Recenze filmu Na odstřel

69%

Komentáře a recenze 11

36 250 bodů
9
A opět je tu novinářská odvaha, trpělivost a důslednost. Právě o tom je tento snímek, který svojí razantností a politickým námětem velice připomíná stále dobrou klasiku ´Všichni prezidentovi muži´. Novinářská práce se ani zde v ničem nezadá s tou policejní. Pátrání po pravdě za každou cenu jen v rámci příběhu do novin tkví ohromným elánem dosáhnout cíle. Russell Crowe hraje neupraveného avšak idealistického investigativního novináře s takovou lehkostí a aspektem, že by snad s přehledem taktéž rozkryl i kauzu známou jako tzv. Aféra Watergate. Ben Affleck naopak v roli kongresmana nijak nepřekvapil. Zahrál to sice dobře, ale jakoby už ve všech svých filmech hrál pořád nějak stejně. I když je film z novinářského prostředí, o napětí není nouze. Příběh je sice místy dosti komplikovaný, ale právě to v odhalování skutečností dává všemu tu správnou atmosféru. Jedná se o politický thriller, který dokáže posadit do křesla.
kunafix
kunafix
20 052 bodů
6
Málo akce. To mi tam chybělo fakt nejvíc, protože jsem na to koukal s očekáváním nějaké akce. Teď když po týdnu píšu tohle hodnocení, tak si z toho filmu skoro nic nepamatuju, takže je to jasná trojka (né-li hůř). Ale zas ten film neurazí. Aspoň mě ne. No Rachel McAdams - má cenu se tady kvůli ní nervačit? (tu fakt nemusim)...
18 781 bodů
6
Zajímavý politický thriller, kdy se střípky příběhu dovídáme očima investigativních novinářů. Ta jejich velice zajímavá a napínavá práce mě ale v prostřední části místy nudila a nezabránil tomu ani vynikající "kde se ty kila na mě vzaly" Crowe. To ten můj výsledný dojem z filmu kapku kazí a nepřidal tomu ani pomotaný závěr, kdy jsem se v jednu chvíli už nadobro ztratil..Trošku mě mrzí i obsazení McAdams. Tohle nejsou role pro ni a tak tady byla vysloveně pouze na ozdobu. Slabších 7/10 => nakonec 6/10
16 069 bodů
9
Výborně natočený thriller, který je sice remakem známé minisérie, ale vzhledem k tomu, že jí tady nikdo nezná, tak to nevadí. Od úvodních titulků se daří McDonaldovi budovat příjemnou atmosféru a díky šarmantnímu Croweovi a výborných hercích ve vedlejších rolích je vám v tomhle příběhu hodně příjemně. Film má silnou pointu, která pak poněkud sráží opakované zhlédnutí. každopádně tohle se prostě povedlo a jasné poselství filmu může v milovnících starých časů vyvolat i nějakou tu slzičku:-)
15 253 bodů
7.5
Vyškrtněte Affleckův tupý nicneříkající výraz a nadbytečnou postavu zásadové žurnalistky Helen Mirren a zůstane vám jen to nejlepší, co si od konspiračního politického thrilleru můžete coby nezaujatý divák přát. Je tu skvělá zápletka, hutná atmosféra modelovaná hromadou politické špíny a zakázaných machinací, náramně vydařená hudba a čtyři nebo pět výborných herců, kterým věříme, že svými postavami žijí a dýchají pro ně. Ale pozor. je to pořád jenom vysoce stylizovaná a šikovně nakroucená hollywoodská zábava s neohroženým Crowem a pohlednou McAdams, kde efektní honba za spravedlností vysoce převyšuje poctivé motivy klasických snímků o spiknutí. Ale nezbývá než si zvyknout, protože lépe než takhle to dnes v daném žánru asi nelze - a já osobně si nestěžuji..
ZkuKol
12 290 bodů
8
Po dlouhé době vynikající novinářský thriller. Příběh je dobře vymyšlen (a ověřen britskou miniserií), novinářské prostedí je vždycky zajímavé (jako bonus rivalita mezi papírem a netem), obsazení je přehlídka jmena kvalitních výkonů (obzvlášť Rachel je vynikající). Ruční kamera vyprávění rozhodně prospěla, sondtrack je napínající jak středověký skřipec. Jedinný kdo mě trochu zklamal je MacDonald. Jeho pohled na Washington je sice zajímavý, ale ten člověk neumí pořádně dávkovat napětí a závěrečná "akční" scéna je fakt slabá, přitom tento příběh udělá skoro všechno sám, je škoda, že to nedostal někdo zkušenější. Ve Washingtonu opět vyplouvá špína na povrch, hrdinný reportér a sličná blogerka jí celou vynesou na světla ramp a na závěr zůstane jen málo postav s čistýma rukama...80%
cerfik
cerfik
7 933 bodů
10
Po výborném Posledním skotském králi mě Kevin Macdonald opět poslal si sednout na prdel. Položit tolik aktuálních závažných otázek a nepůsobit přitom káravým a poučujícím dojmem je umění a navíc je to i odvaha natočit takovýhle film. K tomu jak skvěle se to povedlo přispívá nemalou měrou opět zcela jiný a opět excelentní Russell Crowe, ale není zde zdaleka sám, kdo hraje skvěle a navíc má co.
Pas
Pas
6 225 bodů
6
Profesionálně natočený thriller, kde vyčnívá jako obvykle výborný Russel Crowe v roli novináře, kterému to pálí a je za pravdu a dobrý příběh ochoten riskovat třeba i život. Bohužel slova chvály se nedají říct na adresu jeho partnera Bena Afflecka. Jeho průměrné herectví by se v jiném filmu a za jiných podmínek možná schovalo za výpravu, triky nebo tempo, vedle Crowa ten rozdíl kvality ale vyniká místy bolestně. Čtvrtá hvězdička unikla snímku ale z jiných důvodů - především kvůli nedodělkům ve scénáři. Producent chtěl jet podle obvyklého vzorce a nalákat diváky na efektní zvrat, po kterém se pohled na postavy příběhu změní, jenže scénárista se nevyhnul logickým chybám a kotrmelcům - viz finální setkání Crowa s atentátníkem. Očekávané vítězství dobra a svobodného tisku nad lidskou špínou a intrikami tak nějak zapadá do představ o americké studiové produkci, ale moje sympatie patří obvykle filmům, které se zavedené klišé pokoušejí bořit či se jim aspoň vyhnout.
buwol
buwol
4 903 bodů