Vřískot 4

67%

Komentáře a recenze 43

47 083 bodů
7
Tomuto dílu bych dal podtitul : Návrat Krále! Wes Craven se vrací ke své nejlepší sérii a opět je to podívaná na úrovni. Akce má pořádný šmrnc a s napětím se zde pracuje více než dobře. Výborná podívaná plná krve a známých tváři ve svých ikonických rolích.
29 372 bodů
6.5
Oproti druhému a třetímu dílu je tohle přeci jen lepší práce. Akční Vřískot, kde je mnoho obětí a hororových scén a méně křepčení teenagerů. Zajímavá je též hlavní záporná postava, zpracování však zůstává podobné a stále se to točí kolem milovníků hororů a jejich zvráceného řádění v masce zabijáka.
28 305 bodů
8
Jedenáct let od uvedení třetího filmového dílu si tvůrci vzpomněli na zoufalý hororový vřískot a tímto čtvrtým filmovým volným pokračováním divákům připomněli, co je to vlastně hororové klišé. Ono ani není divu, neboť snímků opakující koncept Vřískotu vzniklo více než dost a jeden dokonce i v českých kulisách ´Bazén´ (2001). Dějově je tedy hororových fanoušků přítomno více než dost, a je až úchvatné, jaké mají v hororech znalosti. Zpočátku přirozeně nic, co by tu ještě nebylo. Ohromné mladistvé nadšení a radost ze života, která, jak už samozřejmě v rámci podžánru známe, nebude trvat dlouho. Dějová šablona je zákonitě stále stejná, avšak tentokrát je dán daleko větší důraz na dramatičnosti. I vražedné scény jsou brutálnější a rozhodně krvavější, než bylo v této sérii zvykem. Režisér Wes Craven zkrátka výrazně sešlápl plyn, čímž snímek hodně osvěžil. Takřka nekonečná závěrečná krvavá scéna je tak propracovanější v celém svém vražedném aspektu do sebemenší dokonalosti. Ano, jako celek je to jedno ohromné klišé, ale o tom je přece od samého začátku řeč. Snímek je ve svém jádru zábavnější, v lecčems vynalézavější, o něco děsivější a hlavně plně fungující. A o to šlo především.
6
Kdyby měl Pan Scénarista trošku větší koule a nebál se useknout film cca 10 minut před koncem, visela by ve vzduchu další dost netradiční trilogie, a tohle pokračování po 10 letech by možná ztratilo punc zbytečnosti a opravdu by dalo smysl...Takhle totiž jen vznikl lepší díl než ten předešlý, který se sice snaží jít s dobou (webky, smartphony), ale jinak nepřináší vůbec nic nového, takže zbývá pouze tipovací hra, kdo to odnese příště a kdo je vrah (a tím po zkušenostech hlavně ze Vřískání 3 může být klidně i Chuck Norris)...6.5/10
7
Ačkoli je to lepší než třetí díl, je to pořád tak trochu vylouhovaný čaj a připomíná vyrovnání se Cravena formou filmu ve filmu s jeho předchozím fenoménem Noční můra v Elm Street. Vidět se to rozhodně dá a přiznám se, že sledování je fajn. Ale dokazuje to, že oproti jedničce jsou všechna ostatní pokračování přelouhovaný čajíček.
6
Tak to bylo hrozně velké zklamání. Vraždy byly, no celkem dobré. Úvodní díl je prostě kult a nic ho nesrazí jen tak na dno. Tento díl rozhodně ne. Jde jen o typickou klasickou vyvražďovačku bez zajímavého děje. Prostě slabota v plné polní a ani Wes Craven to nezachránil.
9 183 bodů
2
Ve spoustě ohledech neskutečné popíchnutí po úvodním filmu.. Ale je to tak ohrané! Nebavil jsem se, ba jsem se i nudil, ta stopáž je přepal vzhledem k šablonovitému ději. Působí to na mě lacině a fakt jako snaha naprosto vysát, co jde.. Nicméně děkuji za Emmičku, kterou rád vidím ve všem. 25%
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
8.5
Nikoli revoluce, ale evoluce. Duo Craven / Williamson se vrací v plné síle a servírují dost možná druhý nejlepší díl série. Ohromné množství odkazů a chytrých žánrových odboček, bezpočet vypointovaných dialogů, skvěle rozehraná (a dokonale logická!) hra na vraha a k tomu dravá režie, kterou sedmdesátiletý Craven ukazuje záda všem mladým snaživým klipařům. Vřískot 4 je nejlepší ukázkou toho, jak vypadá perfektní žánrový film, pokud mu scénář napíše znalec, který jim žije. Pro neznalé lehký nadprůměr, pro zkušené na hranici filmového orgasmu.
Matli
Matli
8 300 bodů
6
O maličko lepší než trojka, ale stále si Vřískot jede svojí lajnu průměrnosti, ono to ani jinak nejde. Je fajn, že tam jsou i po takové době stejní herci + dost známých seriálových herců. A vraha jsem uhodl na začátku jen z poloviny :-) 62%
kedl
kedl
6 380 bodů
7.5
Nejedná se o špatný film..ale je tu pár neligickej věcí..ku příkladu, že šerif Dewey se nedozáže trefit do Ghostface i když ho má v podstatě na mušce, ale u takových filmů to tak hold bejvá, že policisté jsou dost neschopní viz policajti v autě. Jejich narážky na Willise, taky nic moc hlavně od toho černocha, kterýmu projel celý nůž lebkou a on si v pohodě hodí vtípek. :-D