69%

Komentáře a recenze 34

tindersticks
tindersticks
783 bodů
6.5
Menzel vždycky uměl přenést Hrabalovu poetiku do filmu velmi dobře, v některých případech jeho předlohu dokonce posunul (Postřižiny nepatří mezi nejvýraznější Hrabalovy počiny, filmu se podařilo vytáhnout k dokonalosti hlavně strýce Pepina a dobovou atmosféru 1.republiky), poslední Menzelova adaptace je ale jen filmem - příběhem, bez oné drásavosti a mnohovrstevnatosti Krále. Ani typově přesní Labuda, Huba a Kaiser nejsou schopni nabídnout život Jana Dítěte a jeho chamtivost, nemorálnost i pokoru, jeho oscilování mezi němectvím a češstvím tak jako Hrabal. Nejlepší je kuriozně ve chvílích, kdy Kaiser komentuje svůj život a sám posedává nebo se přehrabuje ve starém harampádí. Ano, je lepší knihu poslouchat než sledovat hraný děj (snad kromě pohledu na Petru Hřebčíkovou). Proto si příště vytáhnu samizdat , který jsem kdysi koupil na černém trhu než abych si znovu pustil Menzelův film. Možná ho měl natočit Kachyna..
Milena107
729 bodů
9.5
Tento film o číšníkovi a jeho životních osudech, který chtěl být milionářem,a nakonec se mu i částečně splnil sen, natočil režisér Jiří Menzel jako svůj další počin podle románu Bohumila Hrabala. I když samotná realizace nebyla vůbec snadná, za pomoci výborného Ivana Barneva a zvláště Oldřicha Kaisera vznikl opravdu zajímavý film.
pateta
461 bodů
9
Četla jsem knihu, viděla divadelní provedení v Národním divadle v praze a o to byla zvědavější na filn. NEZKLAMAL.Jiří Menzel opět ukázal, že natočit impozantní film pouze podle knihy dokonalého spisovatele Bohumila Hrabala, pro něj není nijak složitý úkol. Posledním dílem těchto dvou velikánů, Obsluhoval jsem anglického krále, je nádherné zpracování příběhu, který by měl chytit asi každého.
sisisi
sisisi
441 bodů
8
Moc hezké zpracování Hrabalovy knihy. Moc jsem se bavila.
frantiska-coufalova
frantiska-coufalova
103 bodů
4
Hrabala moc ráda čtu , ale musím říct, že film je jen slabým odvarem knížky. Panu Menzelovi se to fakt nepovedlo. Má hodně úžasných filmů, ale tento mezi ně určitě neřadím. Herecké obsazení snímku určitě nepomohlo, nebyl jediný z herců, kterého bych mohla vyzdvihnout - celkově zklamání.