Dracula

72%

Komentáře a recenze 9

22 296 bodů
6
Z dnešního hlediska zcela směšné a nezvládnuté, s ohledem na dobu leda průměrné. Pominu, že Lugosi prostě není děsivý - samotná stavba filmu, nulová gradace, trapný střih a naprosto nuzný závěr z toho dělají nekoukatelný mišmaš.Když je v obraze Dracula, stojí kvalita za diskusi - když ne, je to zoufalství. I ty tři hvězdy dávám jen s velkou úctou. Frankenstein nebo i starší Nosferatu jsou zcela jiná liga.
Fingon
16 886 bodů
6
Ach ano... konečně se mi podařilo sehnat nejslavnějšího Draculu. Bohužel mě čekalo zklamání: místo hororu s opravdovým upírem (ano, mluvím o Lugosim) se mi dočkala nudná konverzačka, kterou nasvícené oči maďarského emigranta ani aspoň trochu solidní Van Helsing zachránit nemohou. Díky bohu za Coppolu a za Murnaua!
6.5
Já ten příběh o Drákulovi prostě nikdy moc nebaštil. Jednak mi sám o sobě nikdy nepředložil tolik hororových a děsivých momentů, kolik bych od takové látky očekával, a hlavně upíři jako filmová monstra jsou už zkrátka pasé. Jediné, co posouvá tento originál na pozici hororové klasiky, je démonický Bela Lugosi, který si transylvánského hraběte střihl s obrovskou chutí a dodal mu bezrozměrné charisma, kterému nemohl konkurovat ani úlisný Gary Oldman. Jinak technické zpracování ještě dost pokulhává, atmosféra funguje jen místy (jen když je v hledáčku kamery Lugosi) a odfláklé finále si Browning určitě za rámeček nedal. Film ale za ztrátu času zcela jistě stojí-už kvůli Lugosimu a jeho úvodnímu "I am.... Dracula", které si herec tak labužnicky vychutnal, jak se to vidí jen málokdy.
M3lios
M3lios
9 141 bodů
8
Jedna z najznámejších klasík aká kedy existovala a ja si zrovna vyberiem jednu z jej prvých adaptácií. Musím podotknúť ,že na dobu v ktorej film znikol je neskutočne prepracovaný a je to fakt pecka. Nebudem tu prezrádzať detialy filmu ,pretože sa tu toho veľa nestane a keby som niečo prezdradil tak by som už rovno mohol prezdradiť aj ten zbytok. Rovnako ako u Frankieho aj u Grófa Draculu maju ľudia zafixovaný úplne inakší príbeh aký bol v origináli vyrozprávaný. Tento film ( ,ktorý je velmi verný svojej predlohe ) má gigantický detektívny podtón a až na zopár scén to ani nie je horor. Gratulujem hercovi ,ktorý hral Redfielda ,pretože takto precízne zahrať blázna muselo byť fakt ťažké a nebál by som sa ho prirovnať k Phoenixovému Jokerovi. Van Helsing je tu len klasický doktor ,čiže ak ste si zafixovali ,že to bude nejaký lovec upírov tak vás sklamem ,pretože originál je veľmi skromný. A úplný klenot celého filmu je Bela Lugosi a i keď nedostane vo filme veľa priestoru jeho rolu bezcitného vražedného upíra zvládol na výbornú ( a to nie len raz ). A ak ste si ho zapamätali vďaka jeho róbe a gestám potom vás poteším ,že ich tu je omnoho viac ako si možno myslíte. Koniec je trochu urýchlený ,ale to je skôr dobou ,v ktorej to vzniklo ,pretože v 30. rokoch nebolo moc zvykom robiť vo filmoch dohru. Čize ,aby som to rýchlo zhrnul prvý poriadny Dracula sa svojej predlohy drží jak parazit hostiteľa a ostáva jej aj naďalej vernou ,ak ste nevideli ,alebo ani nečítali príbeh o Grófovi Vladovi , neviete kde začať a nevadia vám čierno-biele filmy potom touto snímkou chybu nespravíte. Celkový výsledok kazí už len to ,že film si ide poriadne pomalým tempom a za tých 75 minut toho moc teda neuvidíte a sú aj časti kde je to čistá chrápačka na úrovni pôvodného Blade Runnera. Niekomu môže vadiť aj fakt ,že film okrem autentických zvukov nepoužíva hudbu a sú vo filme dlhé pasáže ,kde je len ticho. Niekomu sa to znechutí mne to prišlo ako veľmi zaujímavé okorenenie a v mojich očiach to pridalo na napätí. Preto tejto nestarnúcej legende dávam 4* ,75% a Známku: B ...Mal by som si v tých hodnoteniach spraviť poriadok...
Renfield
Renfield
2 813 bodů
7
Povedená verze Drákuly, ovšem musím uznat, že po rumunském úvodu se atmosféra opravdu ztrácí a to je velká škoda. Zachraňují to pouze scény s Belou Lugosim, kterému byla role hraběte Drákuly prostě souzena a ztvárnil ji fantasticky. Stejně tak scény ve kterých je Dwight Frye, jehož Renfield je povedeně šílený. Zbytek se ale občas vleče, což se mi u staršího Upíra Nosferatu nestalo. Nižší hodnocení bych ovšem nedal, to si zase film dle mého názoru nezaslouží. Už jen kvůli zmiňovaným hereckým výkonům a třeba také hudbě, která mi hrála v hlavě od prvního zhlédnutí. Kladů je určitě více, zmínil bych třeba i závěrečnou scénu, kde se atmosféra navrací v plné síle. I přesto Tod Browning nevyužil potenciál, který tento film měl.
pitryx
pitryx
1 262 bodů
2
Tak mi přišel pan Frye v roli Renfielda lepší než samotný Bela. No, děj to má rychlejší než jeho předchůdce Nosferatus, ale přesto mi osobně to přijde hluché. Já na upírské filmy nejsem, jsou nudné vesměs všechny. Zde dávám jako poctu panu Lugosimu a právě již zmíněnému Fryemovi. Také scénář je svižný. Oměj silně zaskočil a překvapila absence česneku.
jvempire
jvempire
1 208 bodů
7
Klasický hororový snímek dnes už musíme brát s ohledem na jeho stáří. Jde spíše o zfilmovanou divadelní hru a to i výkony herců. Film představuje upíry v jiném světle než je dnes běžné. Napětí a strach už dnes asi nevzbudí, ale přesto umí budovat atmosféru.