Chvění

70%

Komentáře a recenze 11

28 455 bodů
8
Zábavný hororový snímek, který je víc zábavný jak hororový. Poušť, několik málo obyvatel malé vesničky a ohromní červi reagující a hlavně útočící na vše, co vydává zvukové vibrace. Svou zábavnou atmosférou se tak skvěle řadí mezi obdobné, jako je například série 'Evil Dead'. Film nepodléhá směšnosti a naopak umí dobře využít veškeré předpoklady v rámci zábavy. Spousta hlášek, spousta nadávek, spousta úprků a spousta snažení s červy náležitě zatočit. Zkrátka, tady o hrůzu a děs vůbec nejde. Tady jde pouze o pobavení v kategorii monster film. Kevin Bacon a Fred Ward vytvářejí skvělé duo, které dokonalé funguje. Struktura příběhu není nijak náročná a lze velice dobře pojmout. Snímek se drží striktní atmosféry 80. let a filmové fajnšmekry i povzbudí odkazy na starší snímky. Už ten červ jako takový připomene sci-fi snímek z roku 1984 'Duna'. Scéna kde červ polyká člověka zase připomene obdobnou scénu z filmu z roku 1975 'Čelisti'. A dalo by se pokračovat dál. Speciální efekty vypadají dobře a nijak se s nimi nepřehání. A protože se neustále něco děje, děj má patřičnou energii a švih. Jako nízkorozpočtová zábava film funguje a kupodivu (zatím) ani nestárne.
6
Tak za dobré vzpomínky při prvním sledováni tohoto filmu a z nostalgie.
p.a.douch
p.a.douch
8 380 bodů
8
Rychlovka, ale velmi dobrá. Hlavní hrdinové představovaní Kevinem Baconem a Fredem Wardem jsou sympatičtí. Vedlejší figurky v čele s Michaelem Grossem nevadí a filmu dost pomáhaj. Triky slušný (vzhledem k rozpočtu). Délka přiměřená, hlášky dobrý.
Matli
Matli
8 300 bodů
6
Typický klišé 90tých let, ale díky Kevinovi to mělo celkem šmrnc, musím to hodnotit z pohledu dnešní doby, takže vše bez počítačových efektů a s tím i počítám. Určitě to není žádná pecka, ale.......něco do sebe to má. 61%
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 015 bodů
6.5
Ta Amerika je skutečně země neomezených možností! U nás je to nuda! Sedíte si v písku a nic na vás nikde nezaútočí. Maximálně tak nějaká obyčejná česká moucha nebo komár. Ti pouštní červi by dnes zaujali jedině nějakou mládež do patnácti let. Ale ti dva údržbáři byli docela vtipní a zábavní. Zejména Kevin Bacon v roli Vala. Takže dávám 65%. Měla jsem obavy, že se mi o těch smrtících červech bude v noci zdát. Ale nic takového se nestalo. Spala jsem klidně a žádné strašné sny mě nepronásledovaly. Asi že už jsem pokročilejšího věku! :-) Četla jsem, že další díly se už tak nepovedly. Věřím tomu, aniž bych si to ověřovala. Divím se, že režiséry tak zaujala taková s odpuštěním blbost. Trošku mi to připomnělo mimozemské nestvůrky Critters. Co se těch hlášek týče, tak se mi třeba docela líbilo: "Těbůch! Živí smrděj' víc než mrtví!" Nebo Val: "Něco udělat musíme? Nevím, proč MY musím být pokaždé já!" A nebo do třetice Earl (Fred Ward) na adresu červí potvory: "Proč se jí nechce jít domů?!" No tak to vidíte! Prostě k popukání!! :-) :-)
FlyWater
FlyWater
4 528 bodů
4
LIDL verze Duny odehrávající se na Zemi.
Žralok
Žralok
4 087 bodů
8
Skvělá hororová komedie s masožravejma červama co "mají plán". Není známo odkud se vlastně vzali. Proč si za svůj cíl vybrali zrovna malou vesničku v poušti. Ale jistý je že mají velkej a neutuchající hlad. Jejich oblíbený lidský maso je ve smrtelně zábavnym nebezpečí.
Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
8
Po shlédnutí všech dílů musím říct, že jednička byla opravdu nejlepší. Kvalitní béčková zábava, u které se rozhodně nebudete nudit, a kdo ví? Možná, když shlédnete film ve správnou noční dobu, budete druhý den přeskakovat venku po kamenech, aby vás nesežřali obří červy. Ale k věci. Michael Gross jako Burt Gummer je skvělý, stějně jako tehdy mladý Kevin Bacon a charismatický Fred Ward. Zajímavá zápletka, na tehdejší dobu a rozpočet solidní triky a dobré herecké výkony vytvoří směs, u které se rozhodně nebudete nudit. 80%.
jvempire
jvempire
1 208 bodů