86%

Komentáře a recenze 63

pokladnik
pokladnik
1 602 bodů
10
Herecký koncert Jacka Nicholsona. Ačkoliv horory nemusím, tak tohle je pecka. Přitom to všechno začne tak nějak nenápadně. Spisovatel chce prostě v klidu napsat knihu a přitom chce být se svou rodinou. Přijme práci v opuštěném horském hotelu, kolem hromada sněhu, les.. Vše se, ale pomalu začíná měnit, atmosféra houstne a Jack se pomalu mění v démona... i teď cítím jak mi vstávají chlupy po celém těle.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
8
Tak jsem se podíval na tuto hororovou klasiku od kultovního režiséra jménem Stanley Kubrick. Do dnes se jedná o jednu z nejlepších adaptací knih Stephena Kinga a o jeden z nejlepších hororových snímků vůbec. Atmosférické záběry, geniální hudba a ještě geniálnější herci jsou jen kořením skvělé režie. K dokonalosti mi chybělo více času na prokreslení postav (paradoxně, protože už tak má film skoro 3 hodiny) a pravděpodobně více vysvětlení. I když možná to je to kouzlo záhady a tajemna. 8/10
brbla666
brbla666
1 534 bodů
7.5
Jack Nicholson zde vytvořil jednu ze svých nejlepších rolí.
lukas
lukas
1 523 bodů
8.5
Sedmiletý Danny Lloyd tu ztvárnil svou jedinou hereckou roli. Jeho výkon mě zaujal víc než Nicholson.
Pedro24
Pedro24
1 504 bodů
9
Geniálně navozený stísněný pocit samoty, no komu by z toho nehráblo ?… Skvělý scénář a vrcholný výkon Jacka Nicholsona, podobně jako v přeletu.
Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
6
Zkrátka typický Kubrick, který někomu sedí, někomu zase ne a já osobně se řadím spíš do té druhé skupiny. Respektive alespoň u tohoto filmu. To, že většinou příliš neodpovídá geniální předloze je jedna věc, ale mě osobně vůbec neseděl ani casting. Vůbec neseděl na postavy v knize a osobně mě nezaujaly ani herecké výkony. Nicholson je sice bezesporu skvělý herec, ale za mě tady někdy dost nechutně přehrával a hlavně absolutně neodpovídal knižnímu předobrazu. Spíš mi to přišlo jako parodie na knižního Jacka a o Wendy se asi bavit ani nemusím. Jediný, kdo mi nevadil, byl Danny. Každopádně tvrzení, jakou skvělou Kubrick natočil adaptaci se za mě vůbec neztotožňují s realitou. Natočil nepochybně dobrý film, ale jako adaptace knihy po více směrech selhává, než adaptuje. Toť můj názor a udělil bych maximálně 6/10.
ondy9
ondy9
1 453 bodů
10
Legendární horor. Jsem velice rád, že jsem ho konečně mohl vidět. Právem se jedná o jeden z nejlepších hororů, a o ten nejzajímavější/nejlepší psychologický, co jsem kdy viděl. Neuvěřitelné prostředí, kamera, hudba, atmosféra a efekty. Napětí je v každé scéně, a to ikdyž se jedná o zcela normální moment. Skvěle zahrané a skvěle vypadající. Tomuto já říkám pravý hororový masterpiece 🏨 100% (recenze z 17.01.2023)
lucyky
1 353 bodů
7.5
Film, který zakládá na výkonu Jacka Nicholsona. Mě od začátku vadila hudba, která přímo naváděla k hrůzným scénám.
mattesak
1 205 bodů
10
Velice působivý thriller. Místy mě vážně mrazilo a to podělaný "REDRUM" už z hlavy jen tak nevyženu. Nicholson je prototyp dokonalého cvoka. Ač to nedělám často, tak musím vyzdvihnout práci kamery - pronásledování Jackova syna na kole po úzkých uličkách hotelového pokoje, jimž jejich pravý úhel přidal na děsivosti, považuji za jednu z nejzdařilejších ukázek toho, že mrazivou atmosféru lze navodit i mistrnou a promyšlenou prací kamery. Po druhém shlédnutí ještě dodatečně doceňuji originalitu a puntičkářství v každé scéně. Ať už se jedná o barevné kontrasty, či konstrukce scén obecně. Jeden z mála filmů, které by mě bavilo sledovat i bez jakéhokoliv náznaku příběhu. Jako procházet galerii dokonalých obrazů...
salisbury
salisbury
1 101 bodů
10
The Shining s úžasným Jackem Nicholsonem mě pevně přibouchl do křesla a začal jsem vyťukávat chorobně do psacího stroje neustále dokola opakující se sebemrskačská slova "ano chci ještě". Filmy Stanleyho Kubricka mě vždy umějí probudit z všední reality do světa netradiční bizarnosti a rád se jimi procházím pln vzácné netrpělivosti z každé úžasně prožité minuty. Tento film nebyl vyjímkou ba naopak nechal jsem se jím ochotně strhnout ze skalního útesu do rozbouřených mořských vod Stanleyho filmového oceánu.