Recenze: Noc Hrůzy

Recenze: Noc Hrůzy
Noc hrůzy (2011) | DreamWorks
Colin Farrell, Anton Yelchin
Noc hrůzy | DreamWorks
Charley (Anton Yelchin) je středoškolský školák, jež bydlí s mámou v Las Vegas. Do domu vedle nich se přistěhuje hezoun Jerry (Collin Farrell). To by nebylo nic neobvyklého, kdyby Charleyho kamarád Ed nedošel podezření, že Jerry je upír. Charley mu zprvu nevěří, ale postupem času odhaluje, že na tom možná něco bude…
Děj Noci hrůzy zní jako míšenec Disturbie a Bladea, ale věřte tomu, že film nedosahuje kvalit ani jednoho ze zmíněných (velmi povedených) snímků. Ze všeho nejdříve se přiznávám, že jsem originálem nedotčen, takže jsem vůbec nevěděl, co mám od filmu čekat. Trailer přinejmenším sliboval pohodovou, popcornovou jízdu. Výsledek se tomu bohužel ani nepřiblížil.

Prvním problémem Noci hrůzy je, že režisér spolehlivě udržuje nulové napětí a první polovinu dost nudí. V druhé sice dojem vylepší akčními scénami, ale poměrně dobrý pocit z dynamičtější podívané zase zničí stupidním koncem.
Colin Farrell
Noc hrůzy (2011) | DreamWorks
Ani od dialogů moc nečekejte. Garantuji vám, že častokrát budete vědět, co daná postava řekne ještě dříve, než to vysloví. Hlavní hrdina je nesympatický a chová se naprosto nelogicky. Za vše mluví scéna, kdy se mu nabízí (na něho až příliš hezká přítelkyně) a on raději kouká z okna na sousedův dům, kde se nic neděje. Další nefunkční volžkou je David Tennant, jehož Peter Vincent měl být očividně zábavný, ale je pouze trapný. Žánrovkou nálepku "komedie" proto berte s velkou rezervou.
Celý film si zaslouží pozornost kvůli jedné jediné věci: charismatu Collina Farrella. Jenže i když Collin hraje skvěle, není ve filmu pořád, tudíž sám celý snímek neutáhne a konstrukce padá. Noc Hrůzy je tuctovým hororem pro náctileté, jež nezajímá, jestli je scénář předvídatelný či plný klišé, ale kteří se chtějí v partě pobavit nad tuctovou vyvražďovanou. A to prostě nestačí.
Hodnocení: 45%