Recenze filmu Fish Tank

69%

Komentáře a recenze 17

36 250 bodů
9
Velmi realistické pubescentní sociální drama zobrazující tíživý život v paneláku dospívající dívky žijící s matkou samoživitelkou vedoucí divoký život a s mladší sestrou. Na první pohled obyčejná holka, ale v jádru duše převládá dravost, což nezůstává bez konfliktů. Je bez přátel, má svůj názor na svět, má sen tancovat. Takových osudů můžeme vidět kolem sebe spousty. Snímek si nijak nehraje na umělost a vykonstruované zpodobnění. Vše se z něčeho přirozeně vyvine a odvíjí dle sounáležitostí nástrah života. Svou působností upozorňuje na vážnost problému, které by nemělo zůstat bez povšimnutí. Mnohé vede k zamyšlení a to zřejmě bylo i úmyslem. Živá kamera diváka doslova vtahuje do dění, což vyvolává dojem pozorování třetí osoby. Velmi působivé dílo.
22 408 bodů
10
Většinou dávám plný počet filmům, které uvidím opakovaně - Fish Tank mi ale stačí vidět jednou. Když si ale vzpomenu na rovněž britský film Škola života ze stejného roku, který měl stejnou pointu zabalenou v retro kabátu, musím FT ocenit tím spíš. Skutečně silné sociální drama.
kunafix
kunafix
20 052 bodů
6
Poslední dobou je nějak moc filmů o vyrůstání puberťáckejch zmetků v britskejch sociálně podělanejch rodinách. A většinou už to je tak nějak na jedno brdo. Myslel jsem si, že tohle bude taky to stejny brdo, ale přece jenom to bylo trochu odlišny brdo. Tohle prostě mělo něco navíc. Pokusím se vysvětlit: obzvlášť vyzdvihuju vynikající výkony v podstatě všech herců, jak těch hlavních, tak vedlejších. Třeba taková vožralecká kurvoidní matka, která má děcka asi jenom na to, aby jim nadávala a srala na ně, byla prostě uplně hotová. Nebo malá sestřička, která už ve svým věku začíná jet po stejnejch kolejích, jak matka a ségra. Samozřejmě prim tady hraje Mia skvěle zahraná Katie Jarvis a opět nezklamal ani Michael Fassbender. Jejich vztah se pomalu chýlí k chylnostem a není nám to podaný jenom tak, ale nejdřív jsou nám vykreslené postavy s jejich chybama, touhama a plánama do budoucna. Tím to dostává lidskej rozměr v nelidském prostředí ghetta mezi paneláky o mezilidskejch vztazích, kterej vážně dokázal zaujmout.
ZkuKol
12 290 bodů
8
Britské "králíkárny" nemají daleko k těm českým a stejně to bude i s jeho obyvateli. Šedivé vyhlídky, spousta nesplněných snů, spousta agresivity, vzdoru a vzteku. Když je vám 15 a vaše máma se stále ještě hledá, není to žádný med. Paní/slečna Arnoldová použila svůj oblíbený dokumentární přístup, který se opírá o vynikající kameru Robbieho Ryana, jenž je schopen i s pouhým digitálem v ruce vytvářet nádherné obrazy (bouřka nad městem). Přesto se jí povedlo do filmu nacpat spoustu symbolů (kůň, popelka - ošetřování nohy, apod.). Hudba se odvíjí od snu hlavní hrdinky (tanec) a atmosféra je přísně syrová. Zde nehledejte americký sen, prozření, naleznutí správné cesty. Tenhle film je o tom, že život je tvrdej a když se někdo tváří jako světlo na konci tunelu, může to být pořád pěkný hajzl a tahle míra realističnosti se mi líbí. Katie očividně dostala svůj debut psaný na tělo, Michael je prostě skvělý herec a ostatní zvládají civilní linku hereckého přednesu. Jediné, co bych filmu vytknul je odvaha nestříhat, prostě na sociální drama jsou dvě hodiny moc, seříznout to tak o 20 minut (krácení scén, zvýšení tempa apod.) a bude to bomba, takhle to je stále zajímavé, ale ta stopáž zabíjí zábavnost a ředí emoce. Mia má život na hovno, ale má sen, chce tančit, bohužel vyhlídky jsou nijaké, doma je to jak v nihilistickém doupěti a jediná naděje vychází z mámina nového šamstra, vytáhne jí z žumpy?... 80%
farb
farb
2 064 bodů
5.5
Fassbender je skvělej, ale jinak ...
Teresie
Teresie
1 187 bodů
10
Tohle mě dostalo. Úžasné.
  • asi nejlepší herecký výkon Michaela Fassbendera
gomacabeza
gomacabeza
451 bodů
1
Kdybych měl vystihnout film jedním slovem, měl bych často problém a nevystačil bych si kolikrát ani se dvěma, v tomto případě ho nemám, je to jednoduché, to slovo je „nezáživný.“ Celý FT mě od začátku do konce nedokázal získat, nadchnout ani zaujmout, v podstatě se dá říct, že jsem se celých 123 minut nehorázně nudil a nepřál jsem si nic jiného, než aby „to“ skončilo. V prvním případě musím zmínit absenci čehokoliv, co by byť jen vzdáleně připomínalo děj. Jeho naprostý nedostatek pro mě znamenal ten největší kámen úrazu. Nejsem však člověk, který by nesmyslně bazíroval na akcí nadupané jízdě, stejně tak (možná daleko častěji) se dokážu nadchnout pro lyrický způsob vyprávění. V takovém případě ovšem musím být lapen atmosférou, obrazem, nápady. Nic z toho jsem zde nenašel. Fakt jsem se snažil.