75%

Komentáře a recenze 22

M3lios
M3lios
9 141 bodů
8
K tomuto filmu musím len podototknúť ,že ho berem za najzvláštnejší Spielbergov film. Pokiaľ máte radi filozofické filmy o robotoch ,prídete si na svoje. Radím vám si počkať na koniec ,lebo ten vás odpáli.
Matli
Matli
8 300 bodů
10
Tak za prvé jsem se kopnul pod koleno za to, že jsem tuto lahůdku odkládal tak dlouho. Je znát že se na tom podílel Stanley Kubrick a Spielberg to dotáhnul k dokonalosti. Film mě pohltil první minutou a nepustil až do poslední vteřiny. Velkou měrou na tom má zásluhu i vynikající výkon H. J. Osmenta jakožto ztvárnění robota, kam se hrabe šestý smysl a kam se s důvěryhodností celého filmu hrabe Já, robot. Za konec filmu bych dal nejradši hvězdičku navíc, fakt vymazlenej závěr co se scénáře a efektů týče. 92%
avenis
avenis
8 196 bodů
8
Strašně dlouho jsem tento film chtěla vidět a pořád mě nějak míjel. Až dnes, konečně! A sedím jako zaražená pecka. Takový nápor na city jsem nečekala. Naprosto dokonalý herecký výkon a s tím spojené myšlenky na pouto dítě - matka. Jak křehké, jak zranitelné, jak krásné a nebezpečné. Jsou to naše city, které nám často přinášejí více bolesti než radosti. A robotizace postupuje... (10.10.2019)
cerfik
cerfik
7 890 bodů
10
Vnímám toto Spielbergovo dílo jako poctu mistru Kubrickovi a nechci přílévat do ohně zbytečných diskusích typu kdyby bylo co nebylo. Méďa je úchvatnej, malý David nezkutečně dojemně zahranej a Jude Law zahrál robota gigolo s neskutečným šmrncem. Když přidám tu hutnou atmosféru celého filmu a skvělé efekty co prostě sedí na svém místě a zbytečně nevyčnívají svou snahou prvoplánově ohromit, jak se to stává mnohým dnešním americkým filmům s nabubřelým rozpočtem, jedná se o dílo impozantní.
kilby1989
kilby1989
4 397 bodů
6
Sákryš, já se asi takový hračky jako byl Teddy nedožiju :)). Jinak film jako celek takovej nemastnej, neslanej. Nebudu davat hvezdy navic jen za Spielbergovu režii...! 60%
evismaior
evismaior
4 254 bodů
7
Stáváš se navždy zodpovědným za to, cos k sobě připoutal, řekla v úplně jiném díle liška Malému princi - a to by si lidé měli uvědomit předtím, než začnou konstruovat roboty schopné lásky. Jasné poselství, Osment jako robot-chlapec velmi přesvědčivý, stejně tak Jude Law jako robot-gigolo. A k tomu jeden správně zadumaný robotický medvídek. Přesto v tom filmu cítím jakousi nerovnováhu - první část s "rodiči" je velmi silná a jednoznačná, pak se najednou přehodíme do pokusů Davida najít vílu, která by ho změnila ve skutečného chlapce, zasazených do honiček na roboty a jejich likvidace v arénách a poslední část nás pak hodí daleko do budoucnosti s mimozemšťany, kteří se pokoušejí využít Davidových vzpomínek k tomu, aby se něco dozvěděli o lidstvu. Které však v předešlém ději zdaleka nebylo vykreslené tak idealisticky, aby si takovou pozornost zasloužilo, natožpak to, aby bylo považováno cizí rasou za nějak výjimečné. Plus k tomu ta podivná teorie o jediném dni, no prostě po výborné první třetině a hodně dobré druhé třetině jsem z té poslední třetiny filmu byla hodně rozpačitá.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
Tak to se máme, pane Spielbergu! Když už jste natočil jedno nadčasové sci-fi (E.T.), rozhodl jste se, že potřebujete ještě jedno, které bude trvat skoro tři hodiny a bude zahrnovat všechny vaše oblíbené motivy, jako jsou roboti, děti a osamělost. A.I. Umělá inteligence je příběhem o robotickém chlapci Davidovi, který touží po lásce a přijetí od své rodiny. Pokud jste fanouškem filmů, kde se pořád něco děje a necháte si rádi uškodit nervy, tohle není pro vás. Pokud ale máte rádi filozofické úvahy o tom, co znamená být člověkem, a jaký vliv má naše existenci na svět kolem nás, A.I. bude pro vás naprosto perfektní. Jako divák se budete muset rozhodnout, zda sympatizovat s Davidem a jeho touhou být lidmi přijat, nebo s rodinou, která ho nakonec odvrhne. Pokud vám to nedá spát, tak se můžete zamyslet nad tím, jakou roli hraje umělá inteligence v našem světě a zda bychom ji měli brát jako spolubyvatele nebo konkurenci. Celkově řečeno, A.I. Umělá inteligence je jako kdyby se Kubrick a Spielberg rozhodli udělat film společně, ale pak si všimli, že Kubrick je mrtvý, tak Spielberg musel řešit celou věc sám. Výsledek je zajímavý, ale trochu nevyrovnaný, a určitě si z něj odnesete nějaké ty otázky k zamyšlení. A nezapomeňte si přinést kapesníky, protože Spielberg se ani tentokrát nevyhnul emotivnímu finále. [tuhle recenzi vám přinesla umělá inteligence, doslova.] // Nevím, pokud se stane, že bude I.A. za mně psát recenze, asi nebudu mít za chvíli, co žrát, ale vyloženě jsem napsal pokyn; napiš mi “vtipnou” recenzi, a spíše to připomíná Kamila Filu, takže příště se budu spoléhat radši sám na sebe.
