Na hraně zítřka

85%

Články 79

Gyllenhaal mlátí Conora McGregora. Nová Hrozba smrti připomíná akční béčka z videokazet
Recenze22. 3. 2024

Původní Road House je dnes už malinko zapadlým béčkem, v němž se Patrick Swayze snažil přesvědčit diváky, že umí kromě tancování taky solidně kopat. A díky jednoduchosti a naivitě z toho vznikla esenciální žánrovka své doby. Nová verze, která je od čtvrtka dostupná na Amazon Prime Video pod českým názvem Hrozba smrti (Road House), přináší na scénu nejen dokonale vyrýsovaného Jakea Gyllenhaala, ale také sportovní fenomém MMA a jednu z jeho nejkontroverznějších hvězd Conora McGregora.

Emily Blunt a The Rock po obřím propadáku znovu spojí síly. Budou bojovat o prestižní ceny
Filmy2. 3. 2024

Bývalý wrestler Dwayne Johnson se stále umí prosadit v prestižních hollywoodských projektech, které z něj učinily i nejlépe placeného herce světa. Výrazně přešlápl snad jen v Disneyho dobrodružné fantasy Expedice: Džungle (Jungle Cruise) s Emily Blunt, která měla obří rozpočet a pandemická premiéra stačila na tržby 220 milionů dolarů, tedy na jeden z největších kasovních propadáků vůbec. Johnson od roku 2019 připravuje životopisné drama o zápasníkovi MMA Marku Kerrovi s názvem Smashing Machine od herce a režiséra Bennieho Safdie (Oppenheimer, Drahokam). A podle všeho si jeho manželku opět zahraje hvězdná Blunt, která se díky Oppenheimerovi uchází o svého prvního Oscara.

Tom Cruise ulovil oscarového režiséra. Získá díky tajemnému projektu vysněnou sošku?
Filmy26. 2. 2024

Poměrně žhavým hollywoodským přestupem je v posledních dnech domluvené partnerství Toma Cruise se studiem Warner Bros. Ten se přitom netají touhou připsat si po letech těžení blockbusterových značek i nějaké charakterní role a právě spolupráce s jednou z největších značek Hollywoodu by mu to měla umožnit. Padlo třeba jméno Paula Thomase Andersona, s nímž Cruise před čtvrtstoletím natočil chválenou Magnolii, ještě předtím jej však uvidíme v díle jiného slavného tvůrce.

Warneři riskují a utrácí ve velkém. Sází vše na Toma Cruise a předraženého DiCapria
Téma23. 2. 2024

Jedno z největších filmových studií světa provádí kroky, jež by z kvalitativního hlediska mohly vyústit v obohacení distribuční nabídky kin. Přední hlavouni Warner Bros. Michael De Luca a Pam Abdy v lednu domlouvali strategické partnerství s Tomem Cruisem, které v případě vysněného scénáře možná zahrne i pokračování úspěšné sci-fi Na hraně zítřka (Edge of Tomorrow). Sám Cruise má však po letité sérii blockbusterů zájem znovu pracovat s autorskými režiséry jako Paul Thomas Anderson, do nichž hodlají Warneři rovněž investovat stamilionové částky. Pod křídly tradiční společnosti, která se před dvěma lety sloučila do konglomerátu Warner Bros. Discovery, by tak teoreticky mohl skončit poslední film Quentina Tarantina The Movie Critic, do něhož chce ikonický tvůrce obsadit i Toma Cruise.

Očekávaný trhák s Henry Cavillem je katastrofou. Podkopává Apple budoucnost kin?
Téma6. 2. 2024

V kinech momentálně „řádí“ bláznivá akční novinka Argylle: Tajný agent (Argylle) s tolika hvězdnými herci, že hollywoodský chodník slávy by měl blednout závistí. Režisér Matthew Vaughn stojící za sérií Kingsman, za podvratnou komiksovkou Kick-Ass nebo za neméně hravou fantasy Hvězdný prach (Stardust) se pokoušel nastartovat novou sérii, k čemuž měl v zádech spojenou distribuci Applu a Universalu nebo šťavnaté konspirace, podle nichž napsala novelizaci filmu Taylor Swift či J. K. Rowling. Ulítlá akční komedie převracející špionážní schémata ovšem za první víkend z celého světa vydělala pouze 35 milionů dolarů, přičemž podle zahraničních webů by i ke smutným úsměvům účetních bylo z kin zapotřebí vytěžit nejméně půl miliardy.

