85%

Komentáře a recenze 27

evismaior
evismaior
4 254 bodů
10
Brian Kohn se narodil jen pár chlévů od Ježíše. A ačkoli ho i v pozdějším věku zahlédl maximálně odněkud z dálky, ovlivnil nepřímo celý jeho život. Doba je zlá, kamenování na denním pořádku a z Římanů toho kromě akvaduktu, kanalizace, silnic, vzdělání, zdravotnictví, veřejného pořádku, vína a míru nikdy moc nekáplo... Málokterý film jsem viděla tolikrát, abych ho znala téměř zpaměti, ale s Životem Briana mám jediný problém - že už se dopředu chechtám tomu, co přijde. Připadá mi, že ten film nemá jediné hluché místo a bylo by těžko vybírat nejoblíbenější scénu. Tak snad jen tu jednu z nejpravdivějších a nejvíc ze života: "You are all different!" - "Yes, we are all different!" - "I´m not."
bidlobox
3 802 bodů
10
Timeless classic! Film, který mě vždycky rozesměje, film, který mě vždycky (smíchy) rozpláče v závěrečném songu Always Look on the Bright Side of Life, který si pobroukávám vždycky, když se snažím dostat ze špatné nálady. Pánové "montypajtni" ve své nejlepší formě a ještě k tomu v Tunisku. Epic!
Zlobert
Zlobert
3 155 bodů
8
o něco horší než svatý grál. opět pár naprosto nehorázně absurdních scén (mimozemšťané třeba) a tentokrát i nudných a nezábavných scén (každá scéna porady unie pro... pche, teď nevím jak se jmenovali) každopádně mi taky přišlo že se snímek občas vlekl a občas se pythonové nechali až příliš unést štědrým rozpočtem. přesto se zde najde plno geniálních a skrz na skrz vypointovaných scén (hned ta úvodní třeba) které tuto komedii pozvedají a dělají z ní příjemný snímek pro zkouknutí třeba když je vám smutno :(
výfuk
výfuk
2 975 bodů
9.5
Tento film je otec parodie. Je to král a zakladatel neofic. žánru jménem "parodie". Je to spíš trochu nesmyslné, ale když byla příležitost se zasmát - udělal jsem to a nasmál jsem se hodně. Nedivím se že film porušuje církevní zákony, já jsem pokřtění katolík, ale téměř vůbec na to nedám. Věřím ve svobodu víry a svobodu Židovství. Teď to tady můžu říct: proč se lidi hádaj ohledně víry? Židovství byla první víra, Ježíš byl Žid, Brian byl Žid!!! Film není až tak špatný a je vtipný...
kknk2
kknk2
2 961 bodů
4
Jediná podstata tohoto filmu je pobavit lidi. Já jsem se zasmála za celou dobu asi třikrát, takže Život Briana hodnotím jako zklamání a poukazuji na nevyužitý potenciál parodického námětu. Zpočátku se na to dalo dívat, ale urážlivý humor mnohdy na úrovni dětí ze školky a pak ta raketa s emzáky to poslaly do hlubin.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
6
Dneska jsem konečně dokoukal Život Briana do konce, kdysi jsem snad skončil u pasáže s mimozemšťany a následně vidět pár scén v průběhu let na internetu. Když bych to měl srovnat se Svatým grálem, je to slabota. Vtipy se tu samozřejmě najdou, jako gramatická chvilka u psaní nápisů nebo smlouvání, které je i dnes nedílnou součástí některých kultur, ale je tu také spousta natahovaných a nezáživných pasáží, jako hned na začátku, kdy davy poslouchají Ježíše a následně se začnou hádat mezi sebou. Ti ufoni tedy taky žádná sláva. Svatý grál si určitě znovu pustím ještě několikrát, Život Briana tak maximálně po scénkách. Hodnocení: 60 %
Miller
Miller
2 220 bodů
10
Jsem theista, a nesnáším militantní atheismus. Ale tohle je boží. Nejen, že to náboženství kritizuje z oprávněných důvodů, ale navíc to dělá velmi chytře (sebevražedné komando :-D). Dabing mi to trochu kazil, ale nevadí. Všechny postavy (od císaře, přes bázna v jámě až po Erica Idleho zpívajícího na kříži). Filmařsky je to zručné, ale dějově to v poměru nešahá filmařinou ani pokotníky (to totiž ani počátek). "Always looking on the right side of life, Always looking on the right side of life, Always looking on the right side of life, ........" 100%
Evah
Evah
2 151 bodů
10
Filmy od Monty Python buď milujete nebo nenávidíte, to je prostě tak divné, že jak se na to díváte tak to z ničeho nic milujete, nebo jsem to tak měla aspoň já. Jsou to bizarní situace občas ale vlastně proč ne.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
10
Na počest zesnulému Terrymu Jonesovi jsem si řekl, že by nebylo špatné zavzpomínat na jeden z nejlepších filmů, co s tou svou britskou bandou plantážníků vytvořil. Život Briana je téměř ve všech ohledech geniální. Je to snímek, jehož humor není jen inteligentní a nadčasový, ale také si nebere žádné skrupule. Nedělá mu problém si z oné náboženské tématiky dělat prču téměř ve všech ohledech, zároveň ale nikdy nezaběhne do přílišných rovin nějaké trapnosti nebo infantilnosti. Monty Pythoni jsou prostě vynikající pisálci. Přidejte k tomu ještě onen britský herecký šarm, v mnoha situacích zvládnutou nadsázku, plus naprosto parádní zakončení, kterému se dodnes snad ani žádný film nevyrovnal, a dostanete skvělou a nesmírně vtipnou satiru, která je vlastně zároveň jedním z nejlepších náboženských filmů všech dob (Společně třeba ještě s Princem Egyptským). A nestárne to. I po těch dlouhých čtyřiceti letech funguje většina fórů furt na jedničku - Pilátovo zkoušení svých stráží, zda se rozesmějí po vyslovení jména jeho dobrého přítele jménem Biggus Dickus, je pro mě vždy záruka náramného pobavení, které neomrzí. Tak se měj, Terry. A žádné slzy přece! Always look on the bright side of life! A pozdravuj Grahama alias Briana alias Artuše!
Jto_rating
Jto_rating
1 416 bodů