Jurský svět (4)

78%

Komentáře a recenze 98

9 364 bodů
8
Plán po 14 letech oživit dinosauří značku je pořádná odvaha, ale za tu dobu už vyrostla nový generace diváků a ta původní ještě možná uražená po ucházejícím třetím dílu si rádá půjde napravit chuť. Je tak jasné, že o Jurský svět zájem bude, což se následně ukázalo a vrchovatá miliarda je tomu odměnou. Leč to může evokovat rekonstrukci úplně prvního filmu, tak tam k samotnémi spuštění Parku nikdy nedošlo, a tak jsme se po letech přece jen dočkali. Značka se vrací ke kořenům! Za uplynutlou dobu filmy urazily pořádnou cestu a je tady jasně vidět, jak se dneska převážně točí, tedy nechybí okázala akce s dávkou humoru. Nový barevný filter nakonec není až takový šok, zkrátka doba se posunula. Celá ta procházka parkem skrze dětičky je super a přesně tohle jsem měl na původním filmu nejradši, jen tady jakoby si to neuměli tvůrci užít a za každou cenu hnali ku předu hlavní příběh o megadinosaurovi. Všechny původní postavy jsou out, což možná někoho zamrzí, ale já to zase jen kvituji, oni by daleko více utvrzovali, že jde o jakousi vypočítanou recyklaci. Chris Pratt byl, pořád je, v kurzu, vedle zajeté kariéry u Marvelu si rozbíhá i novou štaci s dinosaury. A sedne mu to! Leč třeba nejde o tak slednovanou roli, musí tady daleko více hrát a dokázat, že v sobě má víc než jen běhat okolo zeleného plátna (i když ;)). Mně nejvíce bavila linka s cvičením raptorů, že se mi tyhle potvůrky líbili už i v předcházejícím filmu (jo, myslím trojku Parku!). Tvůrci dokonale dávkují nostalgické prvky, po kterých opravdu zůstavají slzičky, někdy to dělají opravdu chytře a jemně. Třeba už jen tím, že z těch baňek přesedlají na starý dobrý oldschool džíp. Po vzoru monsterverza si i tady vytvořili svého opulentního dinosaura a leč jsem si párkrát řekl, zda už to není moc, když několikrát boural charakteristické vlastnosti dinosaurů - ať vivinutý čich, či maskovování - ve scénáři na to mysleli na dali si pozor na to, aby jasně zaznělo odkud tyhle schopnůstky nabral. Několikrát v průběhu snímek ukáže, že má větší koule a neujde ani pár kousanců. V závěru je to sice vypočátané až hanba, ale zase si to správně chytlo oldschool a přece nic není lepšího než souboj nějaké ještěří žáby s poctivým T-Rexem! Zábavný film, který nastartoval celou novou trilogii, tak snad se poučili a bude to fungovat i přístě! 75%
M3lios
M3lios
9 141 bodů
10
Po ani neviem koľkých rokoch tu máme už štvré pokračovanie. Narozdiel od minulých dielov kvalita výrazne stúpla. CGI sa za ten čas výrazne zmenilo a už skoro nieje vidieť rozdiel medzi skutočnosťou a počítačovými efektami. Predstavili sa nám tu aj nové postavi, ktoré sú sympatické a bojíte sa o jejich osud. Film si môžu poztieť aj ľudia ,čo nevideli predchádzajúce diely ,pretože sa vyslovene nejedná o pokračovanie ,ale skôr o reboot série. Nájde sa tu ,ale veľa odkazov na minulé fiely pre fanúšikov série. Takto sa robia filmy! 95%
8 634 bodů
0
Lepší než následné dvě pokračování, ale stále pěkná sračka. Úspěch je dán tím, že si děti vyprosily na rodičích, aby viděli v kině dinosaury.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
7.5
Další pokračování, které současně tak trochu remakuje. Nejedna scéna dává vzpomenout na původní trilogii a přitom se film, podobně jako nový Šílený Max, hodně snaží stát na vlastních nohách, aby nebylo třeba znát zázemí (a daří se). Oproti Maxovi tu však chybí snaha o nějakou revoluci či osobitý vklad. Prostě se jen míchají styly jedničky (poznávání parku) s dvojkou a trojkou (útěk před divokou zvěří), ve výsledku to ale naštěstí nevadí. Film má
  • duch originálu
  • tempo
  • sympatické obsazení
  • ohraný záporák
  • nic nového
Matli
Matli
8 300 bodů
10
Neříkám, že je to něco převratnýho, ale skvěle doplnuje své předchůdce, hlavně teda jedničku. Je to svižný, žádná zbytečná omáčka a hafo hodně dobře udělanejch ještěrek. O čtyřech hvězdičkách jsem měl jasno od půlky filmy, ale finální scéna rozhodla :-) IMAX 87%
avenis
avenis
8 238 bodů
8
Příspěvek obsahuje spoiler!
Riverdon
Riverdon
7 394 bodů
7
Nic nového a točeno pro přístupnost bez omezení. Možná kdyby mi bylo 12, ale není...
kedl
kedl
6 380 bodů
8.5
Sice pomalejší rozjezd, ale pak to dostalo ten pravý švih.
Pas
Pas
6 225 bodů
0.5
Nevím , čím se mnozí kochají.... Ach bože to byla zase volovina. No aspoň, že to bylo zadarmo. Původní Jurský park mám rád, ale tohle oživení značky po více než dvaceti letech za účelem totálního finančního vyždímání se moc nepovedlo. Od začátku mě to nebavilo. Když jsou dinosauři na scéně, tak se na to koukat dá, ale oni jsou bohužel na scéně jenom hodně málo. Po většinu filmu se řeší velmi křehký vztahy a spousta zbytečný vaty která mi byla úplně ukradená. Já se prostě nudil. Nemá to skoro žádnej tah na branku, gradace naprosto nulová, žádný napětí, žádný hlášky, nic. Jo a pokud by jste mi chtěli oponovat, že nemám pravdu a dinosauři neslezou ve skutečnosti z plátna, tak já musím namítnout, že scény kdy se předvádí nadšeným divákům v Jurským parku ze kterýho se stal cirkus nepočítám, protože to bylo totálně uhozený a ti raptoři na povel to zabili úplně. Postavy všechny do jedný, tak sympatický, že jedinou rozumnou věcí která by se s nimi dala udělat je hodit je k Rexovi do výběhu. Fakt mi bylo u prdele jestli to někdo z nich přežije. Takže akce a efekty celkem ok. Zbytek stojí za velký kulový.
blazma
blazma
4 928 bodů
10
Je to tady. Tesil jsem se až si na to zajdu do kina a ničeho nelituju. Jsem strašně rad, ze přišli s nápadem, co kdyby ten park jednou fungoval? Už nějaký ten patek by byl v provozu, všechno šlapalo jak hodinky. No a pak by vedeni řeklo, chceme víc a rázem se to všechno pokazí. Rozhodne super film, Příběh, lehce může kopírovat jedničku. Nápad s ochočením Raptoru, skvělý. Kříženec dvou dinosauru, taky ušel a nějaká zápletka než jen výpadek elektřiny taky musel byt. Honba za záchranou dvou děti, už tak zajímavá nebyla, ale to je asi ta jediná věc, která mě na filmu nudila. Skvělý film a rozhodne perfektní pokračovaní téhle prehistorické podívané.