Překoná režisér nejděsivějšího hororu sám sebe? Trailer na Černý telefon 2 by vyděsil i Freddyho Kruegera
Černý telefon 2 | CinemArt
Vyšinutý Grabber (Hawke) před čtyřmi lety unesl v černé dodávce na předměstí zmítaném obavami také třináctiletého Finna (Mason Thames). Chlapce uzavřel ve sklepní místnosti, vybavené pouze kavalcem a telefonem, jehož prostřednictvím mohl komunikovat s vrahovými minulými oběťmi. Derrickson, jenž celou generaci diváků vystrašil hororem Sinister s duchařskými a snuff prvky, první díl považuje „spíš za nadpřirozený thriller než horor,“ jak zmínil v létě při rozhovoru s Collider.
„Vždycky jsem to tak vnímal. Je označován za horor hlavně kvůli některým extrémním prvkům, které obsahuje. Ale když natočíte jakýkoli středoškolský horor, je tu určitá očekávaná míra, že uspokojí diváckou touhu po intenzivnějším, vygradovanějším hororu. Takže tento film je explicitnější. Je násilnější. Je krvavější. Je v něm určitá drsnost a extrémnost, které jdou dál než v prvním díle. Tohle je rozhodně horor,“ pokračoval na adresu pokračování, v němž mladí hrdinové dospívají v osidlech traumatického snu.
Černý telefon 2: 2. trailer | CinemArt
Grabber jakožto krystalicky čisté zlo totiž na místě dřívějšího neštěstí nalezl způsob, jak ošálit samotnou smrt, čímž žánr názorně přechýlil k čistšímu hororu. A navíc našel způsob, jak k sobě znovu přivinout Finna i jeho sestru Gwen (Madeleine McGraw), kterou přepadávají vize pronásledovaných a mrtvých chlapců. Také tato upoutávka přitom stojí na kontrastu mezi obrazovými formáty a Derrickson rozštěpuje realitu s odkazem na Sinistera, který přikoval do sedaček promítanými „home videi“.
V rozostřených záběrech útočí novodobý Freddy Krueger, proti němuž v naší čisté realitě bojovat nelze. Střetnutí s nadpřirozeným zlem v kanonickém žánrovém prostředí si tak zřejmě vyžádá drastická rituální řešení a Derrickson s pravidelným spoluautorem C. Robertem Cargillem mají spoustu možností, jak původní povídku Joea Hilla rozvinout. Film dostal nepřístupný rating R a bude druhým režisérovým letošním počinem po sci-fi hororu Roklina od Apple TV+.