Hobit: Neočekávaná cesta

81%

Komentáře a recenze 102

9 364 bodů
8
S prodlouženou verzí to na mě působilo hodně dobře. Je to trošku hravější než LOTR, touhnou to osvědčené postavy - Gandalf, Bilbo. Tolkien měl neskutečný nápad. Otázka, kdyby tohle přišlo do kin před LOTRem, jak by si to sedlo... Já si myslím, že lépe. Daleko více se tady sází na dialogy.. Co jsem ale postrádal byla nějaká epická scéna, která by se mi vybavila vždy ve spojitosti s filmem. /viděno v kině/ 80%
M3lios
M3lios
9 141 bodů
10
Totálne geniálna filmová adaptácia mojej najoblúbenejšiej knihy! Film bol perfektný po všetkých stránkach. Toto si hádžem do playlistu najoblúbenejších filmov! Rozhodne si ale nechávam priestor pre pokračovania a pre Pána Prsteňov. Odporúčam hlavne režisérsku verziu filmu. Zatiaľ krásnych 95%
9 035 bodů
8
Docela příjemný návrat do Středozemě, navzdory tomu, že to důležité bylo řečeno už v původní trilogii. Ale užil jsem si to.
Milandob
Milandob
8 900 bodů
6
navrat petera jacksona do stredo-zeme nedopadol podla mojich predstav. prvy varovny signal prisiel s informaciou ze kratka detska kniha dostane namiesto povodnych dvoch zamyslanych casti az tri filmy (a to kazdy trojhodinovy) co znamena ziadnu extra hustotu deja a to sa i stalo... uvod je nielenze nijako extra zaujimavy ale i dost zdlhavy (jackson nepouziva ziadne skratky, takze ak niekto zaklope na dvere vidime ako bilbo k nim kraca, otvara ich, spravy nejaky vyraz, zatvori ich atd. a to sa stane az 4 krat!) a ked sa to konecne rozbehne a zacne klasicke LOTRovske putovanie s mnozstvom subojov a epickej hudby (howard shore opat zlozil uchvatny soundtrack) ktore je miestami prerusovane nepodstatnymi vsuvkami ktore maju obohatit rozpravanie, ale namiesto toho iba brzdia dej a spomaluju tempo celeho filmu... navyse som si vsimol par humornych vsuviek ktore ale vobec nezapaduju do sveta stredo-zeme (hlaska trpaslika o tom ci podavaju i hranolky mala pre mna obrovsky WTF faktor) a je i skoda ze jackson sa prilis spolieha na CGI (caro povodnych uruk-hai je prec a vynikajuce masky mame len moznost obdivovat na trpaslikoch), aby som ale len nehanil, niektore sceny su spravne epicke, hrdinske a majestatne a stoja za to aby boli videne na velkom platne ale i tak sa nezbavim dojmu ze i tu jackson vari viac menej z vody (takze ocakavam ze v pripade druhej casti bude varit zo vzduchu a bude to viac menej neznesitelne)...
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
8
Není to taková pecka, jako Pán prstenů, ale to asi nikdo nečekal. Filmu příliš nesluší pomalá expozice s "rámováním ze současnosti", která Hobita natahuje o dobrých 30 minut a dlouho trvá, než cesta konečně započne. Postavy z původní trilogie tu působí spíše nadbytečně a nové jsou zase málo prokreslené. ALE je z toho cítit ta pravá atmosféra a druhá půle graduje takřka dokonale. A i přes ty nedokonalosti je prostě hrozně fajn být zpátky ve Středozemi. Těším se na další díly.
avenis
avenis
8 310 bodů
10
Trojrozměrné zpracování a fantastická "létající" kamera přináší naprosto strhující a dechberoucí zážitek, především v bojových scénách. Máte-li schopnost zcela se vnořit do děje filmu, přistihnete se při samovolných pohybech pomáhajících v úhybných manévrech bojujících postav. Svíráte pěsti a tajíte dech. Scéna, kdy se probudí hromoví obři a poutníci jsou zcela vydáni napospas náhodě a štěstí, je velmi silná. A na jiném místě záchranná letka obřích opeřenců vhání slzy do očí. Rozhodně 3D! (20.7.2021)
Standa.
Standa.
6 180 bodů
7
Docela rád bych dal větší hodnocení, ale to bych pak křivdil původní trilogii. Film má skoro 3 hodiny, ale vlastně se tam nic moc zásadního nestane(asi to bude tím, že Jackson vytáhl z jedné 250ti stránkové knížky trilogii). Efekty byly luxusní, soundtrack byl dobrý, až na to, že byly použity některé písničky z předešlých dílů. Kdyby měl film třeba jenom 100 minut, byla by to paráda, ale 166 utahaných minut bylo fakt hrozně moc.
Kinghome
Kinghome
5 293 bodů
4
Vážně lidi? To je jako kdyby jste dali plnej počet traileru, kterej jde před filmem. Tenhle film je prostě předehra pro druhej díl nic jinýho. 90% filmu jen choděj po lese, po horách, v dešti a vlastně choděj prostě úplně všude, ale nic se tam neděje. Jo a to jsem se chtěl zeptat. První půl hodina byla parodie? Páč to tak vypadalo. Byli tam dva větší záporáci, jeden zahlásí strašnou sračku ještě před tím než umře a závěrečnej fajt probíhá tak, že po vlcích házej zápalný šišky a pak utečou. GOOD JOB! Tleskám! Někdo mi tady dluží 3 hodiny života. Jediný plus je Středozem, která je nádherná a Glům, kterej to celý zachraňuje. Část s ním byla vlastně jediná část, u který jsem se nenudil a nepřemýšlel jsem že to vypnu, nebo přinejmenším přetočím. Ps. Dildo(proč není Dildo? Hodilo by se to víc, Bilbo je vo hovně) je pěknej čůrák! Chudák Glům! Jediná dojemná scéna byla, když Glům přišel o miláška :(
kilby1989
kilby1989
4 397 bodů
10
Na rozdíl od Pána prstenů jedničky jsem nechtěl aby Hobit skončil. Bylo super se zase podívat do Středozemě a poznat nové hrdiny. 82%
evismaior
evismaior
4 254 bodů
8
Roztáhnout jednu útlou knížku na tři megacelovečerní filmy je fakt umění, a to i když se do toho přimotá spousta dalších akcí ze Středozemě. Potěšující je, že nakonec opět režíroval Peter Jackson, který už má elfy, hobity, trpaslíky i skřety v pohodě v malíku. Výhoda je obsazení Martina Freemana do role Bilba a Richarda Armitage do role Thorina a znovuobjevení postav známých z prstenové trilogie (Frodo, Saruman, Elrond, Galadriel a samozřejmě Gandalf). Neznalec nad tím musí vrtět hlavou, ale fandu knížek a jejich filmového zpracování to určitě potěší.