75%

Komentáře a recenze 103

PanKubajz
PanKubajz
56 bodů
8
Muž z Oceli „Lidé Země budou k tobě vzhlížet, budeš pro ně bohem.“ Toto jsou slova, které zazní v komiksovém snímku Muž z oceli od režiséra Zacka Snydera. Příběh tohoto snímku nám představuje zrod jednu z nejznámějších fiktivních postav dnešní pop kultury a tím je Superman, kterého ztvárňuje Henry Cavill a sekundují mu herci jako je Russell Crowe, Kevin Costner, Amy Adams nebo Michael Shanonn. Snyderův Superman to měl velmi těžké, převést příběh, který je starý skoro 84 let do přítomnosti, byl obtížný úkol, s kterým se Snyder a David S. Goyer (scénárista) museli poprat. To znamená udělat pár změn, které fanoušky buď nadchnou nebo naopak naštvou. Já se osobně řadím do oddělení „nadchnou“. Snyder s Goyerem předvedli, že klasické vyprávění, které je lineárně chronologické, může být v dnešní době zastaralé a přichází s nápadem, který ozvláštňuje styl vyprávění. Například, že Clarkův původ se rozděluje po dobu celého filmu a přímo navazuje na dění v přítomnosti. V momentě, když se Clark vrací domů, vidí školní autobus a vzpomíná na to, jak kdysi zachránil plný autobus dětí před utonutím ve vodě. Takovými scénami je snímek protkán a tím si určitě zaslouží chválu. Chválu určitě sklidí také s akčními scénami, které jsou brilantně natočené, především díky frenetické kameře, která není tak blízko a nebo daleko dění, „no prostě“ je skvěle nasnímána. Chvilka slávy taktéž musí padnout na herce, kteří jsou ve svých rolích důstojní, někteří jsou skvělí a někteří zas ne, to už je ale na každém z nás. Kladů už bylo dost, teď na zápory. Hlavním problémem je především délka filmu, která je až nesmyslně dlouhá. Klipovitost režiséra a následné zpomalování záběrů taktéž člověka začne nudit i když se na plátně stále něco děje, a to je další problém. Divák je stále zahlcován příběhem a dějovými linkami natolik, že ani jedna dějová linka není úplně dopracována a nepozorný divák se v tom najednou začne ztrácet. Nemluvně ani o tom, že finální akce je jen a pouze dlouhý digi-bordel což diváka velice rychle unaví. V celkovém důsledku se ale jedná o velice důstojný a zajímavý komiksový příběh, který nadchne nejednoho fanouška komiksů a nebo totálně nasere 8/10. PanKubajz.
iskawlan
53 bodů
Efekty jsou dokonalé, do klasických dílů ale chybí patřičný dějový náboj.
Micuda98
Micuda98
37 bodů
Podle mě je to jen pokus navázat na slavnou sérii filmů a seriálů o Supermanovi... A tak vydělat prachy na tom co už tu mockrát bylo. Podle mě to velký úspěch mít nebude, ale podívám se na to abych to věděl jistě. :D
timinka
timinka
34 bodů
8
Všechny příjemné vzpomínky na tenhle film ve mě v budoucnu budou spjaty pouze s první polovinou, kdy Clark hledá své místo ve světě, objevuje své schopnosti a do toho problesknou i nějaké ty emoce. Zbytek stopáže bych ohodnotila dvěma slovy: DIGITÁLNÍ BORDEL. Nicméně, Henry Cavill je velký sympaťák a ten pravý Superman.
Kubko Detox
Kubko Detox
6 bodů
9
Nádherne spracovaný origin mojej najobľúbenejšej komixovej postavy. Typicky epické záberovanie Snydera, dychberúca hudba Hansa Zimmera, životná rola Henryho Cavilla a jeho takmer dokonalé stvárnenie postavy Kal Ela. Vynikajúci Zod v podaní Michaela Shanona. Za mňa dokonalé dielo s malými muškami, ktoré mu ako milovník Posledného syna Kryptonu s radosťou všetky prepáčim.