Komentáře a recenze 43

6
Mám rád sci-fi a hlavně ty o cestování v čase, ale Terryho režijní styl mi nesedí a i přes zajímavou zápletku a parádní ponurou atmosféru musím dát jen lepší tři hvězdy.
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
9
Nádherné sci-fi, které má všechno, co má dobré sci-fi mít. Výtečnou zápletku, pěkné triky, přesvědčivé herecké výkony a hlavně hloubku, jak už je u Gilliama zvykem. Narozdíl od Brazil hodně přístupné, ale přitom nijak triviální a laciné. Gilliamův rukopis dělá z tohoto apokalyptického příběhu strhující a neskonale sugestivní podívanou. Zase jedno sci-fi, které by se mohlo nesmazatelně zapsat do filmové historie. Má na to snad Gilliam nějaký patent?
bidlobox
3 802 bodů
9
Pokud jste filmy s "drsňákem" Willisem a "hezounem" Pittem unaveni natolik, že nezamýšlíte shlédnout jakýkoliv další film s nimi, v tomto případě byste přeci jen mohli udělat výjimku a dát jim ještě šanci. Oba hlavní hrdinové výtečného Gilliamova thrilleru 12 opic totiž "předvádějí" úplně jiné herectví než na které jste možná byli u nich zvyklí. Režisér, bývalý montypajtňák, natočil tuto sci-fi podle výtečného, do detailů propracovaného scénáře manželů Davida W. (Blade Runner) a Janet Peoplesových, který napsali na motivy krátkého filmu Rampa (La Jetée, režie Chris Marker, 1962). Celý příběh je zasazen do nehostinného, studeného světa naplněného několika zvláštními a tajemnými postavami. Nejdokonalejší z nich vytvořil Brad Pitt, který odhodil svou dosavadní image mužného sexidolu a dokázal se převtělit do slizkého a duševně vyšinutého Jeffa Goinese, neustále rozhazujícího rukama a trpícího všemi možnými i nemožnými tiky. Za svého dokonale rozvrkočeného šílence s každým okem jiným obdržel Zlatý glóbus a nominaci na Oscara. Ani Bruce Willis tentokrát nepředvádí dalšího ze svých tradičních akčních hrdinů (i když se místy přece jen neubránil oblíbeným drsňáckým výrazům), ale hraje svého Jamese Colea naopak jako citlivého a zmateného zoufalce, jenž občas neví, která bije. Jedinou výraznější ženskou postavu doktorky Kathryn Raillyové přesvědčivě ztělesnila půvabná Madeleine Stoweová, v menší roli doktora Goinese se blýskl Chritopher Plummer. Za kamerou stál ostřílený Roger Pratt (Srazil, Mona Lisa), nevtíravě přesně působivou hudbu složil Paul Buckmaster. Prostě, kdo jste neviděl, musíte!
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
9
Geniální představeni Brada Pitta v roli blázna,Bruce Willis vynikající,proto oba patří mezi mé oblíbené herce.Sci-fi Terryho Giliama je (na rozdíl od mnoha jiných Sci-fi) použitý model cestování v čase, podle kterého není možné změnit cestou zpět v čase budoucnost (vše už se jednou stalo a změna není možná) – ti, kdo se o to pokusí se jen složitě zapletou do okolností příběhu a nakonec zpravidla zjistí, že tím, že chtěli budoucnost změnit vlastně mají podíl na jejím vzniku.Vše se nakonec stane právě takovým způsobem, jakým se to stalo,neboť s každým dalším zhlédnutím zjistím, že tomu rozumím čím dál méně a to je na tom filmu tak neuvěřitelné.Originálně silná atmosféra,silný scénář a zasloužená nominace na zlatou sošku pro Brada Pitta.
výfuk
výfuk
2 975 bodů
5
Tento film mi téměř nic neřekl. Když už jsem si myslel že film chápu... zase jsem upadl do neznáma. Film byl průměrný, ale výkon Brada Pitta, ten byl vskutku Oscarový.
Petr Kocfelda
Petr Kocfelda
2 919 bodů
8.5
Takový vynikající scifi film,který púsobí trochu ponuře.Avšak jeden z nejlepších Willisových filmů...
Ombak_Penari
2 764 bodů
7.5
12 opic je zcela netradičně pojatá sci-fi. Úplně jiná atmosféra, žádné velikášské efekty, jak jsme na ně zvyklí či hrdinové s iracionálními vlastnostmi. Příběh člověka z budoucnosti, který se snaží cestou časem nazpět najít příčinu celosvětové epidemie. Jeho vyprávění však všem připadá bláznivé a podle toho s ním také jednají - je zavřen do blázince. Sám později začíná pochybovat, co je vlastně pravda a jestli vůbec stojí o návrat zpět do svého času. Filmy Terryho Gilliama jsou netradiční vždy a mají nesaměnitelný rukopis. Ne každému jeho pojetí sedne, každopádně se však jedná o pozoruhodný snímek s myšlenou, který stojí za to vidět. Nečekejte plytkou scifárnu z Hollywoodu.
Miller
Miller
2 220 bodů
6
Asi jsem divný, ale zas tak divné mi to nepřišlo....Sice tu Pitt nemá na Verbala Kinta, ale zahraný je úžasně. Ale, něco ve mě, říká "tři hvězdy", tak tedy něco ve mě, tady to máš - 65% Rotten Tomatoes: 88% | FDb.cz: 78% | kfilmu.net: 92% | IMDb.com: 80% | Kinobox: 82% | průměr: 86%
farb
farb
2 064 bodů
8
Film vystavěný především na atmosféře - nevyhnutelnost událostí, schíza a depka podpořený famózními hereckými kreacemi Bruce Willise a Brada Pitta. Neodolatelná pecka, která se mi s každým dalším zhlédnutím vrývá víc a víc pod kůži.