58%

Komentáře a recenze 54

Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
5.5
Tak tohle se nemůže s Fraserovou Mumií srovnávat ani trochu. Místo zábavného dobrodružného filmu tu máme rádoby temné dobrodružství s trapnými momenty, které mají divákům asi přijít vtipné. Kdysi podobné univerzum s příšerami možná fungovalo, ale dnes je jiná doba, kdy se navíc musíte opravdu snažit, abyste vynikli nad konkurencí. Cruise i Crowa mám rád, ale tady opravdu šlápli vedle. Místo pořádné prokleté zrůdy z Egypta tu máme jen vlnící se roztleskávačku ala Enchantress, za kterou nestojí kult zamaskovaný za bohy ani staré egyptské mrtvoly, ale banda nemrtvých křižáků a Mr. Hyde není takovým děsivým psychopatem, kterým by měl být. Pokud budou zbylé filmy na stejné úrovni, tak s tím univerzem radši ani neměli začínat. 55%
Edward
Edward
2 481 bodů
2
2/10
Martrix
Martrix
2 449 bodů
5.5
Áčková produkce sice zacálovala mzdy pro Toma Cruise a Russella Crowe, vcelku solidní scénáristy a na několik měsíců pronajala partu nadšených trikařů, ale přesto nová Mumie diváky nezaujala aspoň ani z poloviny, jako přes dvacet let stará ptákárna s Fraserem. A ta mimochodem, stála o 60 mil. USD méně. V čem je problém? Nepříliš sympatická ženská postava, kterou si střihla Annabelle Wallis za to nejspíš nemůže, triky byly dobré, Cruise si svoje odvedl, dějová linka byla vcelku stravitelná a provázání s ostatními příšerami by asi fungovalo. Takže co? Málo vtipu, nadsázky a absence sympatických postav. A k tomu spousta nelogických blbostí, které by člověk odpustil pouze jako daň za snahu tvůrců nás pobavit. Mumii chybí vyhraněnost, protože se snaží oscilovat mezi hororem a dobrodružným filmem pro celou rodinu. Selhává však na obou frontách a díky rutinní režii, je tak z prvního MU velmi tuctová zbytečnost. To, společně s nulovou chemií mezi postavami (s výjimkou Crowea, který si vystačí sám) a absencí pořádných hlášek, nakonec pohřbilo příšeráckou rozjezdovku pod tunu písku...kde ji nejspíš nikdo hledat nebude. Tady měl přijít eRkový rating, nebo se měla režie svěřit nějakému divočákovi, který by se s tím nemazal, podobně jako Guy Ritchie s Artušem.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
5.5
Pamatuji si, že i samotný trailer tak trochu předvídal, že o žádný unikátní zážitek asi nepůjde. No... a měl tak nějak pravdu. Tím nechci říct, že by film nebyl zábavný, vůbec ne, některé sekvence jsou docela cool, nicméně člověk zde vlastně neuvidí nic nového. Je to prostě všední akční tom cruiseovina, kde Tom Cruise "tom cruiseuje". Všichni víme, co to znamená. Neříkejte, že ne! Samotná holčina-Mumie je ale povedená. Byť má snad všechny příznaky hloupého záporáka, který si se vším dává strašně načas, šel z ní docela strach a respekt. Navíc byla i docela hot. Hej, nesuďte mě! I nemrtvé mumifikované ženy mají očividně něco do sebe. Občas hloupé jednání a nelogické dialogy hl. postav jsou také další aspekty, které bohužel kvalitu filmu degradují. Ve výsledku se jedná o dost průměrnou podívanou, kterou si člověk možná užije, ale nijak ho neoslní.
Duffman97
Duffman97
1 618 bodů
6
Určité zajímavé nápady to má.I úvodní hodinka je dobrá.......né parádní ale dobrá.Nicméně veškeré plusy pohřbí motivace Anamhet a přehršel akce.Tvůrci slibovali výraznější hororové pojetí a nedodrželi to.
