny ty příměry (rybáři, Bach), pasáž s umírajícím otcem byla silnější než všechny pornoscény a Charlotte Gainsbourg se definitivně stává mou hodně oblíbenou Trierovou múzou.
-
95%
První část Nymfomanky mě vtiskla do příběhu nadrženým polibkem, necudnou nahotou a já aniž bych stačil projevit jakýkoliv nesouhlas jsem jen mlčenlivě seděl a pln dychtivého vzrušení naslouchal. Geniální Lars von Trier ve svém komorním příběhu rozprostřel v několika kapitolách nahlédnutí do duše ženy posedlé neustálým sexuálním apetitem. Jediné čím jsem byl velmi zklamán byly cenzurské nůžky, které zkrátily příběh o půl hodiny, čímž jsem byl ochuzen o značnou část Trierova filmového díla. Tuším, že druhá část(zkrácena cenzurskými nůžkami o celou jednu hodinu) bude po tomto dvouhodinovém seznámení gradovat, na což se nedočkavě pln nemravnosti těším. Post coitum omne animal triste - Po souloži je každý živočich smutný a proto pokud nechceme býti smutní tak nepřestávejme souložit a buďme nymfomaničtí .)
-
90%
Dobře Trier! Kdeže porno, ona je to vlastně komedie! V životě bych nevěřil, že může být film s podobnou tématikou zábavný, ale Trier to zkrátka dokázal. Jen sem zvědavý, co budou na film říkat zvrhlíci. Ty asi budou hodně zklamaný.
- vtipné momenty
- Trierova režie
- herci
- chybí konec
- porna mohlo být víc, když už šli tak daleko :)
-
65%
-
80%
-
35%
-
80%
Čekal sem něco hodně jinýho a místo porna z toho je nakonec vlastně klasická okecávačka, sem tam s nějakym vtipem nebo depresivnějším momentem. Ale bavil sem se! Má to nápady i famózní herce a některý scény byly neuvěřitelně dobře natočený ("kapka" u umírajícího otce byla geniální vrchol zvrhlosti).
- příběh
- herci
- vtip
- nechápu, k čemu je dobrý rozdělení
- to porno je tam vlastně zbytečný
-
80%
Těžko hodnotit něco, co skončilo jako uprostřed roztrhnutý cár papíru. Začátek mi přišel trošku rozpačitý a zbytečně dlouhý, asi jsem se namlsala na Antikristovi a Melancholii, kde byly počáteční obrazy naprosto excelentní. Nicméně další děj mě zcela pohltil. Jediné, co bych vytkla, bylo místy zbytečně doslovné vysvětlování, které film připravilo o větší mnohovrstevnatost. Těm, co přišli na porno, to bylo stejně jedno, protože dřív nebo později sál opustili a ostatní to v takové míře asi nepotřebovali. Na konci jsme se shodli, že nás rozdělení filmu na dvě poloviny pěkně naštvalo a že bychom se 4 hodinami neměli problém. Navíc si myslím, že by pár střihů ve filmu navíc možná nebylo od věci. Ale to ukáže až druhá půlka filmu.
-
5%
Popravdě nechápu, z čeho získal tento film takovou popularitu, počkat, asi vím, možná, tady zcela určitě jeho erotickým nádechem, i když ne tak úplně nádechem, ale spíše tím, že je to prakticky dvouhodinové porno s velmi chabým dějem. Opravdu nechápu, co přimělo pana režiséra natočit tento “film“. Řekl bych, že se pan režisér snažil natočit extrémně chytlavý a inspirativní film s dechberoucím dějem, skvělou zápletkou, nečekaným koncem a do toho všeho chtěl přimíchat špetku svého uměleckého umu. No, nevyšlo to, a to vůbec.
Film zkrátka vypráví o ženě, která leží celý film v posteli, vypadá jako zombie a člověk při pohledu na ni chce raději odvrátit oči, ale neudělá to, protože co kdyby se náhodou stalo něco důležitého, a on to propásne. Ne, v průběhu celého filmu se vůbec nic nestane a tak ty oči klidně odvraťte a jděte se klidně projít mezitím ven. Až se vrátíte na konci a shlédnete závěrečné titulky, film vymažte a dělejte něco smysluplnějšího.
