86%

Komentáře a recenze 53

pitryx
pitryx
1 262 bodů
9
Pan Lipský prostě umí. Toto je zase jedno z jeho mistrovských počinů, který baví snad celé generace. Bohužel je škoda, že scéna s vysvětlením toho vzkazu je tak hloupě ustřižená. Myslím v té ředitelně či sborovně. Těšil jsem se, jak se budou všichni tvářit a ono nic. Pan Sovák řekne, že ten papírek vidí prvně v životě a střih. No není to škoda? Taková nahrávka na smeč! Takže musím odečíst deset procent.
Ciiiri
Ciiiri
949 bodů
8
Skvělá česká komedie. Pobaví i poučí. :-)
RoCo
RoCo
866 bodů
10
Neskutečná klasika českého humoru! Tento film by neměl mít jiné hodnocení než 100%. Viděl jsem ho mnohokrát, ale ještě mnohokrát se k němu vrátím. Je prostě nestárnoucí! Miliony hlášek, které používám dodnes a které zná snad každý - žádný jiný film jich tolik neměl.... Jakés takés srovnání snesou pouze Pelíšky a Černí baroni.
Hoptimista
Hoptimista
800 bodů
10
Hvězdně obsazenou českou komedii si vzali na starost, a scénář zpracovali dva, nebojím se říct, legendární Cimrmani – Ladislav Smoljak a Zdeněk Svěrák. Což už o něčem svědčí :). Sami si v seriálu zahráli, avšak pouze vedlejší role otravných studentů – Tučka (Ladislav Smoljak) a Šlajse (Zdeněk Svěrák). Promluvy postav jsou věcné a vtipné. Už jen mimická výrazovost dává filmu ten správný šmrnc. Jiří Sovák předvedl opravdu neskutečný herecký výkon. I já sám jsem byl překvapen kolik notoricky známých hlášek pochází z úst Jiřího Kroupy. Spolu s dalšími, elegantně lehkými a humornými postavami jako je například: Plha, Hujer nebo Profesor Hrbolek, pak snímek tvoří základy českého filmu. Film nasadil laťku velmi vysoko a novodobé komedie ho rozhodně nepředčí, nebojím se říct, že se jedná o možná nejlepší komedii české kinematografie. Oldřich Lipský byl neuvěřitelný a dodnes mu patří velký dík za to, co pro náš český film udělal.
Milena107
729 bodů
9
Ten film prostě miluju! Velmi jednoduché, když mé poslední dítě se jmenuje právě Mareček. Rádi si připomínáme všechny zdařilé hlášky, které v našich hlavách zdomácněly. Výkony herců Sováka, Lohniského, Janžurové, Kemra, Svěráka či Smoljaka jsou nezapomenutelné. I po letech se znovu a znovu člověk rád podívá a zasměje.
mikewin
mikewin
569 bodů
10
Táto české komedii nelze dát jiné ohodnocení než 100%. Hlášky z filmu jsou používány dnes a denně a jen negramota by nevěděl o co jde, když se řekne Hujer nebo Kroupa. Sejdeme se na hřbitově.... pane profesore, už je čas.... Jede, ale neseje. To je u secího stroje vada dosti podstatná.... Hujere u nás se chodí do práce na první pokus .... Prostě nej
Kašpárek
Kašpárek
507 bodů
7.5
Ikdyž už pro mě stárne, uznávám, že se hlášky z tohoto filmu zaslouženě staly legendárními. Účinkování ve večerní škole je skvělé. Plejáda skvělých herců a výborný scénář táhnou film nahoru a udělali z něj klasiku.
pateta
461 bodů
Další z klenotů českého filmu! Nestárnoucí smoljakovsko-svěrákovská poetika korunovaná hereckým mistrovstvím zejména Jiřího Sováka se synem Jiřím Schmitzrem a neméně slavnými dalšími herci.Téma filmu, sice poplatné tehdejší době utvořili autoři v nesmrtelnou legraci .
byland
309 bodů
10