85%

Komentáře a recenze 27

tindersticks
tindersticks
783 bodů
10
Život Briana je nejzábavnějším filmem Monty Pythonů, film s neuvěřitelnou kadencí slovních a vizuálních gagů, film, který nestárne, naopak je čím dál aktuálnější, film, který parodii na náboženství, instituce i chování konkrétních sociálních skupin podává vlastně optimisticky a s nadhledem. Brian, který prochází filmem jako by byl jediným, kdo si uvědomuje podivnou realitu, ve které žije, je Chapmanovou životní rolí, a to přesto, že byl po dobu natáčení téměř neustále opilý. Zbylé Pythony můžeme vidět v desítkách rolí, z nichž nejzapamatovanější patří Cesar Michaela Palina a celá revoluční skupina, jejichž porady patří mezi vrcholy filmu (Stan: Chci být žena.Reg: Co? Stan: Chci být ženou. Byl bych rád, kdybyste mi odteďka říkali Loretto.Reg: Proč? Stan: Jako muž na to mám právo. Judita: Proč chceš být Loretta? Stan: Chci rodit děti. Reg: Ty chceš rodit děti?! Stan: Rodit je nezadatelné lidské právo. Reg: Ty ale nemůžeš rodit.Stan: Neutlačuj mě. Reg: Nemáš dělohu. Kde chceš donosit plod? Šoupneš ho do škatule? Judita: Odsouhlasme, že sice nemůže rodit, nemaje dělohy, zač nemůže, ba ani Římané, ale má plné právo rodit! Francis: Zahajíme boj proti potlačování tvého práva rodit! Bratře... sestro! Promiň. Reg: Jaký je smysl toho boje, když stejně nemůže rodit? Francis: Symbolizuje náš boj proti útlaku. Reg: Spíš boj proti realitě.) V malé roli se mihne i George Harrison, který pomohl Pythonům s financováním. Stoprocentní záležitost.
Tomas.Abi
Tomas.Abi
706 bodů
10
Naprosto geniální. Můj nejoblíbenější Monty Python
catherineduboise
185 bodů
10
Tohle je prostě bomba.. Každému samozřejmě nesedí montypythonovský humor, ale pro nás - fanoušky téhle bláznivé party, je tenhle film určitě super. Já se smála od začátku do konce.. Nezapomenutelné hlášky, vtipy. A koho by ze špatné nálady nedostal závěrečný song "Always look on the bright side of life" :D
Info02
Info02
120 bodů