Top kina ČR: F1 ujelo veškeré konkurenci. Jak vycvičit draka stále neztrácí na síle

Top kina ČR: F1 ujelo veškeré konkurenci. Jak vycvičit draka stále neztrácí na síle
F1 s Bradem Pittem | Apple TV

5. místo

Elio
Elio
  • Disney+
  • iTunes
  • Rakuten
  • +1
64%
Tržby 1 milion 272 tisíc Kč / návštěvnost 7 409 diváků / 166 kin
Předání vysvědčení pomohlo samozřejmě hlavně animákům a rodinným počinům, mezivíkendově si polepšily v podstatě všechny velké tituly. Týká se to i obřího propadáku Elio, jedné z nejméně navštěvovaných pixarovek vůbec. Minulý start s 6 tisíci diváky byl vysloveně tristní, tentokrát si proto animák aspoň mírně napravuje reputaci a mezi víkendy si o pár procent polepšil. I kdyby se díky tomu stala z Elia nenápadná trvalka, stále tu není příliš důvodů k radosti. Snímek vidělo zatím pouhých 17 tisíc diváků, což je na jeden z největších animáků roku opravdu slabé číslo a i přes nízké propady bude mít pixarovka co dělat, aby překonala aspoň hranici 50 tisíc návštěvníků.
Elio: finální trailer | Falcon

4. místo

28 let poté
28 let poté
  • iTunes
  • KVIFF TV
  • Rakuten
  • +1
72%
Tržby 1 milion 665 tisíc Kč / návštěvnost 7 889 diváků / 68 kin
Největší propady v žebříčku zaznamenal hororový experiment od Dannyho Boylea. Dalo se to ovšem trochu čekat. Nejenže zájem o tyto žánrovky opadá rychleji, ale navíc ne každému sedne dravý a neotřelý tvůrčí styl. Ohlasy jsou tak poměrně rozporuplné a ne každý se na tuto hravou podívanou hrne. Mezivíkendové propady o 47 % to bohužel jen dokazují.
28 let poté: 2. trailer | Falcon

3. místo

Lilo & Stitch
Lilo & Stitch
  • Disney+
  • iTunes
  • Rakuten
  • +1
75%
Tržby 3 miliony 112 tisíc Kč / návštěvnost 18 731 diváků / 116 kin
Na počátku letních prázdnin nejvíce vydělala disneyovka Lilo & Stitch. Návštěvnost mezi víkendy stoupla více než o polovinu a je vidět, že tahle nepravděpodobná dvojice kamarádů diváky pořád baví. Neskutečnou výdrž si totiž snímek drží po celém světě, díky čemuž už brzy nejspíš překoná hranici miliardy dolarů, což se letos ještě žádnému filmu nepodařilo. Tuzemské výsledky jsou sice skromnější, díky novému nakopnutí by se však měla tato předělávka hravě přehoupnout přes hranici 300 tisíc diváků. Aktuálně jich přepočítává 276 tisíc.
Lilo & Stitch: trailer | Falcon

2. místo

Jak vycvičit draka
Jak vycvičit draka
  • iTunes
  • Rakuten
  • SWEET.TV
82%
 Tržby 5 milionů 770 tisíc Kč / návštěvnost 31 851 diváků / 168 kin
Skvělou výdrž vykazuje i další hraná předělávka slavného animáku – Jak vycvičit draka. Ta si zapsala o trochu slabší start, než se očekávalo, od té doby ovšem návštěvnost snímku nijak výrazněji neklesla a dále se v podstatě drží na svém. Uplynulý víkend si také mírně polepšila a stále s víkendovou návštěvností neklesla pod 30 tisíc diváků. Celkově už na Bezzubku zašlo přes 140 tisíc rodin s dětmi a míří se sebevědomě ke dvěma stovkám. Lilo & Stitch tuhle pomyslnou bitvu asi vyhrají, i přesto se však nemají draci za co stydět.
Jak vycvičit draka: trailer | CinemArt

1.  místo
F1
F1
  • iTunes
  • Rakuten
84%
Tržby 15 milionů 548 tisíc Kč / návštěvnost 73 978 diváků / 232 kin
Na prvním místě se dle očekávání umístil blockbuster F1. Nástup formulí do kin byl však poměrně enormní. Start s necelými 74 tisíci diváky možná ještě předčil očekávání a ukazuje, že i u nás se formule těší velké popularitě. Snímek navíc nabírá na sociálních sítích velmi pozitivní reakce a šeptandu, podle níž se jedná o událost, kterou je nutné vidět v kině na co největším plátně. I to by mohlo hitu s Bradem Pittem pomoci k velké výdrži. Nabízí se pak srovnání s druhým Top Gunem od stejného tvůrčího týmu a s podobně nadšeným diváckým přijetím. Ten odstartoval v tuzemských kinech s 88 tisíci návštěvníky a finišoval daleko za 800 tisíci. I kdyby F1 dosáhla jen na polovinu celkových čísel, pořád se bude jednat o ohromný úspěch. Důležité ale bude, jak se vypořádá s blížící se konkurencí v podobě nového Jurského světa a Supermana.
F1: finální trailer | Vertical Entertainment
Aktuální program českých kin naleznete zde.
Zdroje: Unie filmových distributorů, Kinomaniak