V pasti

73%
V pasti

Malorie (Sandra Bullock) a její dvě děti se snaží přežít ve světě, který ovládla tajemná síla. Ta způsobuje, že se lidem zhmotňují jejich nejhorší noční můry a to vede k masovým sebevraždám. Jak se před neznámým nebezpečím ubránit? S páskou přes oči.

Recenze: V pasti

Kinobox.cz
60%

Navzdory dějové schématičnosti je Bird Box atmosférickou podívanou se silnými výkony a několika efektními scénami. S největší pravděpodobnosti nepůjde o kousek, k němuž se budete vracet, zhlédnutí ale litovat nebudete. Už pro Bullock, která do své postavy opravdu vložila maximum úsilí.

47 083 bodů
7.5
Bird box se ocitl v nezáviděníhodné situaci. Ačkoli vychází z knižní předlohy,tak se ve světě filmu objevil až po Tichém místu a to je kámen úrazu. Náměty jsou si tak podobné,že se logicky nejde vyhnout porovnávání. Pro mne osobně je Tiché místo o stupeň lepší a to i díky zvolené délce. Bird box během dvou hodin nedokáže naplno zabavit diváka a místy mi to přišlo nudné. Chování postav je místy nelogické,ale nad tím jsem ochoten přivřít oči. Ten pocit neznáma funguje dobře a drží tak diváka v napětí. Divák tak vlastně vůbec netuší proti čemu zde vlastně stojí. Tohle je plus,protože Tiché místo karty vyloží na stůl příliš brzy a drží se v hororové rovině. Sandra v hlavní roli výborná a Malkovich jí dobře doplňuje. Pro mne neznámá Bier na postu režisérky dovedla výbornou práci a na její další práci si rád počkám.
28 305 bodů
8
Další filmový zářez na poli apokalyptických snímků, tentokrát překvapivě se Sandrou Bullock v hlavní roli. "Bude to drsné," říká Malorie právě s tváří Sandry na samém začátku příběhu a dívá se do kamery, jako by mluvila přímo k nám. Snímek je natočen na základě knihy autora Joshe Malermana vydaného v roce 2014, kterého kritika označila jako nového Stephena Kinga. Lidstvo napadla neznámá síla a to zvláštním způsobem. Stačí se přirozeně jen dívat a dotyčný je z ničeho nic svoji vlastní vůlí donucen k sebevraždě. Příběh obsahuje dvě dějové linky. Samotný počátek a průběh paranormálního napadání lidstva a pokus o záchranu sebe a dvou dětí. Se zavázanýma očima. A právě to nám umožňuje vidět současné dětí s pohledem na to budoucí, kde se hodně hraje s myšlenkou agorafobie. Napětí bohužel poněkud pokulhává, ale svou průměrností dějově, občas vypadající zkratkovitě, vyznívá nenáročně a vlastně i odpočinkově. Až finálová scéna krapet divácké nervy podráždí a pro větší prožitek nelze nedoporučit představu být v jejich kůži. O atraktivní film se vcelku jedná, i když se žádné překvapení nekoná. Postupné odkrývání záhady, proč samotná žena s dvěma dětmi pluje se zavázanýma očima na člunu po řece, kde hrozí nebezpečné peřeje a ve finále jak to nakonec celé dopadne, byl dobrý tah. Vyvolaná zvědavost o co jde tak nutí diváka sledovat snímek až do konce. Takže hromada strachu, sem tam nějaký ten emocionální prvek a dramatičnost. Snímek celkově nadšení nevyvolá, ale určitě za shlédnutí stojí.
22 268 bodů
6
Byly doby, kdy jsem měl tyhle popcornové high concept horory, které táhne snadno pochopitený gimmick, rád. Dokonce jsem byl zklamaný, když se žádný ve filmu neobjevil. Nevím, jestli se změnily filmy, nebo já, ale dneska to vidím spíš jako riziko. Bird Box je krásná ukázka proč. V tom filmu se není čeho bát, vůbec není točený stylem, který by měl budovat děs nebo napětí, jde být jen zvědavý, jak se ten gimmick využije (a ne že by to tady bylo rozpracováno zvlášť dobře. Na co slepota, když může hrdinka v potřebných chvílích se zavázanýma očima bez problému běhat po lese?) Prostě je to jen sranda, která pořádně neprozkoumává žádné možnosti média, jenom naplňuje ústřední nápad. Časové skoky jsou naprosto samoúčelné a vyprávění spíš škodí, místo rozvádění motivů jsou vhazovány nové postavy vždycky, když už to začíná být nuda. Bird Box je přesně ten typ filmu, po kterém teenageři běhají po ulici s šátkem přes hlavu a Netflix musí vydávat prohlášení, ať to nedělají. Dobrá záminka pro fanfic a creepypasty, ale nevím, jak z toho jde nevyrůst. Protože jde přece jenom o film, který v každém okamžiku vypadá přesně tak, jak si ho představujete, když slyšíte námět. Chápu, že tenhle typ zábavy je třeba pro mnohé příjemný a uklidňující, ale mně to přijde zvlášť u hororů jako velká chyba.

Dodatečné informace

Původní název:
Bird Box (více)