Nymfomanka, část I.

66%

Komentáře a recenze 52

31 311 bodů
9
První část Nymfomanky mě doslova pohltila. Některé záběry jsou vyloženě pornografické, film vzbuzuje odpor i vzrušení zároveň. Nymfomanka vypráví svůj zhýralý životní příběh, Stellan Skarsgård bedlivě poslouchá a každý příběh vysvětluje dle svého asketického pohledu na život. Je to skvělá podívaná.
22 397 bodů
8
Že po záměrně nafouklé kampani přichází skrz naskrz "normální" film, dost možná (určitě) nejnormálnější, nejmíň výrazný a nejmíň kontroverzní v Trierově kariéře, beru jako milý vtip. Nevadí mi to a do značné míry to je vlastně poměrně odvážné. Že za rok si z toho budu pamatovat jen, že to bylo fajn + velmi vtipnou etudu Umy Thurmanové, to už tak k popukání není. Lars se bohužel s nejfádnějším námětem své kariéry vyrovnal jen důstojně, předvedl pár kusých režijních nápadů, pár pro sebe typických dialogů a jinak to spíš kvalitně "uplyne". Nejde na to nadávat, to v žádném případě, na to je to stále moc trierovsky kvalitní, ale nemůžu se zbavit dojmu, že zde pan režisér dlouze rozvádí něco, co mnohokrát plně obsáhl coby vedlejší motiv. Rozdělení tomu rozhodně nesvědčí. Předpokládám, že dvojka by mohla dodat kontext, třeba i tenhle rozjezd postavit do nového světla. Zřejmě bude i odvážnější, ale jak říkám, samotná absence kontroverze mě především pobavila. Rozdělení ale nechápu. Opravdu je čtyřhodinový art něco tak nepředstavitelného?
kunafix
kunafix
20 042 bodů
8
Director's cut: hned ze začátku mě rozsekal Rammstein a pak ta ponurá atmosféra - zapadlá vlhká ulička a staromládeneckej zatuchlej byt. Ale to hlavní zneklidňující je vyprávění těžce promiskuitní nymfomanky, která pro mrd nejde daleko. Lars von Trier má podle mě ve své tvorbě hrozné výkyvy. Jednou natočí nudnou kravinu a jindy originální či kontroverzní dílo. Tohle se řadí mezi ty druhé. Na příklad musím pochválit, že konečně někdo natočil pohlavní hrátky bez skrupulí, nic necenzuruje a nebojí se zobrazit všechno - dyť je to přirozené, strkat do frndy ztvrdlyho šulina. Je mi jasny, že film si vyslouží hodně výtek o zbytečné pornografii, ale já to vidím jinak - nebylo to tam samoúčelně, ale jako součást děje. Ten průnik do nitra nymfomanky (teď myslím duševní průnik) byl podle mě... dobrej. A to zahrnuje slova jako: šokující, šukající, zhovadilej, úchylnej, zajímavej. Akorát mě udivilo, že celou dobu píchá bez gumy a bůhví jak to má s antikoncepcí. Myslím, že z ní ve dvojce bude živoucí sbírka a roznašečka pohlavních nemocí. Nutno podotknout, že rybářsky založenej Seligman je sice intelektuální bytost, ale znalosti, které vytáhne, jsou srozumitelné a né nějak debilně intelektuální. Právě že to jsou většinou docela zajímavé myšlenky. Z hereckejch výkonů mě překvapil hlavně Shia LaBeouf, kterej teda dostal neskutečnou roli, ale hlavní je, jak se jí zhostil - to bych do něho neřek. Je mi teda jasny, že na péčkový záběry tam měli kaskadéry, ale ono chtít si zahrát takovýho zmrda, to už chce odvahu. Taky Stellan Skarsgård zas jednou nezklamal a mladá Stacy Martin (i když s jizvama po neštovicích) docela zajímavá (jo a taky to z její strany chtělo odvahu, i když není známá, jak LaBeouf). Akorát Charlotte Gainsbourg jsem moc nemusel. Jo a ještě musím vyjádřit respekt k nemocniční scéně s umírajícím otcem (mimochodem skvělým Christianem Slaterem) - už dlouho jsem necítil tolik utrpení, soucitu, strachu, zhnusení, vytečení u nějaké filmové postavy u nějaké filmové scény.
2
Charlotte o koze a Stellan o voze...Trier se utápí ve své jedinečnosti a natočil film, který naprosto trefně vystihl Verbal. Lovení chlapů ve vlaku za sáček čokolády fain, ale jinak je to fakt kosočtvercovina.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 369 bodů
8.5
