Recenze filmu Hugo a jeho velký objev

72%

Komentáře a recenze 88

Dle počtu bodů
Rokle
Rokle
6 559 bodů
6
Jakoby se chtěl Martin Scorsese rozloučit s filmem jako takovým a toužil položit odkaz současným i budoucím filmařům. Nejlepší záběr je hned na začátku, kdy kamera proletí vlakovým nádražím a ukáže krásu celé Paříže (vzpomínka na Ratatouille). Obrázky jsou vůbec hezké a v 3D ještě více vynikne ono prostředí, ve kterém Hugo žije. Jenže pro mě hezké pouze naoko, nikoliv uvnitř. Celou dobu se mi to nedostalo pod kůži, působilo to na mě chladně a upřímně ten jeden hudební motiv (který je dokola opakován) mi docela vadil. To vážně Howard Shore nenašel nic jiného? Z hereckého obsazení jsem měl nejlepší pocit z Chlöe Moretz. Pokud budu hledat krásný filmový odkaz, pustím si znovu Burtonova Eda Wooda.
Janíček
Janíček
6 520 bodů
8
Miestami zdlhavé a nudné.Ale 3D efekty boli velmi podarené a každa jedna výprava do sveta filmu bola čarovná.Asa Butterfield má pred sebou veľku budúcnosť.
kedl
kedl
6 380 bodů
7
Hugo, aneb Scorseseho vyznání kinematografii. Asa (nadějná vycházející hvězda) a ten jeho kukuč mě prostě dostal.
kubas369
6 317 bodů
8
Kouzelné. Co by jsme vlastně byly nebýt našich snů?
harrycane
harrycane
5 126 bodů
4
Tak toto je ten film, ktorý ukradol Oskara Harrymu Potterovi za vizuálne efekty? No efektami ma moc neohúril. Najväčší problém je, že ma neohúril ničím. Myšlienka filmu je síce zaujímavá, ale to spracovanie je skrátka nuda. Pri 2 hodinovej stopáži to stráca akékoľvek tempo. Postavy si ma tiež nevedeli získať. Jedine, čo ma ako-tak zaujalo bolo Méliesove spomínanie.
blazma
blazma
4 928 bodů
6
Film je to strašně fajn, příjemná rodinná podívaná a vlastně to nemusí být jen rodinný film. Jenže mi nejde do hlavy pár věcí. Proč sakra ten kluk neřekl, že ty zápisky jsou od jeho taťky. Nebo snad bylo úplně jasné, že když měla klíč a stejné obrázky, popřípadě ten robot napsal jméno toho chlápka, že asi bude jeho :D vždyť věděl, že ho získal z muzea a prostě nic. Nikomu to nedošlo. U těch dětí to možná chápu, ikdyž i ti byli dost chytří, aby na to přišli. Jenže ten týpek? fakt jim nedošlo, že asi má toho robota ten kluk :D no pro ten příběh to bylo fajn, pro logiku mi to moc nesedělo :D
petra-satkova
4 740 bodů
10
Ponaučení? Nikdy nedat na dojem prvního traileru, kdyby mi někdo řekl, že za pár měsíců budu odcházet z kina se slzami v očích, neuvěřím. Jsem moc ráda, že jsem nakonec své předsudky překonala a v tom kině jsem byla, protože mě čekal neobyčejný filmový zážitek. Hugo rozhodně není film pro děti (což si naštěstí uvědomili i distributoři a film si tak můžeme užít v originále s titulky). Já beru Huga jako nejkrásnější dárek těm, kteří vznik filmu považují za jeden z nejúžasnějších vynálezů lidstva a kteří film považují za umění. Ve filmu ani tak nejde o příběh, nejdůležitější je tady především ta láska k filmu, kterou Scorsese vložil do každého záběru. Už úvodní sekvence mě dojala neskutečným způsobem. Scorsese natočil tu nejlepší možnou poctu počátkům filmu a muži, který má velký podíl na tom, že je film takový, jaký ho známe dnes. Hugo v žádném případě není dokonalý film, například postava hlídače mi vyloženě vadila, Cohena já prostě nesnesu asi nikde a taky si myslím, že kdyby tady ta postava vůbec nebyla, nic by se nestalo. Jenže já si tu pátou hvězdu neodpustím, protože je zde hned několik scén, na které bych se mohla dívat znovu a znovu a protože jsem Huga doopravdy procítila. Po vizuální stránce je film úchvatný a to samé se dá říct i o hudbě.
