-
85%
-
95%
Věčná škoda, že Menzel už netočí - zvládal nejen hrabalovskou poetiku, ale i "socialistický realismus" (mj. protože dokázal mistrovsky zvládnout casting: János Bán za svého Otíka získal několik mezinárodních cen a scénáristou Svěrákem zpochybňovaný Marian Labuda mu přinejmenším důstojně sekundoval). Ale film "udělala" i celá řada výrazných drobných postav (Jiří Lír, Rudolfové Hrušínští st. i ml., Petr Čepek, Evžen Jegorov, paní Milada Ježková, Miroslav Štibich, ... no, skoro všichni). Spoustu Svěrákových humorných nápadů (sirka v kapse, přejetý traktorista Drápalík, scénka se slintavkou, hospodský u doktora, potápění u rybníka a další) Menzel nejen pochopil, ale přesvědčivě natočil. Jeden z nejmilovanějších českých filmů - bohužel mezinárodně asi nepříliš srozumitelný.
-
100%
Filmařský štáb s domorodci doslova splynul a na výsledném filmu a atmosféře je to rozhodně vidět. Herecky si při vší úctě k ostatním pro sebe doslova ukradl Rudolf Hrušínský („Skřivánci na niti„, „Čest a sláva„, „Spalovač mrtvol„), a to zejména dialogem s hypochondrem Bedřichem (Jiří Lír). Když se mu laskavý doktor snaží pomoci překonat jeho problémy a negativní sklon k životu zakončí dialog touto nádhernou větou:,,Tak víš, kam jeď? Jeď do Pelhřimova, prohlídni si krematorium, ať víš, do čeho jdeš, hm? Další!“ Vtip, který po uvolnění Spalovače mrtvol dostává zcela nový význam má drobnou vadu v tom, že v Pelhřimově krematorium není.
Film se stal okamžitě po uvedení do kin absolutním hitem a podobného smýšlení byly jak v okolních zemích, tak v USA, kde se film probojoval až do oskarových nominací za nejlepší zahraniční film. Ve své době byl také absolutně nejprodávanějším českým filmem do zahraničí. Vesničko, má středisková se právem zapsala do dějin české kinematografie jako komorní velkofilm o lidských emocích, vztazích a téhle zemi. Každé její uvedení na televizních obrazovkách provází vždy velký zájem diváků. -
90%
Něžná, nenásilná česká komedie, která mě vždy pohladí po duši. Nezapomenutelný Rudolf Hrušinský a další skvělý herci. Scéna S pacientem.. Tak se otáčej celej, tak si nestěžuj, jsou lidi, co nevstanou .. doslova zlidověla. I když éra sedmdesátých let, kdy se objevila každý rok skvělá komedie už byly dávno pryč, podařilo se i pár let před revolucí natočit kultovní komedii.
-
95%
-
80%
-
90%
-
100%
Vždycky si říkám, že už se na to nebudu dívat, vždyť to znám jak svoje staré boty! Ale nakonec se zas podívám a pokaždé se kochám a kochám!! Otík (maďarský herec János Bán) - to je úžasný výkon! To abych nejmenovala jen ty naše "bardy" jako Rudolfa Hrušínského, Mariána Labudu (ano, i ten je NÁŠ!), Jiřího Líra, Petra Čepka, Miladu Ježkovou, která pro mě znamenala něco jako Ella Nollová, oblíbená herečka malých rolí z filmů pro pamětníky, ačkoliv původní profesí byla dělnice, žena z lidu. Doufám, že už má v Praze na Smíchově v domě, kde se narodila, pamětní desku! A jestli ne, ...
-
90%
-
85%
-
90%
-
85%
-
95%
-
100%
Nesmrtelný film na který se dá koukat pořád a pořád a nikdy mě neomrzí. Dávají ho několikrát do roka a to je jen dobře.
Škoda, že se takovéto filmy už skoro vůbec netočí. Rudolf Hrušínský a jeho excelentní role vesnického doktora, který vždy pomůže a rád se kochá českou krajinou.- Rudolf Hrušínský
- vtipné
- hlášky
-
90%
-
85%
-
100%
Dnes už klasika. Typická česká vesnice s (ne)obyčejnými lidmi. Tu manželka nasazuje parohy svému vzteklému opilci, tu se zamiluje mladík do učitelky své sestry a je z toho nešťastná láska, tu si chce koupit chalupu papaláš z Prahy a už se nám to začíná pěkně rozjíždět.. Prostě normální vesnice. Když to napsal Zdeněk Svěrák a natočil Jiří Menzel tak to prostě nemůže být špatné.. A pak vesnický pan doktor který se tak rád kochá českou krajinou.."Po modravém blankytu, bělavé páry plynou...
-
100%
-
100%
-
100%
-
85%
-
100%
-
95%
-
90%
-
100%
-
100%
-
100%
-
100%
-
100%
-
90%