77%

Komentáře a recenze 25

kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
8
Nezvykle rozvláčná a intelektuální sci-fi s drobnou sladkobolnou linkou hollywoodského párování prezentuje, jak by měla vypadat správná sci-fi - s potenciálem pro zamyšlení a zaměstnání divákovy mysli,. Osobně netrpím antipatií vůči slizkým monstrům, ale pouze Kontakt ve mně zanechal jakýsi pocit tajemna, neurčita. Narozdíl od zmiňovaných chapadlových záležitostí, které ve většině vyšumí po závěrečných titulcích do neznáma jako pára nad hrncem, dneska jsem vzal po zhlédnutí dalkohled a vyrazil na obchůzku...
blazma
blazma
4 928 bodů
10
Strašně dobře zpracované scifi. Jeden z prvních snímků který ukázal, že filmy s UFO nemusí být jenom nějaké laserové přestřelky. Více si to zakládá na dialogu, což může být pro někoho nuda. Konec je velmi atmosférický a mysteriózní. Je to prostě skvělej film a Jodie Foster je tady báječná.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
8.5
Jodie Foster zcela přesvědčivá jako vědkyně ateistka s duší té malé holčičky, která se dívala s tatínkem do hlubin vesmíru dřív, než i o tohoto druhého rodiče přišla. A její protipól McConaughey jakožto věřící týpek, který jí málem zatrhne cestu do jiných dimenzí. Film o nezlomné vůli, víře ať už v Boha nebo v existenci života daleko ve hvězdách, odvaze a touze objevovat a vyjevit pravdu za každou cenu. Samotná cesta a následné výslechy už jsou sice trochu nemastné neslané, ale čas od času se k tomuto snímku ráda vracím. Carl Sagan byl každopádně velmi inspirativní člověk.
8
Nádherné sci-fi s filosofickým podtextem možná až moc. Tajil se mi dech až do kontaktu potom dest minut trapárna na druhou a potom už to zase šlo. Ale kuli těm deseti minutám nemůžu dat s čistým svědomým plnej počet tím podle mě Zemeckis zabil tento filmek. Celej fílm nádherné budování tíživé atmosféry, při které vám běha tím správným způsobem mráz po zádech potom, když čekáte vyvrcholení příjde rána do ledvin, která vám dá jasné k. o.
mottleone
mottleone
3 421 bodů
8
Udivuje mě, že mě tento snímek minul, neboť se jedná o krásně přemýšlivé dílko, které se snaží působit autentickým dojmem, jak by naše společnost nejspíš reagovala na zachycení signálu z vesmíru. Začátek je krapet pomalejší, ale od prvního zachyceného zvuku, to nabere ten správný spád. Role zapálené vědkyně/silné ženské postavy Jodie Foster sedne, jako ostatně vždy a je vám příjemně "na pěst" z toho, jak si její objevitelské zásluhy připisují ostatní účastníci vesmírného projektu. Konec už je taková slabší, zato ucelenější Kubrickova Odyssea, která nechce diváka nechat příliš tápat nad celkovým vyzněním snímku, ale stále nechá diváka myslet si o tom své.. Ve výsledku kvalitní téma, které bylo dobře pojato, později neztrácelo tempo, skvělí herci v čele s Jodie Foster, bravurní práce se zvukem, ale pomalejší rozjezd, s na mě přebytečnou vedlejší lovestory, která snímek natahuje a o půlhodinku zkrátit by mu prospělo - v celku úmorných 80%
  • Fandové sci-fi si přijdou na své
  • Herecké obsazení
  • Zbytečná lovestory
pantak
pantak
3 367 bodů
8
První polovina filmu je super a jak to tak bývá druhá horší.
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
8
Neubráním se smíšených pocitů a dojmů díla Zemeckise s výborným zvukem a scénářem.Sci-fi na,které lze počkat do závěrečných minut,kde to stojí opravdu za to.Chut' zbalit dalekohled (zaostřit) a sledovat krásu nočního nebe v podání dlouhodobé Zemeckisové sci-fi dekády.
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 261 bodů
7
Jako fanoušek scifi, sem nemohl propast toto dílo. Podle knižní předlohy C. Sagana. Kontakt je skvělý film,co je týče námětu. Kdo čeká,paprskomety atd, bude smutný, kdo hledá film u kterého chce přemýšlet,má vyhráno kontakt se zaměřuje hlavně na otázku.. Lidstvo není ve vesmíru samo, co s tím? Máme se bát, nebo radovat? Film ukazuje různé reakce různých skupin lidi.. Samozřejmě že panbickari, se zachovali tak jako vždy v historii..
farb
farb
2 064 bodů