Recenze: Diova krev - takhle to dopadne, když se svět stane cílem běsnění jedné žárlivé ženské

Diova krev (2020) | Netflix
Diova krev (Blood of Zeus nebo Gods & Heroes) je seriálovou adaptací populární hry Gods & Heroes: Rome Rising z roku 2011 a zároveň nejnovější animovaný seriál z distribuce Netflixu, který poprvé zazářil teprve před pár dny. K vidění je od 27. října a již nyní se řadí do žebříčku Top 10 nejsledovanějších seriálů u nás. Čím je tento animák výjimečný a proč rozhodně stojí za pozornost?

Diova krev
To, že si japonské animované seriály, známé též jako anime, pravidelně pohrávají s řeckými starověkými motivy, je běžnou věcí. Často ovšem přichází k deformacím, které z evropské kultury dělají spíše fantasy s občasnými a nepřesnými řeckými prvky. V tom se Diova krev ale od svých kolegů odlišuje. Je to snad díky tomu, že se ho ujali američtí režiséri studia Powerhouse Animation?
Organizace byla založena v roce 2001 a od té doby má na svém kontu několik seriálů, televizních reklam a také animovaných televizních i webových spotů, mezi která patřila díla pro studia Disney. Zanimovala také několik herních cinematiců, například pro oblíbený Mortal Kombat X, Darksiders 2, Starhawk, DC universe online a další. Diova krev není prvním animovaným seriálem, který pro Netflix tvůrci studia vytvořili. Před třemi lety se chopili také oblíbeného tří sezónového upířího anime známého jako Castlevania.
recenze-diova-krev-aneb-ukazka-toho-jak-to-dopadne-kdyz-se-svet-stane-cilem-besneni-jedne-zarlive-zenske-3
Diova krev (2020) | Netflix
Právě s tímto seriálem byla Diova krev díky své vizuální podobě často zaměňována a kolovaly nejrůznější zvěsti o tom, zda to s jeho příběhem nijak nesouvisí. Odpověď je však jednoduchá. Ne. S Castlevanií Diova krev vůbec nesouví a jediné co mají společné, je fakt, že se jedná o seriálové adaptace videoher a nádherně zpracovanou animací, doplněnou o atmosférické a tematické soundtracky.
Příběhem nás provází Diův „bastard“ Heron, kterého už od narození provází jedna strast za druhou. Ačkoliv je jeho matka dobrosrdečná a milující, obyvatelé polis ji neustále obviňují z cizoložství a nebo z čarodějnictví. Společně žijí na pokraji společnosti a jen ztěžka se do ní dokáží jakkoliv zařadit. Jaké to nabere obrátky, když se do Heronova života zapojí Diova manželka Hera? Přežije polis a další řecká města zuřivé běsnění žárlivé ženské a co hůř, bohyně?
recenze-diova-krev-aneb-ukazka-toho-jak-to-dopadne-kdyz-se-svet-stane-cilem-besneni-jedne-zarlive-zenske
Diova krev (2020) | Netflix
Charakter hlavního hrdiny příběhu se ale od jeho kolegů z animovaných seriálů na způsob anime, výrazně liší. Nesetkáte se zde s dokonalým hlavním charakterem, který oplývá obrovskou magickou mocí, se kterou má za úkol zachránit svět. Diova krev nerozvíjí jen hlavní Heronův charakter, ale pohrává si se všemi, kteří mají pro vývoj příběhu nějaký přínos. Ať už pozitivní nebo negativní.