jaro.mir.mara
4 542 bodů
6
Nevim. Potácel jsem se mezi vzájemně dost protichůdnými vjemy. První minutky na téma 'vraťte mi deník,' mě urputně ničily. Provedením jsem vlastně sledoval herní adventuru, bez možnosti interakce (jestli pak Scorsese hrál Syberii?). Postavy se pohybovaly často uměle a startovaly své monology způsobem... automatonským. Pravidelně rozčílen nějakým tím filmově teatrálním prohlášením jsem ale nemohl nevnímat úžasnou osobitost překrásně fantaskního světa Huga Cabreta (který mi byl jako herec snad nejprotivnější) a péči a lásku, se kterou byl formulován sebemenší detail odkazující na kořeny kinematografie a způsob, jakým nám Scorsese předkládal svou vizi světa z úhlu pohledu dětí - dospělí byli tajemní, jejich autorita těžce zpochybnitelná a motivy jednání neuchopitelné. Často byli zabíráni z podhledu - vlastně stejně jako celý svět, z výšky malého chlapce. Věřím, že i to, co mě na Hugovi štvalo, byly projevy zamýšlené, cíleně dětské. Jen je otázka, jak moc se svou dospěláckou vizí dětského chápání Scorsese jejich světu opravdu přiblížil... Viděl jsem film, který pro svého autora musel být velice osobním. Viděl jsem ho ale v rozpacích a jaksi z odtažité dáli.
VitvarJane
VitvarJane
4 487 bodů
8.5
Hugo a jeho velký objev, asi nejočekávanější film tohoto roku, který ale velmi překvapil svou jednoduchostí a zároveň složitostí. Tento film je velmi krásný a ukázal nám, čeho všeho je schopný kluk kvůli svému otci. Film je nádherně zpracovaný a efekty jsou vlastně nezapomenutelné...
Dr.film_
Dr.film_
4 472 bodů
8
Pestrobarevná filmografie Martina Scorseseho dosud postrádala ryze srdcovou záležitost. Svou lásku ke kinematografii, tak zhmotňuje prostřednictvím adaptace knihy Briana Selznicka The Invention of Hugo Cabret. K prvotnímu pocitu udivení, který v raných dobách kinematografie v lidech vzbuzovala, se tak paradoxně dostáváme skrze nejmodernější filmařské postupy. Stereoskopické nasnímáni (údajně až organického rázu), neuvěřitelná dynamika obrazu, až po „oživení“ samotného automatona – Scorsese, tak servíruje jednu vizuální nádheru za druhou. I samotné nádraží vyřazuje půvab vánočního melodramatu. První polovina snímku má industriální nádech a je celkově odtažitá. Scorsese jede až s akademickou přesností (plejáda figurek z nádraží má divadelní rétoriku), ale postavy postrádají hloubku. Po odkrytí identity jedné z postav se druhá polovina filmu přehoupne do takřka edukativního vyprávění o kinematografickém zázraku na začátku dvacátého století. Scorseseho exkurze, kdy dříve kouzelník, ale později filmař Georges Méliès natáčí Cestu na měsíc nebo pohled do Mélièsova studia při natáčení zmiňovaného snímku se Scorsesemu povedl na jedničku. Má to půvab, kouzlo, všechno … jednoznačně vrchol filmu. Hugo není životopisným filmem o Mélièsovi, ale o radosti z vytváření fiktivních světů a pohledu do stříbrného plátna.

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.