59%

Komentáře a recenze 2

Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 021 bodů
7.5
Jedině v tomto filmu se mi líbil Jára Kohout jako hajný Štětivec, jinak mi jeho humor vždycky připadal takový moc "sobotovský". :-) No, dejme tomu, že moc LIDOVÝ! K fenoménům třicátých let patřila opereta a písničky z těch nejoblíbenějších byly zpívány širokou veřejností. To plně platí o této hudební komedii "Na tý louce zelený". Jde třeba o písničky "Když hvězdy svítí", "Já bych chtěl mít tvé foto", "Venoušku, Venoušku" aj. Film je jistě pro spoustu lidí nepřijatelný, nicméně je to po více než osmdesáti letech cenná výpověď o lidech a době, i o naší tehdejší kinematografii. Oldřich Nový si zde zahrál sňatkového podvodníka Gustava Horowitze. Ale zaujal mě názor jednoho diváka, který píše: "Myslím,že celé natáčení muselo probíhat v pohodě a herci si vše užívali, každý vtip a těch je ve filmu hodně." Tak nebyla to až zas taková idylka!!! Roli hajného Štětivce hrál na divadle s velkým úspěchem Ferenc Futurista, Karel Lamač však do filmu obsadil Járu Kohouta. Futurista se cítil tak dotčen, že prý chtěl Járu Kohouta zastřelit! Zasahovat musela dokonce i policie a Futurista si poté pár měsíců poležel na psychiatrii. Když se v posledním dnu natáčení splašil kůň a Jára Kohout si pádem do náhonu, z něhož omylem obsluha vypustila vodu, zlomil nohu, považoval to Futurista za spravedlivou odplatu. Prý neměl podepisovat smlouvu na roli, která patřila jinému herci.
kawa
3 388 bodů
7
Zapomenutá komedie s Oldřichem Novým, hrající sňatkového podvodníka, který si má vzít Růženu Šlemrovou, Pištěk, Kohout, Schránil, atd. Scény bez Kohouta jsou o třídu slabší, ani staromilský Lamač tentokráte nefunguje. V maličké roličce se objevil ještě Jan Richter, zajímavá postavička prvorepublikové filmografie viz jeho skvělý přednosta z Funebráka. Krátce po premiéře zemřel.