Nymfomanka, část I.

67%

Komentáře a recenze 47

29 697 bodů
9
První část Nymfomanky mě doslova pohltila. Některé záběry jsou vyloženě pornografické, film vzbuzuje odpor i vzrušení zároveň. Nymfomanka vypráví svůj zhýralý životní příběh, Stellan Skarsgård bedlivě poslouchá a každý příběh vysvětluje dle svého asketického pohledu na život. Je to skvělá podívaná.
8
Že po záměrně nafouklé kampani přichází skrz naskrz "normální" film, dost možná (určitě) nejnormálnější, nejmíň výrazný a nejmíň kontroverzní v Trierově kariéře, beru jako milý vtip. Nevadí mi to a do značné míry to je vlastně poměrně odvážné. Že za rok si z toho budu pamatovat jen, že to bylo fajn + velmi vtipnou etudu Umy Thurmanové, to už tak k popukání není. Lars se bohužel s nejfádnějším námětem své kariéry vyrovnal jen důstojně, předvedl pár kusých režijních nápadů, pár pro sebe typických dialogů a jinak to spíš kvalitně "uplyne". Nejde na to nadávat, to v žádném případě, na to je to stále moc trierovsky kvalitní, ale nemůžu se zbavit dojmu, že zde pan režisér dlouze rozvádí něco, co mnohokrát plně obsáhl coby vedlejší motiv. Rozdělení tomu rozhodně nesvědčí. Předpokládám, že dvojka by mohla dodat kontext, třeba i tenhle rozjezd postavit do nového světla. Zřejmě bude i odvážnější, ale jak říkám, samotná absence kontroverze mě především pobavila. Rozdělení ale nechápu. Opravdu je čtyřhodinový art něco tak nepředstavitelného?
2
Charlotte o koze a Stellan o voze...Trier se utápí ve své jedinečnosti a natočil film, který naprosto trefně vystihl Verbal. Lovení chlapů ve vlaku za sáček čokolády fain, ale jinak je to fakt kosočtvercovina.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
8.5
Zapomeňte na lásku. Dánský provokatér Lars von Trier vám ukáže opravdové porno. Minimálně to slibují propagační texty k očekávané Nymfomance. Příběh ženy, která v dialogu se starším mužem postupně odhaluje svůj pokroucený sexuální život, si ovšem nálepku porno nezaslouží. Vyjma dvou explicitních scén má film spíše nádech vztyčeného prostředníčku směrem prudérní společnosti. A hlavně jde o, jak bývá u Triera zvykem, velmi dobře napsaný film, s řadou památných scén, dialogů a vynikajících herců. Oproti Melancholii a Antikristovou tu dominuje i
  • herci (překvapil hlavně Christian Slater)
  • černý humor
  • nápad s rybařením
  • odvaha šokovat
  • některé "porno" záběry působí nadbytečně a samoúčelně
  • rozdělení na dva díly
Matli
Matli
8 300 bodů
6
Nevím proč je tento film rozdělenej na dvě části, ale budiž. První půlka (jako tento film) je spíš úvod a takovej zajímavej rozjezd. Určitě nenudí, ale nějakej ten šmrnc mi tam chybí. Dost známých herců mě mile překvapilo, Uma Thurman byla k nepoznání a naprosto výborná, na jedinou scénu s ní jsem koukal se zatajeným dechem. 57%
evismaior
evismaior
4 254 bodů
8.5
Když už to rejža von Trier rozdělil na dva díly, tak ten první tedy poctivě okomentuju dřív, než se podívám na druhý. Trierovy filmy mě baví od prvního setkání s nimi, takže snad ani nemůžu být objektivní, ale na Nymfomanku jsem slyšela dost kritiky i od jinak skalních obdivovatelů režiséra, tudíž jsem k ní přistupovala s pochybnostmi. Zatím je to příjemné překvapení. Možná mám trochu problém, že mě to nikterak nešokuje, takže některé (porno)scény považuju za nadbytečné - tohle vyprávění by dost dobře fungovalo i bez nich. Naopak jiných scén není nikdy dost (ne, nikdy se nikoho nesnažte zbavit s tím, že ho milujete:-)), baví mě všechny ty příměry (rybáři, Bach), pasáž s umírajícím otcem byla silnější než všechny pornoscény a Charlotte Gainsbourg se definitivně stává mou hodně oblíbenou Trierovou múzou.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