Gyllenhaal vs. Conor McGregor. Vysekaný herec mlátí hvězdu MMA v traileru na Road House
Filmy25. 1. 2024

Testosteronem napěchovaný trailer, v němž si to Jake Gyllenhaal (Mariňák) rozdává s šampionem UFC Conorem McGregorem, láká na remake kultovního akčňáku Hrozba smrti (1989) s Patrickem Swayzem. Gyllenhaal, jenž loni některé scény natáčel během turnaje UFC 285 a podstoupil zinscenovaný souboj se zápasníkem Jayem Hieronem, ztvárňuje v novince Road House ztroskotaného bojovníka a nynějšího vyhazovače v prestižním floridském baru, kde mu na železnou pěst nadbíhá mnoho členů mafie. Film režiséra Douga Limana (Na hraně zítřka) poputuje v březnu na Prime Video, přestože měl jít do kin a režisér ho chce bojkotovat.

Remake kultovního akčňáku Road House promítali na jachtě Bezosovi, do kin ho však poslat nechce
Filmy3. 12. 2023

Béčkový klenot Road House (1989) s Patrickem Swayzem dostává hvězdný remake, v němž si v režii Douga Limana (Agent bez minulosti, Na hraně zítřka) poměří svalstvo Jake Gyllenhaal i herecky debutující zápasník UFC Conor McGregor. Příběh o muži, jenž ze zápasnické klece přešel jako vyhazovač do floridského baru plného mafiánů a nekalých praktik, měl v průběhu příštího roku zamířit do kin. Šéfka Amazon Studios Jennifer Salke ovšem po zákulisních bitvách s producentem Joelem Silverem rozhodla o přímém uvedení na streamu. Naštvaným tvůrcům prý nepomohly ani pozitivní testovací projekce, ani soukromé přesvědčovací promítání na jachtě Jeffa Bezose.

Nejdrsnější kriminální série Sicario vyhlíží třetí díl i s Brolinem, Del Torem a Blunt
Filmy30. 10. 2023

Od premiéry oceňovaného krimithrilleru Sicario: Nájemný vrah, v němž Emily Blunt, Benicio Del Toro a Josh Brolin pronikají do amorálního a sadistického světa mexických pohraničních kartelů pomocí neméně pochybných praktik, uplynulo osm let. Od té doby vzniklo přímé pokračování Sicario 2: Soldado (2018) bez účasti Blunt, které se rovněž dočkalo vřelého přijetí. Drsný svět pohraničí, kam jako by už nesahaly jakékoli etické kodexy FBI, je pro tvůrce i nadále atraktivní. Po nedávném avizování příprav scénáře potvrdili, že plánují návrat všech tří hlavních hvězd.

Tom Cruise připravuje řádně drsný film. Nezapomene skákat po letadlech a ve vesmíru
Filmy1. 8. 2023

Zopakování Top Gunu mu sice letos nevyšlo a nová Mission: Impossible se ve stínu Barbenheimera finančně trápí, ale loňský spasitel kinematografie Tom Cruise nebude zahálet. Hned poté, co příští rok zkompletuje možná poslední nemožnou misi, se spolu s dvorním režisérem a scenáristou Christopherem McQuarriem vrhne na projekt, který už na internetu sbírá své příznivce i přezdívky.

Nejlepší sci-fi, o jaké jste neslyšeli. Stvořitel od režiséra Godzilly a Rogue One vypadá božsky
Filmy18. 7. 2023

Občas se v podstatě odnikud zjeví filmová premiéra, o níž se dopředu skoro nemluvilo, a přece vypadá na žánrovou událost. Nadcházející sci-fi Stvořitel (The Creator) od režiséra Garetha Edwardse vznikala od roku 2020 se střídmým rozpočtem kolem 90 milionů dolarů. Čerstvě vydaný trailer vyvolává husí kůži a geekovskou radost, jaké se vyrovná málokterý dvousetmilionový spektákl.