Stanete se svědky zakázané lásky mezi bohem a smrtelníkem a budete sledovat její následky nejen pro její účastníky, ale taky pro celé lidstvo. Uvidíte zde olympské bohy, řecké bohyně osudu známé též jako moiry, převozníka Chárona a mnoho dalších. Jedná se o poměrně přesné a zajímavé seznámení s řeckou mytologií, což je pro svět anime nevídanou zprávou. Přesto to ale není dokonalé.
recenze-diova-krev-aneb-ukazka-toho-jak-to-dopadne-kdyz-se-svet-stane-cilem-besneni-jedne-zarlive-zenske-4
Diova krev (2020) | Netflix
Mimo to, že jsou zde olympští bohové, vytupují zde obři, o nichž jsem se dlouho mylně domnívala, že zde zastupují roli titánů, mezi kterými podle mytologie vystupuje i Kronos, otec Dia, Háda a Poseidona. Původ obrů je zde ne zcela vysvětlený, a tak si nejsem jistá, zda se tvůrci odvrátili od mytologických reálií a vytvořili zde vlastní monstra, nebo se jedná skutečně o titány a jen já to nepochopila. Jestli na to máte svůj názor, rozhodně se o něj podělte v diskuzi.
U dalšího typu padouchů, kteří v seriálu vystupují, démonů, už je ale odvrácení od řecké mytologie zřejmé. Myšlenka jejich vzniku ale není k zahození. Lidé, kteří se odvrátili od božstva, se po nalezení ostatků jednoho z obrů, rozhodnou pozřít jeho maso a tím získají nadpřirozenou sílu a stanou se z nich krvelační démoni.
recenze-diova-krev-aneb-ukazka-toho-jak-to-dopadne-kdyz-se-svet-stane-cilem-besneni-jedne-zarlive-zenske-2
Diova krev (2020) | Netflix
Celkově se jedná o velmi propracovaný a zajímavý seriál, který je originální a navíc je jeho ztvárnění opravdovou potěchou pro oči i pro uši. Animace je vskutku dechberoucí, bojové scény vás rozhodně po chvíli nezačnou nudit a vše je navíc doprovázeno dobovým soundtrackem, který tomu dodává tu správnou třešničku na dort.
I když by vám vizuální vzhled mohl připomínat právě japonská anime, jedná se o americký seriál, což znamená, že originální znění bylo vytvořeno v anglickém jazyce. Rozhodně vám tedy doporučuji jej zhlédnout v této podobě, ale nijak nevylučuji možné kvality jiných dabingů, které Netflix nabízí. V hlavních hlasových rolích uslyšíte například Eliase Toufexise, který svůj hlas propůjčil do her jako je Deus Ex: Human Revolution nebo Mankind Devided, kde namluvil hlavního hrdinu Adama. Dále zde vystupují osobnosti jako Derek Philips, Jason O'Mara nebo Claudia Christian.
Nejedná se o dětský seriál. Nejen, že je zde spousta krvavých scén, ale také příběh není na úrovni, že by jej dětský divák dokázal pochopit a užít si ho. Jsou zde pasáže na zamyšlení a je dobré znát alespoň základy řecké mytologie. Tvůrci totiž spoléhají na to, že diváci znají minimálně základní vlastnosti řeckých bohů a například jejich vzájemné vztahy.
recenze-diova-krev-aneb-ukazka-toho-jak-to-dopadne-kdyz-se-svet-stane-cilem-besneni-jedne-zarlive-zenske-7
Diova krev (2020) | Netflix
Celkově nemám nic, co bych dokázala seriálu vytknout. Jsem zvědavá, zda se někdy dočkáme druhé série. Zajímalo by mě, jaký příběh tam bude rozvíjen tentokrát a s čím dalším by si tvůrci ještě vyhráli. Rozhodně bych se tomu nebránila.
Diova krev nastavila opravdu vysokou laťku pro budoucí anime od Netflixu a jejich tvůrci budou mít opravdu co dělat, aby tento seriál předčili, nebo se mu alespoň dorovnali. Hodlám si dokonce tvrdit, že šlape na paty svému předchůdci, Castlevanii. Plný počet bodů nedám jen z jednoho prostého důvodu, chci si uchovat nějakou bodovou rezervu pro možné budoucí tituly nebo série.
Hodnocení: 90%
Nejzajímavější anime od Netflixu, která budou na programu v roce 2021
Seriály1. 11. 2020