82%

Komentáře a recenze 27

kedl
kedl
6 380 bodů
8
Mít hodně pěněz a kupovat si diamanty, možná bych si to po shlédnutí filmu trochu nechal projít hlavou, i když je to samozřejmě jen flim, tak téma vykořisťování černého kontinentu, o kterém pojednává je docela ožehavé (i když dnes více slyšíme o Iráku, Afghánistánu apod.) Samotný snímek se mi opravdu moc líbil, po Letci, kde jsem začal mít opět docela v oblibě Lea jsem ho nadobro vzal na milost (po Titanicu a Romeo a Julie, kdy jsem ho vážně moc nemusel). Ani ostatní nestojí v pozadí Djimon i Jennifer jsou skvělý a i Edward Zwick, který pod svou taktovkou natočil opravdu působivé dobrodružství, k čemuš napomáhá i krásná příroda, střídaná s drsnými záběry válčících dětí a doplněná o úžasný soundtrack.
jirka26
6 288 bodů
8
Už jsem čekal, kdy se DiCaprio vrhne po té novinářce, ale za celý film se ani nepolíbili! Což je u filmů z USA prakticky zázrak. Rozhodně plusový bodík. Film působí velmi emotivně a nebýt trošku nudnějšího začátku, tak by hodnocení bylo možná vyšší.
VitvarJane
VitvarJane
4 487 bodů
9.5
Impozantní film, který nás zatahuje do svého děje, aniž bychom chtěli. V tomto filmu jsem si uvědomila tolik věcí, o kterých jsem předtím neměla ani ponětí. Nádherná práce režiséra Edwarda Zwicka se skvělými hereckými výkony. Co víc k tomu, snad jen, úžasný film!!!
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
8
Rafinované,svěží a akční drama v dobrodružném obale.Čekejte průměrný a nezajímavý akční thriller a budete nadšení !
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
9
Hotel Rwanda meets John Rambo :) Přesně jeden z těch hollywoodských filmů, na kterých mě fascinuje jejich odvaha pospojovat tolik klišé a stokrát obehrané dějové konstrukce do myšlenkově, exteriérově i výpravně natolik obsáhlého, exotického a těžkotonážního celku. Zwick je skutečný vizuální fachman a mistr v budování pohnutých lidských příběhů a jeho filmařská exkurze do černošského zázemí krutosti a mravní bídy nabízí po formální stránce přesně to, co bychom od prvoligového zámořského tvůrce očekávali - hodně autentické bitevní vřavy, hodně emocionálně silných momentů, ještě více dramatických kamerových jízd a záběrů na majestátní přírodu a konečně také spoustu podpůrných motivů a "wanna be smart" dialogů, které už předznamenávají cosi zkaženého uvnitř toho strhujícího vysokorozpočtového pozlátka. Příběh je totiž jednoduchý a víceméně nereálný, postavený na heroickém hrdinství a věčném štěstí hlavních protagonistů či na metodicky opakovaných sekvencích krvavé akce a klidnějších, okatě humanistických či nevýrazně romantických částí, které stopáž často zbytečně natahují a působí tak nějak kontrastně a zanedbatelně. Přijde mi líto, že projekt tak mistrně vypiplaný i zahraný, působivě odrážející hrůzu a fyzickou bezvýchodnost svého prostředí, končí patetickým závěrečným potleskem a polopaticky znázorněným happyendem...... Ale to nic nemění na tom, že KRVAVÝ DIAMANT je opravdu, ale opravdu neskutečně oslovujícím, poctivým a neutuchajícím filmovým dobrodružstvím, s trochu sofistikovanějším scénářem jediným svého druhu.
Petr Kocfelda
Petr Kocfelda
2 919 bodů
6.5
Trochu delší film.Není však vůbec špatný.Je to takový dobrodružný film s Di Capriem.Celkem solidní film.Dávám 65 procent.
Ombak_Penari
2 764 bodů
9
Tak tento film se mě líbil opravdu hodně. Je to hodně drsný film, kde se hodně umírá a je v něm dost bolesti a syrovosti. V ostrém kontrastu s hrůzami občanské války je překrásná nedotčená příroda, téměř ráj světa. Film je zároveň i poselstvím o tom, co se jinde na světě děje a o čem většina Evropanů nemá možná ani potuchy. Je to prostě o něčem. Leonardo DiCaprio mě tu uchvátil, protože hrál naprosto jinou roli, než z jakých ho znám (dost posiloval, kluk jeden ušatá) a šlo mu to skvěle, je to prostě Pan herec. Ostatní taky výborné. Akce, kombinovaná s dobrodružstvím, okořeněná válečným filmem. Výsledek je perfektní, nenapadá mě nic, co bych filmu vytkl.
Miller
Miller
2 220 bodů
8
Velmi kvalitně zpracované drama. Ačkoliv je DiCaprio jedním z mých nejoblíbenějších herců, je to Djimon Hounsou, kdo ve filmu podal jednoznačně nejlepší výkon plný emocí. S politickým vyzněním se dá více či méně taktéž souhlasit a konec je vskutku pěkný, přesto něco k páté hvězde schází, co přesně to je, to nevím, ale je to škoda (ne zas tak velká, když to má i ty 4 hvězdy).
Pedro24
Pedro24
1 504 bodů