Rudé horko

66%

Komentáře a recenze 10

30 445 bodů
6
Americká klasika na konci studené války. Arnie v pohodě, ale měl mnoho lepších rolí. Chemie mezi ním a Jamesem Belushin je bohužel absolutně nulová a tak nezbývá, než se dívat na mírně nadprůměrný osmdesátkový akční film. Za více než 60% to u mě není..
28 543 bodů
9
Drsný akční snímek pro ty správné chlapy aneb jak se říká, stará dobrá akční práce. Walter Hill natočil další snímek, který do budoucna v akčním žánru udal směr. Tělesný vizuál a typický kamenný výraz Arnolda Schwarzeneggera zde byl použit na maximum a tak tam, kde se objeví, je okamžitě každému setsakramentsky horko. Snímek má správné tempo a akční scény berou dech. Obsahuje nadměrné násilí a spoustu doslova fekálních nadávek a dialogů, které bohužel v české verzi nelze plně vychutnat. Hill dostal Schwarzeneggera tam kam chtěl. V jeho očích ční inteligence a slušnost, čímž vlastně dává najevo myšlenkovou rozdílnost přes typickou hrozbu rudého úderu. Krásná scéna jeho příletu do Spojených států, kdy okamžitě rozhořčeně polemizuje o dopadech dekadentního kapitalismu. James Belushi představuje americký způsob života, coby typický ošuntělý americký polda, jako protipól, který taktéž zafungoval. Oba se ve své rozdílné a hlavně nevraživé povaze dobře doplňují a tak o již zlidovělé hlášky není nouze. Politika už je druhá věc, avšak i zde striktně vystrčí své růžky. To asi pro případ, kdyby se zapomnělo, že se jedná o policajta ze Sovětského svazu. Přeci jen byla ještě studená válka v plném proudu a Walter všechnu tu atmosféru využil pro ponoření se do rozdílu mezi kapitalismem a komunismem. A stačil k tomu jednoduchý scénář a patřičné komické situace. Buď jak buď, Arnie zde podal jeden z nejlepších výkonů své kariéry, i když na tom má svůj podíl James, který mu v každé scéně cíleně nahrával. Asi málokoho napadne, že Walter Hill vlastně zopakoval charakterově nesourodou dvojici, která je i přes své odlišnosti v podstatě odsouzena k vzájemnému porozumění. Něco takového jsme už mohli vidět v jeho dřívějším snímku 48 hodin (1982). Tam se jednalo o policistu a vězně, kteří i přes vzájemnou nevraživost svoji práci dotáhli do konce. Zkrátka a dobře, jedná se o buddy film, jaký uměl jen Walter, a svou charakteristikou patří právem mezi vyhledávané nejlepší akční snímky 80. let.
4
To nejlepší je na začátku v Rusku, pak už to s příchodem Belushiho začne být zbytečně moc ukecané - ale boužel ne tak vtipné. A to jsem si to fakt užít chtěl.
15 199 bodů
5.5
Arnold je opět výborný, zbytečně nepřehrává a se svým motherfucker výrazem s přehledem zastíní vše v rozpětí od Moskvy až po Chicago. Jeho kapitalistický parťák Belushi, přestože svým vystupováním získá nějaké sympatie, už je zde jaksi jen kvůli většímu zviditelnění Arnoldovy ikoničnosti. Příběhově se pak jedná o jedno z těch průměrných osmdesátkových béček, kromě hromady mrtvých a zmrzačených zajímavé především tím, že chladného a zásadového Sověta zde hraje ztělesnění novodobého amerického snu - ale zaplaťpánbůh za to..
6
Dvojka šílenců. Nějaká ta hláška co stojí za úsměv, bitky, dobré akční kousky a super herecké obsazení.
SNCIS
SNCIS
6 541 bodů
5
"Proč dostávám pořád všivý práce?" - "Protože ti sednou, Ridziku." Štítek komedie bych dal pryč, neboť vtipné to není a štítek krimi také pryč, neboť od začátku víme kdo je padouch. Jedná se o thriller, kde je pár akčních scén a možná tři fórky. "Co vy Rusové používáte ke snížení napětí a stresu?" - "Vodku." Koukáte s českým dabingem a přesto čtěte titulky - prvních 15 minut se mluví jen rusky. Schwarzenegger je tu takový bez emocí a Belushi mi tam nesedí. Příběh je o problému s drogami: "Číňani to vyřešili! Hned po revoluci seřadili všechny dealery a drogově závislé, zavedli je na náměstí a střelili je do týla." - "To tu nejde... Ti zasraní politici to neschválí." - "Ty zastřelte první." Celkově je to pro mne zklamání a nebejt závěrečné akce, tak dám o bod méně. - 50%.
Pavlína81
Pavlína81
1 576 bodů
8
Taková opocinková komedie.
Major Zeman
Major Zeman
407 bodů
10
Moc dobrý film,autobusová scéna špička.
  • Arnold
Kverulant
Kverulant
222 bodů
8
Drsná akční kriminálka s bezva suchým humorem, kde spousta hlášek v originále zemře s českým překladem. Skvěle funguje kulturní tření, Sovětský svaz si takového fajn hrdinu vůbec nezasloužil.
pisatel
113 bodů
8.5
Projíždím filmy s Arniem a zjištuji,že tenhle kousek je z těch nejlepších. Námět klasický, dva protipolové, tentokrát RUS - AMERIČAN, oba poldové, oba společný nepřítel. Klasický lepší průměr,ale některé narážky na ruskou mentalitu mě dostávají pořád do kolečka.