Mama

68%

Komentáře a recenze 36

47 084 bodů
8
Oooo tak tahle Mamča opravdu umí nahnat hrůzu,celý film jsem byl napnutý a očekával jsem co se bude dít. Skvělé lekačky a atmosféra houstla každým okamžikem. Škoda.že tak brzy odhalili zjev Mamči,protože pak už mi to nepřišlo ani tak hrozné. Nebýt toho zpackaného finále ( pro mě ),tak by se jednalo o jasných 85%.
28 387 bodů
9
Emotivně strašidelný hororový snímek s poněkud dusnou atmosférou a silným, byť ne zase až tak originálním, příběhem. K řadě krváků se jedná o příjemnou změnu. Škoda jen onoho amerického nešvaru do všeho strkat tzv. lekačky. Pokud by se vytvořila taková ta děsivě zoufalá temnota po vzoru japonských duchařských snímků, mohlo to být atmosféricky daleko lepší. Budování hrůzy a děsu se dělá prostě bez lekaček. Snímek je prvním celovečerním počinem režiséra Andyho Muschiettiho, který natočil na základě svého krátkého filmu „Máma“ (2008), který svou hrůzou a děsivostí přesvědčil Guillera del Tora aby mu dal, coby začínajícímu režisérovi, a jeho první film produkoval. Nadpřirozený snímek se snaží využít pohádku jako prvotní zdroj strašidelných příběhů, a to velmi starou, avšak osvědčenou formou vyprávění. Určitý druh potenciální hrůzy je však poněkud tlumen uvědoměním, že podobných snímků již dříve vzniklo nemalé množství, takže po divácké stránce vzniká dojem, jakoby se vstupovalo do stejné námětové řeky. To však nemění nic na tom, že snímek má svou roušku upřímnosti. Obzvlášť ve vizuálních efektech, na kterých se viditelně nešetřilo. I ta hudba umocňuje děj a herecké výkony také nejsou až tak hrozné. Buď jak buď, Guillermo del Toro měl v tomto coby producent šťastnou ruku.
6
Všechna klišé na hromadě. Bubáci ve skříni, bubáci pod postelí. Blesky fotoaparátů, blikající žárovky, noční můry. Na rozdíl od Sinistera jim to ale nežeru a opět se potvrzuje, že Del Toro líp režíruje než produkuje.
6
Skrz naskrz průměr. Jako plus bych viděl libovou atmosféru, mínusem zase vizáž neoriginálního bubáka (inspirace asijskými duchařinami víc než zřejmá) a dost stupidní konec. Tam už chyběl jen nějaký faun, abych dal bych del Torovi korunu. 6/10
7.5
Mama je velmi příjemným žánrovým překvapením a ačkoli má své mouchy, tak rozhodně patří k nadprůměru současné produkce a vsadím se, že jména sourozenců Muschietti se do budoucna vyplatí sledovat.
7
Nezbývá než uznale smeknout, protože Španělé se opět výrazně vytáhli a ještě více zatopili hollywwodské konkurenci, jejíž produkce kvalitních hororů v posledních letech značně stagnuje. Mama mě totiž opět dokázala přesvědčit o tom, jak je horor krásný a jedinečný žánr, když se ho chopí nějaký schopný tvůrce. Andres Muschietti odvádí opravdu skvělou práci, od prvních sekund se mu daří navodit velmi nepříjemnou atmosféru a při některých scénách mě zamrazilo tolik, jako už dlouho u žádného jiného snímku. Duchařiny sice moc nemusím, ale tady jsem byl po celou dobu napnutý jak struna od kytary a skutečně mi záleželo na tom, aby všichni hrdinové vyvázli živí a duševně zdraví. Velkou zásluhu lze připočíst i hercům, kteří jsou velmi sympatičtí a uvěřitelní. Škoda závěru, který to už celé hodně přepískl, ale tady s tím příběhem asi nic moc udělat nešlo.
sabule
14 227 bodů
8.5
Slušnej horor s klasickým "japonským" duchem a strašidelnou malou Victorií,ale ten konec je lehce nadnesenej.
7
Skromný film. Sice mě párkrát i zamrazilo, ale vše co se v tomto filmu objevilo už bylo viděno v jiném. Na druhou stranu je to však celkem dobrý horor.
9 279 bodů
8
Vlastně celkem fajn horůrek. Navíc i celkem vzácné obsazení v podobě Nikolaje Coster-Waldaua. Jen ten vizuál "Mámy" na mě působí hodně levně.. 70%
cerfik
cerfik
7 890 bodů
2
Na produkci se podílel i Guillermo Del Toro, tohle mě zlákalo a dočkal jsem se ohromného zklamání. Co jako tahle hororová slátanina měla být, vždyť to nemělo hlavu ani patu, uvěřit se tomu nedalo ani na chvíli, hloubka za hororovými prvky nikde a zůstala tam jen místy atmosférická místa, toť vše z Del Tora. Film jen pro toho co se chce chvíli bát, nic jiného vám nenabídne. Pravda je, že na mě nezabírala ani tato stránka filmu.