Komentáře a recenze 23

4 487 bodů
8
impozantní film s originální myšlenkou, která mě nikdy nenechá chladnou...
Floridsky
4 376 bodů
10
Cameron je borec. Vše je parádní, zvláště pak vizuální efekty, které jsou na tu dobu opravdu nadčasové. Jediná výtka je jen ta, že ve zkrácené verzi přišel film o pointu. A to proč jsou mimozemšťani na zemi. Takže se radši podívejte na prodlouženou verzi:D
evismaior
evismaior
4 254 bodů
8.5
Tohle je možná jeden z mých nejoblíbenějších Cameronových filmů. Mořské hlubiny, kde se místo v romantice utopeného Titanicu skrývá jen podmořská základna odříznutá od hladiny s pár vojenskými pošahanci a jadernou hlavicí, chemie mezi E.Harrisem a M.E.Mastrantoniovou a pár přátelských duhově rozzářených mimozemských bytostí, které byly mnohem sympatičtější než celá ta pandorská komunita - no co víc si přát?
RolandBones
RolandBones
3 583 bodů
10
James Cameron opět ve vrcholné formě.Originální story,na dobu kdy film vznikl skělé efekty a přesné obsazení.Za zmínku jistě stojí režisérská verze která je nejenom delší ale hlavně dodává snímku větší přesah než klasická kinoverze,jenž je víc při zemi.
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
8.5
Prodloužená verze je opravdový klenot Jamese Camerona,který knám připlouvá s další pastvou pro oči po vizuální stránce.Režisérská verze ůplně mění tu původní a semnou opravdu zamávala a očekávající pokračování Avatara je tikající nálož nedočkavostí.Na další režijní geniálnost a špičku mezi posledního dvacetiletí se Cameron ocitne ve stejném prostředí - pod hladinou oceánu.Pro,který si můžeme nechat schovaný v kapse zatraceně vysoké hodnocení...
výfuk
výfuk
2 975 bodů
6.5
Pokud jste ve světě Camerona kovaný, tak se vám to asi líbilo, pokud ne tak vám to může z 50% záživné a z dalších 50% nudné. Pro mne to alespoň, tak bylo. Celý film nic jen voda, voda, Ed a voda. Zajímavá teorie mimozemského života v moři, nicméně jsem se opravdu chvílema nudil a v příběhu se ztrácel. Cameron mě ohromil Terminátorem, překvapil Avatarem a dojmul Titanicem, ale Propastí mě nijak nedostal.
Martrix
Martrix
2 449 bodů
7.5
Pozici režisérského esa si musíte zasloužit. Nestačí natočit jeden, nebo dva skvělé filmy, je potřeba ten standard udržet po většinu kariéry. Což se Jimovi vcelku daří, ale pravdou je, že po Terminátorovi a Vetřelcích, byla Propast slabším kouskem. A to bez ohledu na nasazení herců, nebo Camerona samotného, jehož to stálo manželství. Většina lidí tady hodnotí kinoverzi (139 min.). Já budu hodnotit to, co Cameron natočil podle povídky, kterou jako mladý napsal. Zatímco střihačovi nůžky (ať už na povel režiséra, nebo studia) udělaly z Propasti podmořskou akční sci-fi, nezkrácená verze (171min.) měla nést trochu jiné poselství. Některým lidem asi neuniklo, že je závěr kinoverze mírně řečeno rozpačitý. SPOILER: podmořští ufouni zachrání Buda, protože mu prolustrovali komunikaci s manželkou a dojalo je, že se mají rádi. Závěrečný výstup, při kterém se odhalí světu, taky moc nedává smysl. Těch nemálo vystřižených minut, zejména na konci, ale dělají z Propasti jiný film...bratříčka ke Dni, kdy se zastavila Země. POŘÁD SPOILER: Lidi jsou prevíti, kteří si zaslouží spláchnout z povrchu zemského. Tzn. nijak zvlášť originální, ale o něco zajímavější pointa, než zůstala v té vycucané verzi. KONEC SPOILERU. Propast se sice odehrává v atraktivním prostředí s fajn herci, je technicky vymakaná, ale scénáristicky je to slabý průměr. Stále hodnotím speciální edici. Ostatně když se nad tím zamyslím...neliší se tak moc od jakékoliv Cameronovi tvorby. Mám jeho filmy rád, je to skvělá podívaná, Jim je skvělý režisér, dokonce tak skvělý, že divák neřeší ty logické faily, které jeho scénáře mají. A já mezi ně většinou patřím taky...jak by taky ne, když z každého jeho projektu číší láska k žánru, který mám tak rád.
miza
miza
2 336 bodů
8
Uchvatný film který i přes svoji délku má spád až dokonce.
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
10
Technologicky na svou dobu opravdu kouzelné, až revoluční. Mnoho filmařů i sám Cameron se tímhle snímkem v budoucnu inspiroval, třeba konkrétně u T2, co se speciálních efektů týče. Mnohem úchvatnější jsou však praktické efekty a využití skutečné vodní nádrže a skutečných záběrů ve vodě, které železnému Jimmovi učarovaly natolik, že se jim věnuje dodnes a svůj know-how pouze upgradoval a vtiskl tomu ještě profesionálnější um. Tenhle fakt má ale i stinnou stránku a nikdo z tvůrců na film nevzpomíná zdaleka tak pozitivně, protože se občas jednalo o holé životy. Doporučuji tedy každému po zhlédnutí určitě vyhledat zákulisní informace, stojí to za to. Nejraději mám na Propasti její poselství, které nese jistou zodpovědnost za všechny události ve smyslu ochrany životního prostředí, humanitního porozumění, překonání mezikulturních bariér a spojení se v jednu naději, která má šanci nás jako planetu zachránit. Netajím se tím, že bych chtěl vidět víc. I když budoucí filmy (např. Avatar) touhle myšlenkou rozhodně navážou, tak ten podmořský temný svět je mi o něco víc sympatičtější a interesantnější. Well done, maestro!
brbla666
brbla666
1 534 bodů