Recenze: V pasti - jaký je nejúspěšnější film Netflixu?

Bird Box | Netflix
V pasti
Bird Box | Netflix
V prvé řadě je nutno říci, že je Bullock v hlavní roli přímo fantastická. Není se čemu divit, že do filmu investovala tolik energie a zaštítila ho nejen herecky, ale i produkčně. Její postava má zdaleka nejlepší drobnokresbu, není prvoplánovitě vyvíjená, pojí se v ní síla i zranitelnost. Bojovná Malorie jednoznačně patří mezi nejzajímavější postavy, jaké kdy hrála.
Současně se sluší zkraje dodat, že srovnávání s Tichým místem není úplně přesné. Papírově se mohou zdát filmy ze stejného těsta - svět, kde nesmí hrdinové kvůli monstrům vydat ani hlásku, střídá kulisa, kde smrt přichází s tím, pokud tajemného nepřítele uvidíme. V jednoduché rovnici se tedy může zdát, že sluch pouze vystřídal zrak. V jádru jsou ale filmy dost odlišné.

V pasti
Zatímco Tiché místo má pojetím blíže ke klasickým hororům (postavy jsou v neustálém ohrožení), V pasti je klasický post-apokalyptický film, kde jsou ohrožujícím prvkem nejen neznámá stvoření, ale i lidé jako takoví. Jakmile se ale dostaneme do uzavřeného prostředí, jsme izolování a chráněni. Tím se V pasti více blíží filmům alá Šílený Max než hře na schovávanou s bubákem v domě (o čem je Tiché místo od první do poslední minuty).
V pasti
V pasti | Netflix
Filmařsky bezpochybná je úvodní třetina nastalého chaosu. Není sice tak vynalézavá, jako rozdání karet v Shyamalanově Stalo se (ano, vím, celkově to není moc dobrý film, ale počáteční smršť sebevražd je opravdu působivá), její intenzita je každopádně dech beroucí a okamžitě vtáhne do děje. Poté přijde očekávané zpomalení a tady už začne V pasti v rámci vývoje drhnout.
Nejde ani tak o chování postav, které jednají (v rámci možností) logicky. Problém je se samotnou strukturou, jež postrádá prvek překvapení. Knižní předlohu neznám, ale film se drží vyšlapaných cestiček a pokud má divák něco nakoukáno, bez větších obtíží bude odhadovat výsledek jednotlivých scén (a to včetně toho, jaká postavy se postarají o zkomplikovaní situací).
Navzdory dějové schématičnosti je V pasti atmosférickou podívanou se silnými výkony a několika efektními scénami. S největší pravděpodobnosti nepůjde o kousek, k němuž se budete vracet, zhlédnutí ale litovat nebudete. Už pro Bullock, která do své postavy opravdu vložila maximum úsilí.
Hodnocení: 60%