Pulp Fiction: Historky z podsvětí

89%

Komentáře a recenze 124

9 035 bodů
10
Viděli ho v tu dobu všichni, všichni opakovali ty hlášky a všichni to milovali. A zeptat se v té době, jakého znáte režiséra, na 80% padlo jméno Tarantino. Ten film je prostě a jednoduše kult, který nestárne, ale zraje a ač je Tarantino čím dál lepší scénárista i režisér, tak v tomto filmu jeho mladistvá zapálenost film doplnila nábojem, který ho drží při životě už desítky let a bude ho držet dál.
8 615 bodů
8
Když mi bylo 13 viděl jsem Nespoutanýho Djanga a Pulp Fiction jsem poprvé viděl až někdy poté. Ačkoliv dnes říkám, že je to velmi zábavnej film, tak tehdy to na mě nefungovalo. Hlášky jsem snad slyšel dřív než jsem viděl film, z něhož vzešly. Přišlo mi to ale umělý a vyprázdněný; Je sice očividný, že Tarantino se taky zdokonaloval (mě osobně jeho tvorba baví výrazně více od Panchartů výš), ale tohle je reálně banger a je zvláštní, že jsem to hned nedocenil. Pokusím se rozkrýt proč: Když teď znovu koukám na PF, tak vidím, že jeho novější tvorba je preciznější a přirozenější. Může být zvláštní, že to říkám, protože Pulp Fiction je tak otisklej v kultuře i proto, že vypovídal o své době s takovou lehkostí a jeho postavy, ač feťáci a gangsteři, mluví o stejných banalitách, o nichž můžou bavit random lidi v metru. V tomhle PF taky připomíná rané filmy Kevina Smithe, kde postavy taky nerdí a lelkujou. Faktem ale taky je, že postavy se vykecávaj taky proto, aby se mohly předvádět anebo se hezky projdou kolem celé restaurace, aby tvůrci mohli mít hezkej long shot, ačkoliv by to postavy přirozeně vzaly na místo kratší cestou. Ono to ale nevadí. Teď si už více užívám kvality filmu a to, že je to trochu umělý mě moc neruší, protože je to velmi enjoyable film, kde zábavné postavy říkaj a dělaj zábavné věci, celé to dobře vypadá a hraje k tomu supr hudba. Co dalšího se změnilo? Dnes si užívám to, jak je ten film strukturovanej. Všímám si více mnohem subtilnějších věcí: Když Vincent přijde do podniku za šéfem Marsellem s kufříkem, kterej ukořistil na začátku, tak se nejdřív střetne na baru s Willisovým Butchem. Záběr na jeho tvář celou pasáž otvíral Butch je boxer, kterýmu mafie platí, aby šel k zemi, kdy se mu řekne a o peníze ze zmanipulované výhry se dělí. Marcellus oznamuje Butchovi, že jeho kariéra je u konce, že jestli chtěl být někdy na vrcholu, měl to udělat dřív, že pujde dolu v pátym kole a že kdyby ho něco lákalo neuposlechnout, tak to bude pýcha... Butch to musí snášet a jde vidět, že si myslí svoje. Nedá ale nic znát a pak vezme prachy a jde na bar, kde potká Vince v divných hadrech, ačkoliv v předcházejících událostech měl oblek, ale co se stalo mezi uvidíme ve filmu až později. Vinci na Butche machruje. Kouká se mu přímo do očí a nazve ho vepřovou hlavou, ale než něco vyeskaluje, je Vince povolán Marcellem. Butch ho sleduje odcházet jakoby nevěřil, že si na něj někdo takhle dovolí drze otvírat hubu. Je vtipný, že Butch má tvář Bruce Willise, který se koncem osmdesátek stal jedním z nejdrsnějších poldů, které kdy bylo možno na obrazovkách vidět. Je vtipný, že si na něj otvírá hubu Travolta, který dekádu před Johnem McClanem tancoval v Pomádě. Je vtipný, že v době před PF byla Travoltova kariéra v hajzlu a QT mu dal roli, v níž vezme Umu Thurman do restaurace ve stylu 50s a pak si s ní zatancuje na pódiu. Je vtipný, že Willis Travoltu později rozstřílí a s jeho mafiánským parťákem si rok na to zahrál v Die Hard 3.
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
10
Možná neexistuje film, který by více vystihoval pojem "kultovní záležitost" a je určitě jedním z těch, kteří, ač relativně noví, naprosto zásadně ovlivnily tucty současných režisérů a scénáristů. Tarantino nastolil nový standard v gangsterském subžánru a jeho velice černý humor mísící se s absurdností celého příběhu včetně karikatur-hlavních postav tvoří i po dvacátém zhlédnutí neodolatelný mix dokonalé zábavy a skvěle odvedené filmařiny. I když se mu vlastní stín už překročit nepodařilo (co není, může být, uvidíme jak dopadne Kill Bill), stále zůstává velikým režisérem.
SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
10
Jedna hvězda za Bruce Willise v nejlepší formě. Druhá hvězda za zajímavý scénář. Třetí hvězda za pana režiséra - Quentin Tarantino zkrátka umí tvořit nezapomenutelné filmy. Čtvrtá za herecké obsazení. Pátá hvězda proto že jsem bavil se od začátku až do konce.
kedl
kedl
6 380 bodů