91%

Komentáře a recenze 126

novoten
novoten
183 bodů
10
Poutníci v zešeřelé zemi, nezoufejte, vždyť lesy všemi prosvitne slunce nakonec. Každý les skončí, jistá věc. A slunce září nad plání, ať vstává, či se naklání. Klíčový moment pro můj pohled na svět je spjat právě s tímto textem. Když ho Frodo v knize zazpíval, pocítil jsem souznění s postavou jako nikdy předtím ani potom. Tolkien se postupem času stal mou nejzářivější literární ikonou a Pán Prstenů nejoblíbenější knihou. Film pak v nastoupeném trendu pokračuje a kompletní herecký ansámbl v čele s charismatickým Mortensenem, kouzelným Woodem a Seanem Astinem jako mým milovaným Samem vytvořil tu nejzářivější sestavu. Nejmagičtější film historie lze naplno docenit až v rozšířené verzi - teprve tam totiž osud elfů pocítíte na vlastní kůži tak jako v předloze. Milníkový snímek pro historii filmu.
Heart
175 bodů
9
První díl nádherné fantasy ságy, které je nepochybně tím nejlepším v tomhle žánru. Naprosto do detailu vypracovaná podívaná. Tvůrci si s filmem tak vyhráli, že je to vidět na každé minutě. První díl je poetictější a ze začátku má až romantický nádech. Ovšem postupně se připravuje na strmější jízdu. Tady se Jackson opravdu předvedl. A hudba je prvotřídní.
poolF
poolF
165 bodů
6.5
Mírné zklamání, nacházím ve filmu úseků ve stylu "rodinná americká komedie", Legolas surfující na štítu, atd. Na druhé straně mi šel mráz po zádech z neuvěřitelně do bitvy vtahujícího zpracování. Suma sumárum: horší, než jsem cekal, ale i tak stále dominující film v kategorii.
Luci69
156 bodů
9
1) Uplynulo již skoro 15 let od první premiéry Pána Prstenů, avšak film zůstává i nadále aktuálním po všech stránkách: technicky, herecky, hudebně, ideově. Jeho poselství je natolik silné, že jej dokáže překonat jen málokterý další film současné kinematografie. Fantastickému díluTolkiena byla dána ta nejlepší možná, doslova geniální, forma. Díky Peteru Jacksonu a lidem, které svérázný režisér vzal s sebou na tvoření tohoto úžasného dobrodružství, vznikl film, který se mnoha lidem nejen jednoduše líbí, ale také je inspiruje, dodává jim naději a probouzí důvěru v lidství v každém člověku. Společenstvo Prstenu je prvním dílem trilogie - svižný děj a dokonalé výkony herců si zamilujete ihned, nebudete moci se odtrhnout od obrazovky ani na okamžik. Pán Prstenů je film, který se nebojí patosu, hrdinství, kritiky ani humoru. Podle mne, je to jeden z těch nejlepších filmů současnosti, který bude ještě dlouhá desetiletí vzdorovat nejnovějším filmům a nakonec se zařadí do filmové klasiky 21. století. ... Pokračování v komentáři Dvou věží.
Mysteriolord
144 bodů
10
musím sem něcoo psát? Podle mě ne
Fandysek
Fandysek
141 bodů
9
Co mě u tohohle filmu nejvíce překvapilo je, že tu naprosto skvělým způsobem funguje i otevřený konec do dalšího dílu. Rovnou z fleku můžu říct, že je to jedno z nejlepších fantasy a dobrodružných filmů, které jsem kdy viděl. A nemá jen skvělou výpravu a výkony, naprosto perfektní je i atmosféra a ty 4 hodiny my utekly jako nic. Jsem vážně překvapen, že mě první LOTR takhle moc nadechnul.
louluk
138 bodů
10
V dnešní době pro mě už prostě klasika. Putování hobita, který se z nesmělého a nudného reka, stane neohroženým válečníkem. Velké množství parádně zpracovaných hlavních i vedlejších postav a hlavně zápletka za milión. Za tu samozřejmě může hlavně Tolkien, ale i filmaři odvedli velké množství práce.
Dominika1
Dominika1
135 bodů
9
Jeden z nemnoha filmů, kdy jsem si hlavní aktéry doslova zamiloval a prožíval s nimi vše dobré i zlé. Uvolněné herecké výkony všech zúčastněných mně utvrzují v tom, že natáčení muselo probíhat v bezvadné atmosféře a láska k předloze z filmu jenom pryští. To se potom na konečném výsledku musí projevit. Psát, jak je Pán prstenů vizuálně famózní je nošením dříví do lesa. Z hereckého hlediska jsem si vychutnával především Cate Blanchett, Iana McKellena a velice příjemně mně překvapil Sean Bean coby Boromir. Jeho kreace v závěru, kdy mámí prsten z Froda, patří k mým nejoblíbenějším.
MiLaCzech
MiLaCzech
123 bodů
10
První díl filmové trilogie je krásná a vyvážená adaptace knihy. Jednoznačně se jedná o nejlepší fantasy film současnosti. Film má pomalejší tempo, které umožňuje se více do světa Středozemě ponořit. Doporučuji rozšířenou verzi.
  • prostředí
  • věrnost knižní předloze
  • od 9 do 99 let