Zapomeňte na lásku. Dánský provokatér Lars von Trier vám ukáže opravdové porno. Minimálně to slibují propagační texty k očekávané Nymfomance. Příběh ženy, která v dialogu se starším mužem postupně odhaluje svůj pokroucený sexuální život, si ovšem nálepku porno nezaslouží. Vyjma dvou explicitních scén má film spíše nádech vztyčeného prostředníčku směrem prudérní společnosti. A hlavně jde o, jak bývá u Triera zvykem, velmi dobře napsaný film, s řadou památných scén, dialogů a vynikajících herců. Oproti Melancholii a Antikristovou tu dominuje i
  • herci (překvapil hlavně Christian Slater)
  • černý humor
  • nápad s rybařením
  • odvaha šokovat
  • některé "porno" záběry působí nadbytečně a samoúčelně
  • rozdělení na dva díly
Matli
Matli
8 300 bodů
6
Nevím proč je tento film rozdělenej na dvě části, ale budiž. První půlka (jako tento film) je spíš úvod a takovej zajímavej rozjezd. Určitě nenudí, ale nějakej ten šmrnc mi tam chybí. Dost známých herců mě mile překvapilo, Uma Thurman byla k nepoznání a naprosto výborná, na jedinou scénu s ní jsem koukal se zatajeným dechem. 57%
celticek
celticek
5 916 bodů
10
První scéna za zvuku Rammstein = masakr. Kamera je geni(t)ální, herci výborní, humor černý. Uma Thurman a celá její etuda je vrchol absurdnosti - pro mě to nej z první části. Na první rande ale pánové tento snímek spíše nevolte:)
Harapes
Harapes
4 985 bodů
6
S přibývajícími filmy od Lars von Triera si opravdu začínám myslet,že se z režiséra stává úchylák první kategorie.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
8.5
Když už to rejža von Trier rozdělil na dva díly, tak ten první tedy poctivě okomentuju dřív, než se podívám na druhý. Trierovy filmy mě baví od prvního setkání s nimi, takže snad ani nemůžu být objektivní, ale na Nymfomanku jsem slyšela dost kritiky i od jinak skalních obdivovatelů režiséra, tudíž jsem k ní přistupovala s pochybnostmi. Zatím je to příjemné překvapení. Možná mám trochu problém, že mě to nikterak nešokuje, takže některé (porno)scény považuju za nadbytečné - tohle vyprávění by dost dobře fungovalo i bez nich. Naopak jiných scén není nikdy dost (ne, nikdy se nikoho nesnažte zbavit s tím, že ho milujete:-)), baví mě všechny ty příměry (rybáři, Bach), pasáž s umírajícím otcem byla silnější než všechny pornoscény a Charlotte Gainsbourg se definitivně stává mou hodně oblíbenou Trierovou múzou.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
Manuál pro každého zpoceného honimrda, aneb Vše, co jste kdy chtěli vědět o pohlavních nemocech, ale vůbec Vás to nezajímalo vidět. Nepohádka o neposlušných kůzlátkách. Zatím asi to nejzábavnější, od dob veřejného promítání o sexuálním harašením, a pohlavním dokumentu o píchajících včelkách a motýlech. A jako silný panic, co svůj špičatý stožár ještě do ničeho nezapíchl, můžu hrdě prohlásit, že mi ani jednou péro nestvrdlo a nedopustil se k prosté felaci. Ta nechutná žlababa Gainsbourg, a její splašenou kundu, bych se neopovážil ani dohonit, aniž bych musel nutně dělat chirurgický proces. Vhledem k těm "málo" odpadákům, co zklamáním ten odpad dát museli, protože se nepřenesli přes ten fakt, že ten film prochrápali a excentricky si místy dloubání síťi holubů, a promázávání hoven do úst, taky museli to péro zpátky do kalhot schovat, protože také očekávali prasárnu německého stupně. Už si představuju jak musel probíhat marketing u tohoto filmu. Ty Vone, musíme trochu té koruny nahrabat, abysme zaplatili těm šeredným hercům aspoň roční plat securiťáka, tak na koho hlavně film cílíme? Na úchyly, přeci ne? Prodáme to jako ten nejzvrácenější erotický patos, od dob k Padesáti odstínům pedofila, a třeba taky nachytat pár katolických cuchet, a zarudlých feministek, co budou před kinem transparentem lidi odhánět, aby se na tenhle humus nedívali, a šli radši uhodit pár facek manželkám za neohřátý tatarák. Toť asi vše, a vážně do toho nechoďte jen s přesvědčením že si ho náramně pohoníte. A na druhou část mě nepřemluví ani ledajaká chlupatá číča. Díky bohu, za mého posledního a dosavadního Triera!