
Renfield
5 895 bodů •
7
Barvy Technicoloru lehce ubírají na klasicky temnější atmosféře, což v tomto případě ničemu neškodí, naopak. Větší část filmu je o kontrastu mezi párem, který už opustila veškerá idylka a druhým, jenž vzplanutí teprve prožívá. Samozřejmě nejde o nějakou studii vztahu, je tam více lehce komické naivity, ale především je řečeno to, co je potřeba pro druhou zajímavější polovinu. Když v první polovině Technicolor zářil a dával tak vodopádům ještě větší sílu, tady potemní, aby zase zvýraznil třeba scénu pod zvonkohrou. Té nechybí výborná prostorová kamera, vůbec ten zásadní pohled dolů na dění, využití kulis a zmíněných barev, nejde nevzpomenout na Daria Argenta. Marilyn Monroe jako femme fatale samozřejmě fajn, herecky je však podstatně zajímavější Jean Peters. A akční závěr potěšil.