Jediným pozitivem pro film je Shia LaBeouf, který v tomto filmu opravdu hraje, proč, to už nikdo neví, ale díky němu jsem dal filmu alespoň 5%.
Postavy jsou naprosto bezcharakterní a nesmírně nesympatické. Jejich výkony nejsou nijak oslnivé a vám se bude chtít film vypnout po deseti minutách. Pokud to neuděláte, tak hodně štěstí s vaším utrpením v průběhu celého filmu.
A ještě jedno pozitivum na závěr, člověk po zhlédnutí tohoto snímku přijde na chuť rybaření a muškaření, protože tento film vás skvěle naučí základy těchto koníčků, i když je to pro film víceméně zbytečné a je to nejspíše pouze záblesk rádoby uměleckého záblesku pana režiséra. -
90%
Jen info úvodem: viděl jsem obě části hned po sobě, proto hodnotím a komentuji Nymfomanku jako jeden film. Nymfomanka je jeden velký producentský podvod na diváka! Jednak je film uměle rozdělen do dvou částí jenom z toho důvodu, aby z nás kina vytáhla více peněz, přitom ani jedna část jako samostatný film podle mě nemůže nefungovat. Další producentskou fackou do tváře je hned úvodní titulek, kdy nám sdělují, že se jedná o zkrácenou verzi, na jejímž prostříhání se nepodílel Lars von Trier, což člověka taky dost naštve (ve filmu jsou navíc dva nebo tři opravdu nepovedené střihy, které vypovídají o kvalitách „cenzora“). No a pak ještě ta mediální masáž… Ale tu už nebudu rozvádět. To by bylo ovšem co se negativ týče asi vše. Holt když někdo natočí tolik kvalitního materiálu, jako Lars, tak mu to nedokáží pokazit ani šibalští producenti. Lars von Trier prostě stvořil Nymfomanku, film plný sexu, přičemž o sex v něm vlastně vůbec nejde. Film, který se rozhodně všem líbit nebude a ani nemůže, dokonce bych tipnul že těch, kterým se líbit bude, bude menšina. Já jsem si ovšem vyprávění Joe užil a Seligmanovy paralely byly skvělé! Také mě bavily Larsovy „odkazy“ na jeho starší filmy. Našel jsem zatím tři, třeba při dalším zhlédnutí objevím další (Antikrist – lezoucí dítě, Dogville – parkování auta, Království – vstup do nemocnice). Moc se těším na directors cut a tajně doufám, že půjde také do kin! Film bych doporučil hlavně těm, kteří ví, co od Larse von Triera můžou čekat a nejdou na film jen kvůli názvu. Závěrem bych ještě podotkl, že takto plný Světozor jsem ještě neviděl…
-
60%
-
85%
-
100%
Lars von Trier opět ukazuje, že umí..a umí ve velkém stylu..výborně napsané, dokonalá kamera, naprosto vynikající a profesionální herecké výkony, mmch skvělé obsazení..i když se film pomalinku rozjíždí, nakonec člověka neuvěřitelně uchopí a vtáhne do děje, takže v momentě, kdy první část skončí, je člověk akorát vzteklej, kde že je ten zbytek..dobré kontroverze mezi černým humorem a totální depresí, ne, nemůžu jinak, ale musím dát zasloužených 100%
- herecké výkony
- humor
- scénář
- atd...
- rozdělení na dvě části
-
20%
-
85%
-
-
65%
Já si nemůžu pomoct, ale mě ten film nějak extra neoslovil. Snaž se to být kontroverzní, ale nepřipadá mi to jako směsice planého tlachání a pseudopornoscén. Upřímně řečeno se radši podívám na každé zvlášť.
Doufala jsem v hlubší prokreslení charakterů, nějakého backgroundu v ději. Zdálo se mi, že je v tom strašně moc nevyužitého potenciálu. -
90%
-
80%