Tvůrce Parazita se po zabíjení Pattinsona fanouškům znovu zavděčí. Chystá horor z metra
Mickey 17 | Warner Bros.
Bong ale nejprve musí dokončit svůj autorský animovaný projekt o hlubokomořských stvůrách, jejichž podvodní oáza je v ohrožení. Režisér pro tento nejdražší korejský animák s rozpočtem 52 milionů dolarů sám nakreslil storyboardy a produkce započala v létě. O celosvětovou distribuci se postará studio Sony Pictures a zjevně se můžeme těšit na unikátní formát s doposud utajovaným příběhem.
Režisér a scenárista si ostatně na překvapení potrpí. Všechny jeho filmy včetně Mutanta ohýbají žánrové standardy a vydávají se nepředvídatelnými cestičkami na zdánlivě neadekvátních výkyvech nálad. Často se také odehrávají v izolovaných lokacích, což má být případ Bongova následného, snad i životního hraného projektu. Bong se pro MBC Korea svěřil, že se chystá realizovat akční horor z podzemí korejské metropole, o němž přemýšlí dobrých 24 let. Popsal dokonce prvních devadesát vteřin, jež si představuje velmi kineticky. „Běžíme podzemní částí metra. Ve vedlejším vagónu jsou lidé ve stejném oblečení a začínají přecházet k nám. Běžíme. Čím dál víc lidí se k nám začíná přidávat.“
Čtvrtstoletí starý koncept by dnes přirozeně doputoval do kulturního prostředí, z něhož plodně vyklíčili tematičtí spřízněnci po vzoru videoher Metro, založených na knižním díle Dmitrije Gluchovského, nebo filmů jako Revizoři a Vlak do Pusanu – ten se sice neodehrával v metru, ale zombie horor ve vlakové soupravě rozhodně splnil požadavky akčního hororu v omezeném prostoru. Jak ale známe Bonga, výherce Zlaté palmy z Cannes za Parazita se s následováním jakýchkoli existujících formulí nespokojí.
Na jeho nový snímek po oscarovém triumfu jsme museli čekat dlouhých šest let a nyní nás může těšit, že věci se hýbou kupředu mnohem rychleji. Svou roli jistě sehraje i přijetí Mickeyho 17, jehož první kritici chválí, ale nákladná sci-fi s Robertem Pattinsonem v rolích soustavně umírajících klonů si na sebe bude vydělávat složitě. Bong se ale očividně stahuje zpět do korejského zázemí, kde vyprodukoval většinu svých světově uznávaných děl včetně mysteriózního dramatu Matka.