Kusy aneb Tisícero výkřiků noci

59%
Kusy aneb Tisícero výkřiků noci

Nahota, sex, krev – to jsou Kusy aneb Tisícero výkřiků noci. Co víc si přát od španělského slasheru, který si hraje na americké giallo? Náramně zhovadilou koprodukci zastřešil renomovaný břídil Juan Piquer Simón, jehož epidurální pokus o vyplození něčeho vzdáleně připomínajícího film si nezadá s jeho nespoutanými potraty jako Viaje al centro de la Tierra (Cesta do středu Země), Escalofrío (Mrazení) či Slimáci, včetně nám nechvalně známého Nexusu, jehož byl Simón diskrétním spoluautorem.

Kusy by se mohly jmenovat Ještě větší blbost, než jsme doufali a pořád by to nevystihlo nepříčetnost blouznivého scénáře, který ještě někdo rozsekal na kusy, aby jej nahodile poslepoval dohromady. Geniálně retardované giallo, v němž nebudete ochuzeni o kung-fu, hlavolamy, sexy aerobik, smrtící rybolov v bazénu a jiné kuriozity, korunuje úctyhodný body count motorovou pilou na kultivované akademické půdě. Simón přitom ve Španělsku platil za pokrokového řemeslníka speciálních efektů. A skutečně, gore je v této dysfunkční detektivce na hony vzdálený kečupovým onaniím. Slasherová zabijačka nepostrádá řeznickou vynalézavost, překvapí živočišně zachycená brutalita, jíž může konkurovat jedině přemíra naturální nahoty, a to v celé své kadeřavé chlupatosti. A nutno podotknout, že Kusy aneb Tisícero výkřiků noci současně aspirují na nejlepší zakončení filmu v dějinách kinematografie vůbec. Chlípný krvák, na nějž spíše nedoporučujeme brát svou maminku, bude promítnut za přispění speciální techniky SpencerOvision. ( Festival otrlého diváka)




martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 440 bodů
5
Osmdesátkový nízkorozpočtový slasher určený do videopůjčoven snad z nejpopulárnější vražednou zbraní všech hororových dob a tím je motorová pila. Snímek je pokusem své doby o vytvoření amerického gialla americkou produkční společnosti a španělského režiséra. A taky má v rámci subžánru vše potřebné. Správnou směs gore, nahoty a všelijakých podivností. Jen ten scénář mohl být daleko více propracovanější, neboť dějová plochost a bezmocnost včetně podivných dialogů dostává snímek na hranici divácké únosnosti. Jinak se nijak neliší od ostatních slasherů sedmdesátých a osmdesátých let. Kromě nechtěného humoru. Úsměv na tváři se dostaví hlavně v momentě, kdy se na scéně objeví Paul l. Smith. Ano, to je ten pán, co úspěšně zahrál dvojníka Buda Spencera ve dvoudílných filmech 'Šimon a Matouš' a 'Karambol'. Stejný herecký projev má i zde a dokonce se dočkáme i krátké typicky spencerovské rvačky. V rámci děje naprosto zbytečná záležitost, stejně jako scéna z nějakým kung-fu profesorem. Ve videopůjčovnách bývali různé podivnosti a tento je jeden z nich. Avšak přesto se jedná o určitý kult videopůjčoven, ke kterému se v rámci hororových klasik fanoušci z nostalgie rádi vracejí.

Dodatečné informace

Původní název:
Pieces (více)
  • Itálie Kusy aneb Tisícero výkřiků noci
  • Itálie Pieces
  • Itálie Mil gritos tiene la noche
  • Itálie One Thousand Cries Has the Night
Země původu:
Itálie, Portoriko, Španělsko, USA
Tržby:
1,2 mil. USD (celosvětově)
Ocenění:
Žádná ocenění