Manuál pro každého zpoceného honimrda, aneb Vše, co jste kdy chtěli vědět o pohlavních nemocech, ale vůbec Vás to nezajímalo vidět. Nepohádka o neposlušných kůzlátkách. Zatím asi to nejzábavnější, od dob veřejného promítání o sexuálním harašením, a pohlavním dokumentu o píchajících včelkách a motýlech. A jako silný panic, co svůj špičatý stožár ještě do ničeho nezapíchl, můžu hrdě prohlásit, že mi ani jednou péro nestvrdlo a nedopustil se k prosté felaci. Ta nechutná žlababa Gainsbourg, a její splašenou kundu, bych se neopovážil ani dohonit, aniž bych musel nutně dělat chirurgický proces. Vhledem k těm "málo" odpadákům, co zklamáním ten odpad dát museli, protože se nepřenesli přes ten fakt, že ten film prochrápali a excentricky si místy dloubání síťi holubů, a promázávání hoven do úst, taky museli to péro zpátky do kalhot schovat, protože také očekávali prasárnu německého stupně. Už si představuju jak musel probíhat marketing u tohoto filmu. Ty Vone, musíme trochu té koruny nahrabat, abysme zaplatili těm šeredným hercům aspoň roční plat securiťáka, tak na koho hlavně film cílíme? Na úchyly, přeci ne? Prodáme to jako ten nejzvrácenější erotický patos, od dob k Padesáti odstínům pedofila, a třeba taky nachytat pár katolických cuchet, a zarudlých feministek, co budou před kinem transparentem lidi odhánět, aby se na tenhle humus nedívali, a šli radši uhodit pár facek manželkám za neohřátý tatarák. Toť asi vše, a vážně do toho nechoďte jen s přesvědčením že si ho náramně pohoníte. A na druhou část mě nepřemluví ani ledajaká chlupatá číča. Díky bohu, za mého posledního a dosavadního Triera!
Zbyndex
Zbyndex
3 611 bodů
6
Obvykle nechodím do kina, abych viděl porno. Teď, seč nedobrovolně, jsem si zažil svojí malou osobní premiérku. Ostatně ale jako všichni, co navštívili Nymfomanku poprvé, ani se mi radši nechce pomýšlet, kdo by na to šel podruhé. Nicméně mi tento film otevřel nové obzory. Rozhodně zajímavý film, i přes některé záležitosti, které jsem tedy vidět nemusel. Například sekvenci fotografií ptáků, a tím nemyslím z ornitologického hlediska, bych raději přeskočil. Hlavní ženská představitelka, v té mladší podobě, mi přišla celkem nesympatická. Což mi kazilo dojem, i když moc špatný dojem to zas tak nebyl, když byla 80% záběrů nahá. Někdy jsem byl ohromen, někdy znechucen, připadal jsem si jak na houpačce. 60%, rozhodně film, který se mi vryl do paměti. Bohužel, některé věci bych nejradši vymazal.
salisbury
salisbury
1 101 bodů
9.5
První část Nymfomanky mě vtiskla do příběhu nadrženým polibkem, necudnou nahotou a já aniž bych stačil projevit jakýkoliv nesouhlas jsem jen mlčenlivě seděl a pln dychtivého vzrušení naslouchal. Geniální Lars von Trier ve svém komorním příběhu rozprostřel v několika kapitolách nahlédnutí do duše ženy posedlé neustálým sexuálním apetitem. Jediné čím jsem byl velmi zklamán byly cenzurské nůžky, které zkrátily příběh o půl hodiny, čímž jsem byl ochuzen o značnou část Trierova filmového díla. Tuším, že druhá část(zkrácena cenzurskými nůžkami o celou jednu hodinu) bude po tomto dvouhodinovém seznámení gradovat, na což se nedočkavě pln nemravnosti těším. Post coitum omne animal triste - Po souloži je každý živočich smutný a proto pokud nechceme býti smutní tak nepřestávejme souložit a buďme nymfomaničtí .)
Korben
Korben
965 bodů
9
Dobře Trier! Kdeže porno, ona je to vlastně komedie! V životě bych nevěřil, že může být film s podobnou tématikou zábavný, ale Trier to zkrátka dokázal. Jen sem zvědavý, co budou na film říkat zvrhlíci. Ty asi budou hodně zklamaný.
  • vtipné momenty
  • Trierova režie
  • herci