CZ tržby: Hurvajs ovládl česká kina. V závěsu Po strništi bos

CZ tržby: Hurvajs ovládl česká kina. V závěsu Po strništi bos
Hurvínek a kouzelné muzeum
Téměř 10 let práce, rozpočet včetně marketingu skoro 200 milionů korun a 152 kin k dispozici. Animovaný Hurvínek a kouzelné muzeum vzal tuzemské sály útokem. A obsadil první příčku. Novinka režiséra, producenta a scenáristy Martina Kotíka vznikla v mezinárodní koprodukci, posvěcena byla vedením Divadla Spejbla a Hurvínka a o premiérovém víkendu na ni přišlo 56.562 diváků, kteří za lístky utratili 7,77 milionů korun. Jde o poloviční cifru než když byl v kinech premiérově uváděn nový film syna a otce Svěrákových Po strništi bos (2017). Převedení slavných loutek Hurvínka a spol. do 3D podoby se setkalo už před premiérou s rozpačitými reakcemi. Režisér Kotík nicméně dopředu počítal s tím, že náročný projekt tvoří pro mezinárodní (zahraniční) publikum. To rozhodne, zda si na sebe tenhle finančně náročný kolos vydělá.
Klíčové bylo podle Kotíka přinést univerzální příběh, jenže to je dle tuzemských recenzentů nejčastěji zmiňovaný kámen úrazu. Ze svébytného, originálního díla vznik zaměnitelný produkt. Animátoři se předvedli v dobrém světle, ale bude to na světovou žánrovou produkci stačit? Těžko.
Petra Špalková, Hynek Čermák, Viera Pavlíková, Alois Grec, Tereza Ramba, Ondřej Vetchý, Jan Tříska
Po strništi bos | MAFRA / Dan Materna
Druhý snímek v pořadí, komediální drama Po strništi bos, se do světa nehrne. Láká na značku Svěrák+Svěrák, což o třetím víkendu od premiéru do kin přitáhlo 44.295 diváků. V pokladnách nechali 6,5 milionů korun. Prozatím má komediální drama inspirované příběhy Zdeňka Svěráka na kontě téměř 300 tisíc platících a tržby 41 milionů korun.
Kdybychom to porovnali se Třemi bratry (2014), vychází z toho před třemi roky uváděná hudební pohádka o něco lépe - po necelých třech týdnech od uvedení měla na kontě 334.342 diváků a 42,5 milionu korun. Navíc do kin šla několik týdnů před začátkem školy. Na druhou stranu cílila důrazněji než novinka Po strništi bos na dětského diváka.
Emoji ve filmu
Emoji ve filmu
Třetí skončil kritikou rozpačitě přijímaný animák Emoji ve filmu (2017), který se inspiroval populárními emotikonami z mobilů. Do 53 kin se na snímek vypravilo 15.693 diváků. Za vstupenky zaplatili 2,14 milionu korun. Film za necelý měsíc zaznamenal návštěvnost136.045 diváků, tržby se přiblížily 19 milionům korun. Celosvětově má snímek s rozpočtem 50 milionů dolarů na kontě 160 mega. Nula od nuly pojde.
Tom Cruise
Tom Cruise
velmi kvalitní hodnocení, Toma Cruise v hlavní roli a přináší těžko uvěřitelný příběh, který se opravdu stal. Barry Seal: Nebeský gauner (2017) se druhý víkend prohání českými kiny a zdá se, že ani výše zmíněná kombinace ke komerčnímu úspěchu nepomohla. Pohodová letní žánrovka skončila čtvrtá s návštěvností 10.582 diváků a tržbami 1,63 milionu korun. Do amerických kin se "Barry" vydá až koncem září, jsem zvědav, jaký výsledek zaletí.
Ze čtvrtečních novinek se do Top 20 dostala ještě lupičská komedie Stevena Soderbergha Loganovi parťáci (7. příčka, 9.385 diváků, 1,36 milionů korun), 12. skončila hvězdně obsazená Tulipánová horečka (2.522 diváků, 359 tisíc korun) a jako 20. Malicka dokumentární vize Cesta času (511 diváků, 61 tisíc korun).
Inhumans
Inhumans
Do jediného kina se o víkendu vydal úvodní díl marvelovské série Inhumans (2017). Kinoochutnávka proběhla v pražském IMAXu a může se tedy pyšnit zajímavým prvenstvím - v rámci jediného kina na ni přišlo 538 diváků, kteří v pokladnách nechali 104 tisíc korun.
Aktuální žebříček TOP 20 tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.