Pajmen
1 204 bodů
2.5
Tahle verze Mumie je natočena především pro mladistvé. Ale nebál bych se ještě snížit věkovou hranici. Snímek totiž není vůbec děsivý, ani moc brutální a je tu hodný strýček Tom, který všechno, ale opravdu všechno přežije. Řekl bych, že i do thrilleru to má daleko. Pro staršího 12 let tu pak zbývá jediné lákadlo a to jsou pěkné ženy. Krom badatelky - blondýna s modrýma očima - tu je asi nejvíc sexy mumie ze všech filmů tohoto žánru. Samozřejmě až potom, co vysaje život z pár lidí a není to jen kost, kůže a omotané proužky plátna. Pak už vůbec nevypadá děsivě. Naopak. Strýček Tom se sám musel držet zpátky, aby ji nepozval na drink... Nakonec ale odolá, protože by rád šel na drink s již zmíněnou blondýnou-badatelkou. O ničem jiném v nadsázce ten film není. Cruise se rozhodne pro blondýnu, ale jestli s ní nakonec skončí, to napoví až další díl.
salisbury
salisbury
1 101 bodů
7
Tom Cruise se střetl s mumifikací a záhrobní Mission Impossible je na světě. Akční fantasmagorický filmový kousek s příjemnou dávkou humoru umí pobavit. Tom Cruise předvedl, že ještě nestárne, Sofia Boutella zazářila v Kingsmanovi i zde opět charismem rozráží zeď na padrť a Russell Crowe rozvibroval vzduch svým hlubokým hlasem, který z Mumie serval prastaré obinadlo. The Mummy je pohodový snímek, snažíc se diváka nenudit, občas ho dokáže rozesmát, v zápětí vylekat, díky čemuž ze mě pramení spokojenost nejen z dobře odvětrané hrobky princezny Ahmanet, ale i z rtuťové chemie tmelící písečnou bouří ovátý film.
Enon
Enon
1 096 bodů
4
Neskutečný bordel. Zdá se mi, že tvůrci vůbec nepochopili, co na původních filmech bylo tak skvělé. Opravdu miluju Toma Cruise, ale tady mu opravdu tvůrci hází neskutečně moc klacky pod nohy. Doufám, že se Cruise poučil a do podobného projektu už nikdy nepůjde, nechci aby dopadl jako The Rock, který hraje v každé akční blbince. Myslím si, že ten film nemá opravdu nic, co nabídnout. Čekáte stylovou a strašidelnou akci po vzoru starých filmů? Tady ji nenajdete. Čekáte hodně postavy na kterých vám bude záležet a budete jim fandit? Ne. Čekáte dobrodružnou jízdu plnou hrobek? Ne. Ten film selhává ve všech ohledech. Postavy zde nemají žádný vývoj a jsou úplně ploché a bez špetky charismatu. Nechápete jejich rozhodnutí, a o dialogách mezi nimi raději pomlčím. Akce je ta nejvíc nezáživná, nudná, hloupá, bizarně natočená a sestříhaná, kterou si dokážete představit. Úplná komedie. Mnoho dějových linek na konci není ani dokončeno. Nemyslím tu hlavní, protože na tu se bude asi navazovat v pokračování ale mám na mysli linky vedlejší. Tento film mě vážně zklamal, proto mu dávám 35%.
Sheemas
Sheemas
737 bodů
6.5
Dark Universe se nám představuje svým prvním filmem Mumií, která však ale není stoprocentní. Příběh je víceméně rozpačitý, postavy si nestihnete pořádně oblíbit, přestože se Tom Cruise snažil a Russell Crowe si svou roli vyloženě užíval, a mě osobně bavil snad ještě více než princezna/mumie Ahmanet. Při srovnání s Mumií z roku 1999, filmu chybí trochu nadhledu, trochu humoru, možná i barev, ano, vím že se má v tomto případě jednat o horor, ale pokud ve většině scén nic moc nevidíte, je to vyloženě škoda. Ve výsledku to ale naštěstí nedopadlo úplně nejhůř, některé scény jsou vyloženě parádní, ať už pád letadla, ujíždějící zem nebo masky zombíků. První polovina filmu drží dobré tempo, v druhé půlce bohužel dochází příběhu dech a to je škoda, protože představa týmu monster a zfilmování těchto klasických postav se velmi líbíla.