Recenze: Umbrella Academy - Rodina ztroskotanců, světová apokalypsa a humor. Tenhle seriál nemá konkurenci

The Umbrella Academy | Netflix
Partu takových ztroskotanců, jako jsou Vanya, Luther, Diego, Čtyřka, Klaus a Allison vskutku pohledat, nejnormálnější je snad jen Ben a ten je mrtvý! Ale pojďme hezky popořadě.
Seriál Umbrella Academy vznikl na základě stejnojmenné komiksové série od Gerarda Waye a Gabriela Bá. Strůjcem všeho je sir Reginald Hargreeves, záhadný muž s monoklem, který se jednoho dne rozhodne adoptovat 7 ze 43 dětí, které se narodily 1. dubna 1989 ženám po celém světě bez toho, aniž by předtím vykazovaly jakékoli známky těhotenství. A měl k tomu dobrý důvod, všechny děti jsou obdařeny mimořádnými schopnostmi. Svých sedm dětí označí pořadovými čísly, se jmény se ani neobtěžuje, za matku jim pořídí vyspělého robota a od rána je každý den trénuje jako superhrdiny, kteří mají být připravení na všechno. Jenže jaksi během toho všeho zapomněl na to, že jsou to stále děti a lidské bytosti, které touží po obyčejném životě a emocích. Není tedy divu, že Umbrella Academy, jak skupinu svých dětí nazval se záhy rozpadne, děti opustí domov a žijí své dysfunkční životy co nejdále od něj i domu, kde vyrostly. Každý má své problémy a démony, kterým musí čelit. Do společného domu je přivede až otcova smrt. Tehdy se také od roky nezvěstného bratra Pětky dozví o blížící se apokalypse světa, kterou se pokusí zastavit. Jelikož jsou ale členové této rodiny totálně mimo, ostatně jména mají jen díky matce - robotovi, která jim je vymyslela a o jakékoli spolupráci nemají ani potuchy, je jasné, že to jinak než katastrofou skončit nemůže...
The Umbrella Academy
The Umbrella Academy | Netflix
V současné chvíli mají diváci k dispozici dvě řady seriálu, z nichž se každá odehrává v jiné časové ose, ale paradoxně řeší to samé - zničení světa a pokaždé za to mohou sourozenci Hargreevesovi. Nebo spíše jejich otec, který je vychoval a vycvičil tak dokonale, že v tom totálně selhal.
Přesto je na seriálu úžasné sledovat posun jednotlivých postav od ukňouraných a ublížených dětí po dospělé jedince, kteří si začínají uvědomovat nejen svou skutečnou sílu a rozsah svých schopností, ale i to, že společně jsou mnohem silnější, odvážnější, ale i lepší a spokojenější. Rázem totiž nejsou na své problémy sami. Autoři seriálu ale samozřejmě nezapomněli ani na nutný humor, nadsázku a nadhled, který je ovšem umně zakomponovaný do akce, napětí a násilí, kterého není v seriálu málo. Ne nadarmo je přístupný až od 16 let.
První série byla trošku svižnější a více méně seznamuje s tím, jak celá historie rodiny vznikala. Divák se všechno postupně, plynule a vždy v té pravé chvíli dozví, což je schéma, kterého se úspěšně drží i druhá série. Ta má sice oproti jedničce pomalejší rozjezd, ale graduje k slušnému finále. V tom konečně dojde i na trošku větší bitvu, v níž sourozenci ukáží své schopnosti v plné síle a rozsahu. Což je vlastně jedna ze zvláštností seriálu. Je napínavý, je superhrdinský, akční a zábavný, přestože Diego, Vanya, Luther, Allison, Klaus i Pětka a nakonec i Ben využívají své síly minimálně, nejlépe vůbec. Tedy vyjma Pětky, ten v čase a prostou skáče neustále a je také hlavní hybnou silou celého příběhu.
recenze-umbrella-academy-rodina-narusenych-hrdinu-se-snazi-opakovane-zabranit-apokalypse-pokazde-to-ale-dopadne-jinak-nez-by-chteli
The Umbrella Academy | Netflix
Herci odvádí skvělou práci a kostýmy jsou povedené. Naprosto úžasný je ale každopádně soundtrack a úvodní titulky, které vždy končí originálním pohledem na nutný deštníček. Příběh je napsaný skutečně dobře, hravě pracuje s minulostí a přítomností, čímž dosahuje krásné návaznosti a plynulosti děje. Každá řada navíc sice poskytne jistou dávku odpovědí, otázek se ale objeví vždy ještě víc a je jasné, že je chcete rozlousknout. Což se do jisté míry stane, ale ne úplně samozřejmě. Konec musí zůstat náležitě otevřený, aby se mohlo jít dál a já za sebe říkám, že se na třetí řadu rozhodně těším!
Hodnocení: 80%