77%

Komentáře a recenze 7

Psisko59
Psisko59
32 829 bodů
9.5
Skvělý psychothriller s prvky hororu, který se dotýká řady problémů a dovádí je do extrémů - žárlivost, závist, stárnutí a stařecká demence, fyzické postižení, vztahové karamboly mezi sourozenci, fyzické a psychické chátrání až k naprostému rozkladu. Děsivé, ale působivé.
30 255 bodů
8
Povedený starý psychothriller, černobílá jen umocňuje hutnou atmosféru. Nádherně natočené, lehce hororový nádech, děsivá atmosféra, dobrý scénář a herecké výkony všech hlavních představitelů. Film jsem slupnul jako malinu s minimem nádechů. Kvalitní práce...
22 298 bodů
10
Zdrcující psychothriller, který mele na prach to nejcitlivější - rodinu. Tíseň před zlobou, před kterou není úniku, výčitky za křivdy, jejichž náprava, i kdyby byla možná, by už beztak k ničemu nebyla, lítost nad ztrátou života, který byl nakonec promarněný. Není nic, co by v tomhle filmu budilo kus naděje a herecké výkony dvou legendárních "psychobitches" a rivalek Joan Crawdford a především ďábelské Bette Dawis to táhnou až někam hodně nahoru. Jasně, škoda, že Aldrichter je jen zručný řemeslník (režírovat to třeba Wyler, měli bysme tu nejspíš narušitele top žebříčků), ale upřímně řečeno by možná už ten film víc kvality ani neunesl a maximální prostor pro dvě herecké ikony a dobrý scénář bohatě stačí.
6
Takový novější Sunset Blvd. říznutý Psychem - ale popravdě postavy nejsou tak propracované a scénář mi přišel celkem naivní. Navíc ta stopážř je šílená. 5.5/10
9
Jedna z nejškodolibějších filmových úchyláren je postavená na tom, že publikum ví, že hlavní herecké hvězdy se nenávidí nejen na plátně, ale i v životě. Plné sadistického humoru a nečekaných zvratů. Aldrich ten film natočil opravdu zdařile. Režisér Aldrich v tomto diváckém hitu působivě operuje s odkazy na slavné filmy, takže pokud patříte do kategorie znalců filmové historie tento film si určitě užijete i v dalším rozměru. Pokud znáte populární stránky hádej film, tak si s tímto snímkem užijete spoustu drsné legrace. Každopádně slabším povahám vstup zakázán!
7.5
Poctivá psychologická soda s poměrně novátorským hororovým feelingem, určitě jeden z hlavních inspirativních zdrojů Stephena Kinga při pozdějším psaní Misery. Takhle vyhrocený sesterský vztah se jen tak nevidí a upřímně mě překvapuje, že film stojí tak moc mimo divácký zájem. Slabiny vidím pouze v prapodivném závěru, lehce přemrštěné stopáži a v tom, že Bette Davis je natolik odporná babizna, že se na ní skoro nedalo dívat... Herecky však klobouk dolů.
Togl
Togl
563 bodů