Martrix
Martrix
2 449 bodů
8
Jeden z nejpozoruhodnějších filmů o umělé inteligenci, který nejenže na genialitě tvůrců stojí...on na ní bohužel i padá. Působí totiž jako dva do sebe vpletené filmy, které by byly samostatně oba skvělé, ale v tomto provedení nechávají spoustu diváků ve stavu, kdy vnímají nespornou kvalitu, spoustu emotivních momentů a zajímavých myšlenek, ale současně také jistou nestřídmost a přeplácanost. Brutální minutáž a závěr, který ždíme emoce opravdu pod tlakem. Jenže co naplat, on je to opravdu velký příběh a je dobře že byl vyprávěn. Ano, mě se víc líbila ta komorní a pro mnohé ukecaná linka, která měla víc prostoru hlavně v první a poslední třetině filmu. Ale stejně tak jsem si užíval i ten prostředek, který evokoval počínající svět Blade runnera. Skvělá postavu gigola v podání Lawa, mnoho vedlejších charakterů, které se sice jen mihly, ale celý ten svět a vztahy v něm náramně dokreslily. Působivý vizuál, spousta detailů...tohle Spielberg opravdu umí. Ne že by byla kariéra Spielberga zapadená prachem, ale myslím, že jeho přínos kinematografii stále není doceněný. Aspoň mě příjde, že minimálně tento velký a velmi smutný smutný příběh ne o robotovi, který chtěl být chlapcem, ale o chlapci, který byl robotem, není stále doceněn tak, jak by si zasloužil.
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
8
Magnificence. To je to slovo, které vystihuje tenhle film. Signifikance a pojetí lidského bytí ve smyslu poukázání na jeho dokonalost, vlastní řízení se úsudkem a schopnosti učit se a dojít k logickému závěru. Reflexe spojení evoluce a umělé inteligence, která přináší melancholickou a depresivní náladu z budoucnosti a nemusí jít ani o tu vzdálenou, ale o tu dystopickou, která už není tak daleko. Všechny tyhle specifikace vystihují geniální spojení mysli Kubricka a Spielberga. Faktem je ovšem, že Stanley položil základy pro tu filosofickou stránku filmu a vytvořil základní designy. Spielberg s poctou dílo dokončil a vdechl mu poetičnost, pohádkové vyprávění a opojnost scén, které mají držet snímek pohromadě. První akt je naprosto geniální a nemám k němu absolutně žádnou výtku. Ta (ne) přirozená lidská láska mezi matkou a synem, to je tak PURE a vyvrcholení celého aktu je naprosto devastující. Problém nastává u druhého, tedy prostředního aktu, který moc podle mého neví, čím chce vlastně být. Mixuje a pohlcuje žánry do sebe, ztrácí mírně nasazenou podmanivost a sekvence roboshow je vyloženě dramaturgicky nekonzistentní. Zlom přichází ve finálním aktu, který nabízí vizuální království podmořského, či ledového Manhattanu a opět se najede na filosofický přesah a emotivní strunu, která diváka donutí přemýšlet o snech, smyslu bytí a ukončení vlastní entity. K tomu perfektně sedí Paralela Davidovo přání a její fenomenální zakončení. Mimochodem, kdyby se rozdávaly dětské Oscary, tak Haley Osment by měl vyhrát úplně jako první a to především za performance v tomhle snímku, kterou hodnotím možná jako nejlepší filmovou dětskou performance ever, a to superlativy nepřeháním.
Cortyx
1 571 bodů
10