Terminátor 2: Den zúčtování

90%

Komentáře a recenze 85

10
Na svou dobu nejlepší film i efekty. Akce střídá akci a napětí je cítit ze všech stran. I trocha humoru. Arnie v nejlepší formě. Zajímavá vize budoucnosti. Na tento film mohu koukat pořád dokola a nikdy mne neomrzí. Málo který se dnes tomuto vyrovná.
9 364 bodů
9
Já se přiznám.. Terminátora dvojku jsem viděl v dětství dříve než jedničku a při každém rewatchi jsem si říkal, že je to dobré, že to je o tolik tříd jinde než první díl, ale zkrátka ani za těch pět to nevidím.. Ovšem po několika letech přehodnocuji a zalézám odkud jsem přišel.. Terminátor 2 je opravdu fantastický a vskutku patří k pokračováním, které překonávají svého předchůdce.. Po letech to funguje o kus lépe, i když i nadále to ještě není taková střela, jakou jsem dle pověstí čekal.. První Terminátor se stal poměrně rychle docela oblíbenou a chválenou filmovou událostí, která rozpoutala obecné šílenství, jak může myšlenka o zabijákovi vracející se v čase být reálná, a jak by se vlastně každý měl mít na pozoru. A současně to jde brát jako jaký si hodnotící prvek, kdy každý náš krok nemůže být špatný, dokud se pro nás nevrátí do minulosti terminátor... Ušlo skoro sedm let a vrací se železný Jim ve svém letním bijáku, kde divákovi servíruje dalšího Terminátora. A samozřejmě je navrácen i Arnold, který s příslibem kladné role je natěšenější, než kdy dříve.. Těžko soudit, kdo urazil za těch sedm let větší cestu... Zatímco Cameron udělal jeden zapomenutý scénář, jedno pokračování jiné kultovní série a sci-fi podvodní rozcvičku na Avatara 2, tak z Arnieho se stala hollywoodská megastar a vedle Wolfganga Amadea Mozarta se z něj stal největší Rakušan všech dob.. Arnold za těch pět let stihl několik filmů z nichž minimálně tři jsou naprosté pecky a dodnes jeho nejlepší kousky (samozřejmě spolu s Terminátory).. Ta pozice obou a vůbec celého Terminátora jako značky byla úplně jiná.. Diváci věděli, co mají čekat, a že to bude stát za to, ale že výsledek bude až tak kulervoucí, že kdyby už tenhle server existoval, tak T2 by byl čtvrtý nejlepší a druhý nejoblíbenější film.. James Cameron vstoupil do stejné řeky, aby diváka přesvědčil, že vůbec neví o tom, jak může řeka vypadat. Nápad přehodit stroj s tváří Arnolda - T-800 na tu dobrou stranu, je možná nejlepší v rámci celé filmové histori! Před čím varoval Kyle, je tady a už je u toho i maličký John Connor.. Jak první díl ctí dobu a design filmu působí jak z jiného století, tak Terminátor 2 by, podle mě, v klidu obstál i dnes.. Božská akce (honička na silnici, finále!), kterou podpoří cool zpomalovačky a záporák, kterému není rovno nic. Už to není souboj člověka proti stroji, tuhle otázku už James vyřešil minule, nýbrž tentokrát jde o interterminátoří válku o budoucnost malého kluka.. Arnold pokračuje tam, kde jeho "zlé dvojče" skončilo a servíruje tu opravdu nejlepší roli v celém jeho CVčku. Oproti prequelu má daleko větší prostor i Sarah Connorová, která se vymaňuje z ženské škatulky a vedle Ellen Ripleyové (kterou si Cameron taky vlastně vyzkoušel) jde o nejvíc badass postavu, jakou Cameron napsal. Příběh je daleko vrstevnatější než minule, záporák je zase o level jinde a naši hrdinové na něj zkrátka nestačí.. Ale možná proč si to budu pamatovat je ta uvolněná dialogová pasáž mezi T2 A Connorem o emocích vrcholící placákem. Hasta la vista, baby! 90%
M3lios
M3lios
9 141 bodů
10
Jedno z najlepších scifi,čo som kedy videl. Hasta la vista baby! 99%
9 035 bodů
10
Ukázkový blockbuster své doby. Vizionářský filmař a filmová hvězda v nejlepší formě zhmotnili na svět pravděpodobně jedno z nejlepších pokračování a možná i jeden z nejlepších filmů vůbec.
8 634 bodů
8
Film, kterej skvěle zúročil Arnoldovo neherectví. Ačkoliv je to akční pecka, tak tomu nechybí ani to srdíčko.
p.a.douch
p.a.douch
8 378 bodů
9.5
Terminátor je zkrátka kult a Arnold už asi nechtěl hrát záporáka, tak ho perfektně vystřídal Robert Patrik jako T-1000. Některý filmy Jamese Camerona mi dnes vadí, ale do roku 1995 byl v pohodě a držel svojí megalománii na uzdě. Každopádně jeho filmy mají vizi a akci zvládá výborně. Tenhle film stojí na terminátorech a oba jsou perfektní. Speciální a vizuální efekty ty si zkrátka Cameron umí pohlídat. Viděno v nezkrácené i normální verzi a těch 17 minut film dobře doplňuje.
avenis
avenis
8 232 bodů
7
No, tak tahle Linda Hamilton se mi zamlouvala mnohem víc než ta mladší. Zato hudební doprovod se mi tu tolik nelíbil. Ale Arnie, ten je bezchybný. Strojově tuhý, přesto dojemně vtipný. Robert Patrick a jeho zoufale nezničitelný T-1000 možná trošku Arnolda překonal, ale jen o fous. Rozhodně neplatí, že dvojka je horší než jednička. (21.5.2022)
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
10
Naprosto geniální záležitost a dnes již kultovní legenda. Terminátor 2 je zkrátka nejlepší sci-fi všech dob a dosud nepřekonán, jen se k tomu přiblížil Matrix. Nemám prostě žádnou výtku. Je zde vše dokonalé: Příběh, děj, herci, hudba, kamera, režie prostě vše, ten film je dokonalý. Navíc po shlédnutí režisérské edice bych přidal dalších 5 hvězd.
kedl
kedl
6 380 bodů