Constantine

82%

Komentáře a recenze 58

6.5
Pěkný film se zajímavým příběhem. Neuvěřitelně pojaté peklo. Celkově originální horor, něco v něm však postrádám a Keanu Reeves se snažil dobře. Atmosféra se taky dost povedla, jen bych uvítal více těch oblůdek.
9 335 bodů
9
Není moc herců, kteří by za svoji kariéru utvořili tolik ikonických filmových postav jako Keanu Reeves, asi nejznámější Libanonec vůbec.. Pro generaci devadesátek to bude patrně hacker Neo, i když já osobně mám spíše slabost pro advokáta Kevina Lomaxe. Další generace ho bude vnímat právě jako exorcistu Johna Constantina, za což bych ho děsně rád vnímal i já, ale v té době pro mě byly trhákem daleko barevnější kousky. A konečně ta nejnovější generace, kam bohužel nakonec spadnu i já, tak pro ně bude znám spíše jako krvácející zabiják John Wick.. Kolika hercům se povedlo držet se na absolutním vrcholu už téměř tři dekády, no Keanu si tohle dovolit říct může. Jen jak si ho představím z těch všech vyjádření a jak o něm mluví jeho kolegové, jemu by to skromnost vyřknout nedovolila.. Zatím to vypadá, že se dokonce příští rok dočkáme tolik touženého sequelu, ale to nic nemění na tom jako podařený kousek tohle je. Postava Johna Constantina pro mě není neznámou a několikrát jsem se setkal s jeho jinou adaptací, tedy tu kterou ztvárňuje Matt Ryan, který je pořád prostě fantastický. Když se podíváme na všechny hrdiny, jaké Detective Comics za svoji éru vytvořilo, tak jen málokterý má takové charizma a kouzlo jako tenhle chlapík.. Režijní celovečerní prvotina Francise Lawrence, který stojí třeba za dalším fantastickým snímkem, který koketuje s hororovým tématem - Já, legenda, nemohla dopadnout lépe.. Díky papírové předloze bylo z čeho brát, ale tvůrci si snímek pojali po svém a nehodlali ztrácet čas nějakým originem a okamžitě nás jen hážou do samotného "epizodního vyšetřování". Fantastická práce s charakterem Johna Constantina ale okamžitě znamená, že divák má pocit, jakoby se už z jeho figurkou někde potkal a opravdu ztrácet čas úvodem se jeví jako zbytečné. Mísení fantazijního a detektivního žánru je suprový nápad, který se odráží i třeba na dynamice ústředního dua. Zdánlivě všední sebevražda ale předznamená něco daleko většího, co může vidět jen hrstka, do níž patří právě i John. Vedle poctivého vyšetřování tu máme i třeba jakési astrální poutě, které dodnes působí vizuálně skvěle.. Samotný případ, který stojí proti Johnovi je strhující a hezky to do sebe zapadá, i když další projekce budou ještě více osvětlující.. Komiksová jízda, kde ještě hláškování bylo cool a díky temnějšímu vizuálu působí poměrně dospěle.. Zábavná podívaná, která i ze Satana dělá sympaťáka a po tolika letech v ničem neztrácí. P.S. Tenhle teenage Shia mě hrozně sere! 90%
M3lios
M3lios
9 141 bodů
2
Filmová verzia komiksového Constantina ( ...je bezduchá a tupá sračka ,ale o tom až neskôr ) je presne ten druh filmu podľa komiksu ,ktorý má dokáže nasrať. To ,že v porovnaní s originálom je vyhodené takmer všetko dobrého ani nespomeniem. Každý kto ma pozná vie ,že si som schopný užiť film aj bez toho ,aby bol dobre spravený podľa knihy. No to by ten film musel byť zaujímavý. Bohužiaľ som dostal len bezduchý gotický horor s Keanu Reevesom ,ktorý má na rok 2005 také chabé efekty ,že keď som to videl nevedel som či je smiech v tejto situácii na mieste. Musím ,ale uznať ,že peklo spravili presne tak odporne akoby malo. Naozaj nechápem ,čo na tejto adaptácii všetci vidia. Je vidím len suchú ezoterickú slátaninu ,ktorá mojím očiam a ušiam nijako nelahodila a len prehĺbila moje presvedčenie ,že ak vopcháte do filmu ezoteriku bez jasného odôvodnenia a budete presvedčení ,že vám to film zachráni tak ste naivní magori. Niekto tu už písal ,že sa do tohto filmu nedostanete na prvý alebo druhý raz.....ja ani na ôsmy pokus. Preto dávam filmu aspoň jednu hviezdu za to ,že som ho bol schopný dopozerať...Teraz by sa mi fakt šikla tá blbosť z Men in Black ,ktorou hypnotizovali ľudí ,aby si nič nepamätali...
9 035 bodů
9
Filmu už není nejmladší, ovšem vyrovnává se dnešním filmům dosti dobře. Reeves opět dokázal dát své roli šarm a charisma, které v perfektně odvyprávěném příběhu působí svěže a neokoukaně. Další díl by měl vzniknout a možná i víc. Je zde tolik věcí, které by šli rozvinout, že nechápu, proč s tím tolik otálí.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
9
Virtuální prostředí filmu je dokonalým hřištěm pro ikonistického Constantina, který sice nemá nic společného s realitou, ale ve svém světě (a tudíž jako filmová postava) je to ultrafuckingcool charakter, který patří k těm nejcharismatičtějším týpkům comicsového filmového plátna (Wolverine má tvrdou konkurenci), což je nemalá zásluha vynikajícího Reevese, který je film od filmu lepší...
cerfik
cerfik
7 890 bodů
9
Kurnik šopa dost dobře nechápu, jak jsem tomu mohl dát jen 50%, ale film si mě opětovně přitáhl a já dávám 90%, na plné hodnocení si ještě kousek schovám. Jako film podle komiksu to prvoplánově nepůsobí a nepřečíst si to, tak bych to nepoznal. Skvěle zahrané, výborně vybudované prostředí a položených mnoho otázek, co nás tak znepokojují. Asi jsem Constantina naposled neviděl, no uvidíme :-)
squirrelpool
squirrelpool
7 017 bodů
8
Fakt povedené. Je to hodně stylizovaný, ale dobře. Tak, že to nesklouzává do trapnosti(třeba zlatý boxer). Nebo ty hlášky, ty jsou naprosto úžasný("než dostaneš odpuštění, musíš o něj požádat kreténe").
SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
7
"Johne, jak jsi mohl tohle udělat, když jsi věděl, že mi to auto nepatří?" - "Řekl jsem ti, že máš odjet." - "To máš pravdu, Johne, tos mi řekl. Ale kdybys mi taky řekl, že z okna vyhodíš tunový zrcadlo s nasraným démonem, odjel bych s tím trochu dál." Nebe,peklo,ráj... Příběh je snadno srozumitelný, což není vyloženě špatně. Jen škoda, že to není po celou stopáž temný film. Některé pasáže mě docela vadily, především pohled na karmu či chvilky s Gabrielem. Vizuální stránka filmu je skvělá. Keanu Reeves perlí oduševnělé hlášky a jeho vystupování zde je C()()L. Postava má díky němu velké charisma, takže udrží vaši pozornosti. Neopomenu ani Rachel Weisz, která film svou přítomností zkrášluje. Na plný počet to není, ale 4 hvězdy si to zaslouží. - 70%.
jirka26
6 288 bodů
8.5