Top kina ČR: Džob závodí s Bradem Pittem o první místo. Velký vlastenecký výlet nezaujal
Džob | Continental Film
Nejúspěšnější novinkou minulého týdne se stal hojně diskutovaný dokument Velký vlastenecký výlet, jehož byla v minulých dnech plná média i diskuze na sociálních sítích. Kina se ovšem tolik neplnila, Velký vlastenecký výlet startuje až na 9. místě žebříčku návštěvnosti s pouhými 5 tisíci diváky. To je na žánr dokumentu spíše standardní číslo, vzhledem k mediálnímu pokrytí se však očekával nejspíš větší zájem. Nyní se ovšem přesuneme k pětici nejnavštěvovanějších filmů uplynulého víkendu.
Tržby 1 milion 359 tisíc Kč / návštěvnost 6 297 diváků / 78 kin
Na pátou pozici nám klesla nová Bláznivá střela, z níž se evidentně žádná trvalka nestane. Pokles o 40 % značí, že většina zájemců na parodii vyrazila během prvního víkendu a větší paseku snímek u nás nenadělá. Celkově ho zatím vidělo 22 tisíc a horko těžko se bude dobelhávat i k 50 tisícům návštěvníků.
Tržby 1 milion 282 tisíc Kč / návštěvnost 6 874 diváků / 81 kin
S blížícím se koncem letních prázdnin se vrací děti z táborů a dovolených a čím dál více vyráží s rodiči do kina. Vidět je to na návštěvnosti druhých Zlounů, kteří po několika rapidních mezivíkendových poklesech konečně stabilizovali svá čísla a přilákali nové diváky. Na hit už to ale stačit nebude, s celkovou návštěvností 64 tisíc diváků se prozatím ani nepřibližují výsledku prvního dílu a zůstávají za očekáváním.
Tržby 2 miliony 064 tisíc Kč / návštěvnost 9 482 diváků / 53 kin
Na třetí místo se sympaticky posunula výborná Hodina zmizení, která potvrzuje status srpnové trvalky. Ani tentokrát v návštěvnosti prakticky neklesla a přidává dalších 9 tisíc návštěvníků. Tady se pozitivní šeptanda projevuje naplno a zdá se, že vyšvihne Hodinu zmizení u nás mezi nejúspěšnější horory roku. Prozatím se u ní vyděsilo 41 tisíc diváků, při současném tempu se může dostat klidně i k 70 tisícům.
Hodina zmizení: 2. trailer | Vertical Entertainment
Tržby 2 miliony 480 tisíc Kč / návštěvnost 11 204 diváků / 76 kin
Na prvních dvou místech nám došlo k velmi těsnému souboji o „zlato,“ který bude pokračovat i následující týden. Matador žebříčku F1 totiž stále nepolevuje na tempu, návštěvnost mezi víkendy prakticky neklesá, a tak je díky tomu na dostřel českému hitu, jenž o diváky přeci jen přichází rychleji. Z F1 se zkrátka vyklubala filmová událost léta, na niž diváci chodí opakovaně a neublížil jí ani příchod na placené streamovací vody Applu. Dalších čerstvých 11 tisíc diváků navíc znamená, že se Brad Pitt stále nemusí vzdávat snu o půl milionu diváků v tuzemských kinech. Zatím jich nastřádal 437 tisíc.
Tržby 2 miliony 690 tisíc Kč / návštěvnost 12 774 diváků / 97 kin
První místo tak stále urputně drží Džob, v němž rodina Vorlů završuje svou gymplovskou trilogii. Ani český hit nevyklízí pozice extra rychle, mezivíkendový pokles o 30 % je stále velmi solidní a s tímto tempem si počin dojde aspoň pro 250 tisíc diváků (aktuálně jich má 213 tisíc). Akorát je jeho hlavním konkurentem megahit, který neklesá prakticky vůbec. Je tedy možné, že už příští Džob po čtyřech týdnech o první pozici přijde. Úspěch filmu to ale nijak nesnižuje.