86%

Komentáře a recenze 61

psico
psico
1 671 bodů
9.5
Clint Eastwood všem ukázal, že ještě nepatčí do starého železa. A že nepotřebuje mít za pasem Colt aby byl drsný chlápek (dědula). Dokáže to svým charismatickým výkonem (ikdyž tady mu pomohlo i auto :D). Shrnuto a podtrženo Clint zase zabodoval.
Bordoshut
1 647 bodů
10
Recenze na film Gran Torino: Clint Eastwood dokazuje, že i když už má leccos natočeno a taky už není nejmladší, pořád se od něho mají jeho mladší kolegové co učit. Nejenže režíruje tento film, on si v něm i zahrál hlavní roli – v troufnu si říct důchodovém věku. A zahrál ji perfektně. Starému Waltovi v jeho podání jsem věřil každé slovo, každou grimasu, ba každé gesto. Atmosféru městečka plného gangů a hmongských imigrantů se mu podařilo vystihnout skvěle. Totéž platí o vztazích mezi jednotlivými postavami, které jsou budovány s bravurní uvěřitelností a rovněž o postavách samotných, které se v průběhu filmu vyvíjejí přirozeně, bez zjevného nátlaku filmařů. Skvělá je také hudba, píseň na závěr do díla zapadne jako třešnička na dortu. Atmosféra by se dala krájet, třeba je vyzvednout i herecké výkony ostatních herců. Gangsterů tu nebylo kupodivu tolik, kolik by člověk mohl předpokládat, ale ani nebyli třeba. Film totiž není primárně o nich. Konec hodnotím jako lehce předvídatelný, řekl bych, že se dal snadno odvodit při prosté úvaze, jakým směrem se speciálně jedna postava vyvíjí, ale celkově s ním problém nemám. Za mě spokojenost. Brzy kultovní film, který by měl vidět každý: 90 %. 5 hvězd
Pedro24
Pedro24
1 504 bodů
10
Za co teď Eastwooda pochválit více, za režii nebo za herecký výkon ? To těžko soudit, oboje zvládl apsolutně skvěle.
Cechulda
Cechulda
1 353 bodů
10
Jak to nazvat... Sám sobě sám! Super herecký výkon, který si Clint Eastwood sám odrežíroval. Napínavý děj včetně vtipných průpovídek s hrdinským koncem. Klidně bych to označil za rodinný film. Každý si z toho asi odnese svoje. Někdo jen pocit a někdo i poučení. Rozhodně stojí za zhlédnutí, kdo neviděl, ať to napraví.
Foltest
Foltest
1 304 bodů
6
Gran Torino na mě působilo dost rozporuplně. Na jednu stranu se odvážuje ukázat, že ne každý rasista je špatný. Na stranu druhou se ale nakonec ponoří do klišé o napraveném rasistovi, který v závěru života zjistil, jak je vlastně multikulturalismus super, a že je vlastně super, bydlet ve čtvrti plné hodných a milých asiatů. Když si ale odmyslím tento hlubší smysl, tak je Gran Torino skvělý film. Příběh o zahořklém, starém muži, který přestává chápat svět kolem sebe, ale cestu zpět k životu si najde skrz mladého brigádníka, je už jen díky námětu předurčen být dobrý. Gran Torino tohoto svého předurčení naštěstí dokázalo skvěle využít. Scény mezi mladým asijcem a Waltem mají potřebnou dynamiku a stejně tak i interakce mezi Waltem a asijcovou sestrou jsou povedené a divák si je užívá. Učení asijce, jak mluvit chlapsky pak už jen podtrhuje skutečnost, že snímek se v tomto ohledu opravdu povedl. Všechny scény střetů mezi gangy a Waltem jsou zákonitě výborné. Film s takovýmto námětem se prakticky nemohl spálit. Trochu nechápu, proč asijci odmítli nahlásit znásilnění, ale vraždu už ano. V rámci plynulosti děje jsem to ale ochoten odpustit. Závěr filmu pak patří k nejsilnějším částem filmu. Nejvíce mě dostala věta. Sahal si jen pro zapalovač, neměl ani zbraň. Stejně tak závěrečná knězova řeč je vynikající. Gran Torino je díky vynikajícímu námětu i scénáři film, jenž rozhodně stojí za zhlédnutí.
brcolka
brcolka
1 045 bodů
10
Fantastická podívaná. Ani chvilku jsem se nenudil. Vše do sebe zapadá. Krásný pohled na to jak se člověk může změnit když je otevřený. Velmi vtipné. Paráda
voleman
voleman
927 bodů
10
Nejlepší Eastwoodův film. Eastwood na stará kolena hraje postavu, do které bych si nedokázal představit nikoho lepšího. Jako režisér i jako herec opět vše zvládá na jedničku. Ikdyž se film odehrává prakticky na jednom místě a je takový nenáročný, nakonec z něj budete mít velmi silný zážitek, který hned tak z jiného filmu mít nebudete. Prostě celkově vynikající film, s výborným zakončením.
Kick077
Kick077
596 bodů
10
Naprosto parádní film. Byl to první film, u kterýho sem dokoukal celý titulky a ještě dlouho potom sem jenom tak seděl a vstřebával. Nutno říct, že to bylo prakticky na začátku mýho systematičtějšího sledování filmů a předtím sem na podobné filmy nenarazil. O to byl dojem nejspíš silnější. Konec byl takový, jaký sem opravdu nečekal a celej film je tak parádně poskládanej, že sem se nestačil nudit. Určitě nelituju skvěle investovanejch 250 korun za Blu-ray.
TomSti
TomSti
583 bodů
9.5
Nebudu o tomto filmu psát, žádné dlouhé komentáře, tak jak mám většinou ve zvyku, ale shrnu to vše takhle: "Clinte, vždycky si byl, jsi a budeš ten nejsprávnější a nejcharizmazičtější drsňák jaký kdy běhal po filmových plátnech a tímto filmem si mě v tom jen utvrdil!!! Děkuji, že jsem měl možnost shlédnout tenhle snímek. Clinte, seš fakt frajer!!". A jen dodám, že píseň Gran Torino je přenádherná.
Dubínka
577 bodů
Nejlepší Eastwoodův film. Eastwood na stará kolena hraje postavu, do které bych si nedokázala představit nikoho lepšího. Jako režisér i jako herec opět vše zvládá na jedničku. Ikdyž se film odehrává prakticky na jednom místě a je takový nenáročný, nakonec z něj budete mít velmi silný zážitek, který hned tak z jiného filmu mít nebudete. Prostě celkově vynikající film, s výborným zakončením.